Inlägg från: Villblimamma98 |Visa alla inlägg
  • Villblimamma98
    Denna graviditet hade jag ett stick i livmodern äl + 5 och molvärk äl + 6. Förra graviditet kände jag dock ingenting på äl + 6. Första symtomen har kommit runt äl + 8 för mig båda gångerna och det har varit trötthet, lätt illamående och finnar, samt typ vallningar/rödmosiga kinder. Svårt också att veta ibland vad som är symtom och inte. Jag känner mig inte direkt gravid liksom men är ju bara på äl + 11.
  • Villblimamma98

Nu och förra graviditeten har jag haft molvärk som påminner lite om mensvärk fast typ mildare. Kanske är det?

• Villblimamma98
    sommar2019juni skrev 2023-11-20 13:36:24 följande:
    Hoppas, jaa för mig brukar de vara ganska milt fram till att mensen väl drar igång... vilket det är nu
    Jag håller tummarna för dig ❤️
  • Villblimamma98
    cutepenguin skrev 2023-11-20 14:54:57 följande:
    Mina två test jag tog på ÄL+14 och ÄL+15 var relativt svaga också, och då visade det sig att jag ändå är gravid med tvillingar (är i vecka 14 på onsdag). Har du testat med de digitala från Clearblue som anger veckor? Jag körde nästan enbart med dom den här gången för att se så allt var OK med HcG-nivåerna. Glad
    Häftigt med tvillingar! Hade du det på känn eller blev du väldigt överraskad?
  • Villblimamma98

Jag är så nojig efter missfallet men tycker ni detta ser bra ut för att vara äl + 11? Eller är det för svagt? Är taget nu vid 18

• Villblimamma98
    tjatalagom skrev 2023-11-20 18:39:01 följande:
    Det ser absolut bra ut ❤️ kom ihåg att hcg fördubblas eller ökar varannan dag, så man kan inte se så stora ökningar i början men sen går det undan❤️
    Tack!! 🥹❤️
  • Villblimamma98
    Flowerpower33 skrev 2023-11-20 19:38:32 följande:

Så här svagt plussade jag morgonen ÄL+11 med dottern 2018, syns knappt haha. Så det där tycker inte jag är svagt 🥰

Tack ❤️
  • Villblimamma98

Märkte idag vilken otrolig skillnad det är på att mäta ökningen med torkade test än bilder på när alla test är "färska".

och jag VET att man inte ska testa varje dag men efter mitt missfall känner jag att jag behöver det för att lugna mig. 

här är torkade testen 9-12 dagar efter äl

Förstår inte varför bilderna blir åt fel håll, men här är när de är innan de är torkade. Tycker att ovan ser man knappt en ökning men på denna gör man det? Eller?

• Villblimamma98

@parkblomman 1. Har BIM på torsdag. 

Varför är det bättre att jämföra torkade än bilder på färska? bara så jag förstår :)

• Villblimamma98
    Parkblomman1 skrev 2023-11-21 09:39:09 följande:
    alltså givetvis är färska bättre men när du ska jämföra kan du ju inte jämföra ett färskt med ett torkat eftersom strecket blir svagare när det torkar. därför är det bättre om testerna jämförs med samma förutsättningar!
    är du med på vad jag menar?:)
    Ja då hänger jag med! 😀 för på min sista bild är alla färska. Men då förstår jag, tack ❤️
  • Villblimamma98

Här är en bild i samma ljus där alla är torkade. Är test med 10ml men känns bra att den ökar. Så gjorde dem aldrig sist när jag fick missfall. Är ju ingen garanti men det känns mer lovande än sist ❤️

Svar på tråden BIM november