Inlägg från: Parkblomman1 |Visa alla inlägg
  • Parkblomman1

    BIM november

    Hej,

    jag är ny in i tråden.

    för ca två månader fick jag ett tidigt missfall och hcg-halten började sjunka samma dag som beräknad mens.

    jag plussade i helgen och beräknad mens är idag och det är samma visa som för två månader sedan. hcgt sjunker vilket jag baserar på RFSUs röda tester och att strecket blir mindre starkt.

    förra gången så var strecken inte alls lika starka som denna gång. och när hcgt sjönk så gick det väldigt fort från att ha fått ett streck till att det försvann (en dag till en annan).

    den här gången så ser jag att det inte är lika starkt men inte världens världens skillnad. men jag reagerar ändå på att det inte höjer sig i den takt som det gjort de tidigare dagarna.

    igår hade jag kannor några känningar alls, vilket jag hade fram till igår (spända bröst, doftkänslig och viss yrse).
    idag tycker jag dock att brösten känns lite ömmare igen och lite yrsel.

    har någon vart med om liknande?
    jag antar att jag har fått missfall och snart kommer att börja blöda.
    och har någon varit med om upprepade missfall på exakt samma dag i cykeln? Om ja, vet ni vad problemet var?

    lägger upp en bild på morgonens test och testet jag tog för två dagar sedan. Den övre är för två dagar sedan.



  • Parkblomman1
    Cececilia skrev 2023-11-16 15:52:35 följande:

    Parkblomman - jag kan inte citera igen. Jag förstår att det är oroligt men det kommer inte heller vara någon större skillnad på testen så tidigt. Det kan till och med skilja på hur mycket då drack inför de två testen. 


    Som jag skrev i tidigare inlägg är det enda man eventuellt skulle kunna påverka för att minska risken för missfall är att slappna av och ta hand om sig själv 🥰 

    Håller tummarna, men oroa dig inte för mycket 😊


    Det som oroar mig är att det varit en markant ökning varje dag fram till och med idag:( men jag håller tummarna!❤️
  • Parkblomman1
    Villblimamma98 skrev 2023-11-18 16:01:32 följande:

    Testade igen. Är nu ett tydligare streck. Testade även rfsu tidigt men var vääääldigt svagt. Vågade mig på ett clearblue veckindikator men den var tyvärr negativt. Kanske bara för tidigt för den? 


    strecket är rosa i verkligheten, hoppas familjeliv gör bilden rättvjsa...


    Jag har fått svaga streck med rfsus vanliga röda två dagar innan plus med CB tidig digital. Om jag inte minns helt fel så är veckoindikatorn något mindre känslig än CB tidiga digitala. Men oavsett så tror jag att du har för lite hormon för ett digitalt än så länge.

    men jag ser absolut ett streck! Håll ut! Jag vet hur svårt det är och att man verkligen kan bli galen. Men håll ut, jag tror att du kommer få ett positivt på digitalt om några dagar.

    jag tar inga ägglossningstester eller så utan ser ganska tydligt på mina flytningar. Utan att veta exakt vilken dag ägglossningen ägde rum, utan enbart när jag tror. Så tror jag att jag har plussade med digitala först äl + 11
  • Parkblomman1
    Villblimamma98 skrev 2023-11-18 16:01:32 följande:

    Testade igen. Är nu ett tydligare streck. Testade även rfsu tidigt men var vääääldigt svagt. Vågade mig på ett clearblue veckindikator men den var tyvärr negativt. Kanske bara för tidigt för den? 


    strecket är rosa i verkligheten, hoppas familjeliv gör bilden rättvjsa...


    Här är två tester som ska vara lika känsliga. Rfsu tidig visade ett streck med CB tidiga digitala visade neg 

    jag gillar dock rfsus vanliga röda, dessa har visat positivt innan tidiga digitala trots att de är mycket mindre känsliga!

    fick positivt på det digitala två dagar efter detta
  • Parkblomman1
    Villblimamma98 skrev 2023-11-18 16:37:08 följande:
    Tack!!! Blev lite ledsen när det digitala sa inte gravid ❤️
    Ja det är klart att man blir ledsen. Du är inte ensam om frustrationen ❤️ håll ut❤️❤️
  • Parkblomman1
    Villblimamma98 skrev 2023-11-18 16:50:43 följande:
    Tsck!! Känns bara surrealistiskt att troligen blivit gravid igen direkt efter missfallet????❤️
    Jaa det förstår jag! Det är ju inte helt ovanligt att bli gravid direkt efter🥰 jag fick tidigt missfall i sep men lyckades inte första månaden efter. däremot två månader efter. Så det har ju gått fort med tanke på att vi började första i december förra året.

