Inlägg från: Macbookpro |Visa alla inlägg
  • Macbookpro

BIM november

lägger in mig i listan. 
    ska boka tid för insemination till nästa ägglossning som bör vara den 16e nov. Får se om det ger något. 

någon som gjort det tidigare med lyckat resultat? mannens spermier har någon motilitet så förhoppningsvis blir det lite kortare väg att simma rätt 

1/11 - Mamman, 2:a barnet, håller inte koll på försök (BIM 1 nov)
    1/11 - SaMoE, 1a barnet, 3:e försöket.
    2/11 - MissIsLiia, 4:e barnet, 8:e försöket.
    2/11 - Bär, 3e barnet, 6:e försöket efter MF.
    2/11 - Hund12345, 5:e barnet, 3:e försöket

3/11 - bez, 2a barnet, 1a försöket.

3/11 - Gloover, 1a barnet, 6:e försöket. 
    3/11- Rooiboste, 2 a barnet, 6:e försöket tror jag? 
    4/11 - Tjatalagom, 1a barnet, 2a försöket
    4/11 - Riode, 1a barnet, 2a/3e försöket
    4/11 ? Embarazada, 16:e försöket
    5/11 - Kåtisroinen, tredje barnet, andra försöket.
    5/11 - Sollan907, 1a barnet, 10 försöket. 
    5/11- solstrålen31, 1a barnet, 12e försöket.
    6/11 - Madicken2023, 3e barnet, 2a försöket 
    6/11 - Ivfgottisfromnow, 2a barnet, försöker spontant efter ett ivf barn.
    7/11- Trebarnsmamma92, 4 barnet, 3:dje försöket 
    7/11 1986, 3:e barnet, 4:e försöket
    8/11 - Madicken2023, 2a försöket efter MF
    8/11 - Phie84, 3dje barnet, 4 försöket
    8/11 - Lugnoro, 1:a barnet, 1 försöket 
    8/11 - Höst2023, 1a barnet, 3e försöket 
    8/11 - Soffan8, 2a barnet, 1a försöket
    11/11 stellanova, 3e barnet, 1a försöket
    10/11 - Letostancia, 3e barnet, 2 försöket efter MA
    13/11 - Ememem, 3e barnet, 2a försöket
    13/11 - Malmötjej, 1:a barnet, försök 4 efter MF
    13/11 - Evylin, 1.a barnet, 4 försöke
    13/11 - Evelina786, 2a barnet, 4e försöket
    13/11 - fruffe, 2a barnet, 9 försöket
    15/11 - sprallig, nervös, orolig, 3e barnet, första försöket
    16/11 - flowerpower33, 2a försöket
    17/11 - äpplelina, 3e barnet, 5e försöket efter MF
    18/11 - Blåbär97, 1a barnet, 2a försöket
    21/11 - amiilee, 1a barnet, 7e försöket
    21/11 - Kvinnan97, 2a barnet, 1a försöket 
    23/11 - Villblimamma98, 1a barnet, försök 6, 1a försöket efter MF
    24/11 - inezp, 1:a barnet, 3e försöket
    25/11 - sommar2019juni, 1a barnet, 2a försöket
    26/11 - Bebissugen91, 1:a barnet, 3e försöket
    26/11 - Mamman, 2:a barnet, försökt sporadiskt under året (BIM 2 i november)
    27/11 - DrömlivetiHD, 3e barnet, 2a försöket
    29/11 MacBookPro, 1 Barnet , 8e försöket 
    30/11 - Cinapuffen, 4e barnet, 4e försöket
    30/11- Constanza, 4e barnet, 3e försöket
  • Macbookpro

Positivt äl test imorse. hade sex direkt efter det. 

Vad tror ni blir bäst, sex igen ikväll eller vänta till imorgon För nästa omgång? 

• Macbookpro

Hmm? 

kan någon hjälpa mig förklara detta.
    fick positivt ÄLtest i måndags, så räknade med ÄL på tisdagen. 

Men idag har jag massa äggvitesekret. Hur går det ihop?

har haft sex mån-ons men kanske lika bra att ha sex idag också. 

• Macbookpro

Känner lite molande i livmodern idag. Men har bara gått 3 dagar efter ÄL... 

Jag inbillar mig va? :D 

Hatar denna väntan. 

• Macbookpro

Ni som blivit gravida nu (eller varit gravida tidigare) har ni känt något innan bim? ÄL + 6 nu och känner nada - känns som att loppet är förlorat denna gång Också. 

• Macbookpro
    amiilee skrev 2023-11-22 08:46:44 följande:

BIM idag (ÄL +12). Neg graviditetstest, tog sticka från rfsu som dock mäter från 25.. men känns ändå inte så ljust. Inväntar mens? tempen gick upp idag men osäker på om jag verkligen fick 4h sammanhängande när jag mätte så det kan ju vara felvärde också. Känns lite ledsamt idag när man bara velat att denna dag ska komma och sen besvikelsen varje gång 😢

Känner Samma sak. Bim -4 idag och neg testa tidigt grav test. känner att det är kört denna månad. första barnet och försök 8. Det är tungt och känns fett orättvist. 
    mannens spermier är dåliga så det är det som är problemet. Risken att det blir ivf känns stor.

• Macbookpro
    bebissugen91 skrev 2023-11-23 06:43:45 följande:

Testade negativt imorse med ett testa tidigt. Bim på måndag. Kört denna månad med 😪

Kämpa!
  • Macbookpro

Stort grattis!! Syns tydligt!

Vad har du använt för test? 

Anonym (Nervös) skrev 2023-11-24 09:50:01 följande:

Jag har bim om 5 dagar, alltså den 29 november och jag tror allt att jag plussade precis 🙊 tog 2 test och båda gav streck! Ska gå och köpa ett digitalt sen för att va säker men tror allt att efter att försökt sen juli så tog det sig 😍 barn nr 5!
  • Macbookpro
    Granen123 skrev 2023-11-24 10:41:30 följande:

Hej, jag har BIM imorgon. Igår tog jag ett test som visade väldigt svagt men tänkte att det kanske kunde vara ett spökstreck. Köpte därför digitala tester igår som jag tog imorse.. som döm min förvåning visade ?Gravid?. Jag har aldrig plussat på en sticka någonsin trots år av försök. 

I februari i år kollade jag upp min äggreserv som visade sig vara väldigt låg. Sambon kollade sina spermier som var av god kvalitet. Vi sa att vi skulle ge oss även det här året på oss att försöka på egen hand och skulle vi inte lyckas skulle vi söka vidare hjälp. För en månad sedan ringde jag till reproduktionscentrum och vi har en tid bokad där i nästa vecka. 

Och idag plussade jag på stickan. 😳 Jag är i chock!! ingen annan än jag vet om detta ännu, min sambo är på jobbet men kommer hem vid lunchtid så jag ska cykla ner på stan nu och köpa ett litet bebisplagg att slå in och ge  till honom ihop med testet när han kommer hem. 

Jag är så chockad och så glad på samma gång. Overklighetskänslor och vet inte vart jag kan dela med mig av dessa känslor om inte här? så ni som läser tråden blir först att få läsa om detta 🙈😃

Bilden längst ner är från igår som visade antingen spökstreck eller svagt positivt.. Sedan den övre bilden är testet jag tog imorse? 🥺🥹😭😍

Stort stort grattis ! Han kommer bli så glad! 
  • Macbookpro
    Anonym (Hoppfull) skrev 2023-11-26 21:56:39 följande:

Är det värt att testa om man har ömmande bröst, molvärk i lillmagen och lite brännande känsla i låret? Kan ha bim mellan idag och två dagar Framåt. Kan tillägga att jag aldrig haft ömmande bröst innan mens. 

Testa! Vad har du att förlora? :D 

Testar varje månad innan bim hehe typ en gång 5 dagar innan bim, en gång 3 dagar innan och en 1 dag innan :D sen blire mensen som får visa sig men då vet jag redan att den kommer så slipper bli lika ledsen. 

Svar på tråden BIM november