    så jag vet precis hur dessa veckor känns och det eviga eviga väntandet. en otrolig berg- och dalbana!

    men det syns absolut ett streck på båda dina bilder. Håller tummarna att du ser på det digitala om någon dag 🥰
  • Parkblomman1
    Villblimamma98 skrev 2023-11-21 07:39:12 följande:

    Märkte idag vilken otrolig skillnad det är på att mäta ökningen med torkade test än bilder på när alla test är "färska".

    och jag VET att man inte ska testa varje dag men efter mitt missfall känner jag att jag behöver det för att lugna mig. 


    här är torkade testen 9-12 dagar efter äl

    Förstår inte varför bilderna blir åt fel håll, men här är när de är innan de är torkade. Tycker att ovan ser man knappt en ökning men på denna gör man det? Eller?


    Vilken dag är din mens beräkna?

    jag tycker att din ökning ser bra ut. Det är väldigt tidigt för dig än. Och ja, det är jättestor skillnad på färska och torkade. Jag rekommenderar dig att jämföra torkade annars är det som att jämföra äpplen med päron.

    de färska testen brukar vara betydligt mycket starkare.
    jag testar precis som du varje dag. vilket jag kommer göra tills det att jag får 3+ på digitala. Man får göra vad man kan för att lugna sin oro även om det inte alls visar hur embryot mår.

    men jag försöker leva dag för dag och för varje dag det är positivt så försöker jag njuta av att vara gravid. Men det är svårt! Men vi får kämpa!

    såhär har mina tester sett ut. Bim var 16 nov.
    och som du ser på bilderna så blev strecken svagare det datumet för att sedan stiga igen.

    siffrorna på testen är Datum


  • Parkblomman1
    Villblimamma98 skrev 2023-11-21 09:36:42 följande:

    @parkblomman 1. Har BIM på torsdag. 


    Varför är det bättre att jämföra torkade än bilder på färska? bara så jag förstår :)


    alltså givetvis är färska bättre men när du ska jämföra kan du ju inte jämföra ett färskt med ett torkat eftersom strecket blir svagare när det torkar. därför är det bättre om testerna jämförs med samma förutsättningar!
    är du med på vad jag menar?:)
  • Parkblomman1
    Villblimamma98 skrev 2023-11-21 09:40:21 följande:
    Ja då hänger jag med! 😀 för på min sista bild är alla färska. Men då förstår jag, tack ❤️
    Ja och det som blir lite tokigt med att jämföra bilder på enskilda tester är även ljuset. på bild nr 2 varierar ljuset på dina bilder ganska mycket också.

    därför har jag sparat mina tester för att kunna jämföra i samma ljus och när strecken är torkade.

    dock har jag nu vågat kasta testen på min första bild och har nu påbörjat en ny samling 😂

    kan även meddela att mitt digitala fortfarande är 2-3 och det är samma urin som på testet där det står 21.
  • Parkblomman1
    Anonym (Tilda) skrev 2023-11-21 09:50:56 följande:

    Ni som inte haft BIM ännu, vilken dag kommer ni att testa om ni testar? Jag gjorde ett negativt test sex dagar innan BIM, har tappat hoppet lite nu.. :(


    Nu är jag medveten om att frågan inte är ställd till mig? och nu kommer det klassiska ?men:et??

    jag har plussat som tidigast på digitalt test 5 dagar innan mens. Och fått ett jättejättejätte svagt streck på RFSU 8 dagar innan mens.

    använder du stickor eller digitalt? Och hur känsliga?
  • Parkblomman1
    bebissugen91 skrev 2023-11-21 09:56:35 följande:
    Jag har bim på måndag, tänker testa på fredag. Magkänslan säger att det är negativt... känner absolut ingenting..:-/
    Jag har varit skengravid 1000 gånger. Blev gravid i september men fick missfall och jag hade mindre känningar då än när jag faktiskt inte varit gravid.

    så att bara för att du inte haft några känningar så behöver det inte betyda att det inte tagit sig!
  • Parkblomman1
    Anonym (Tilda) skrev 2023-11-21 10:03:24 följande:
    Haha jag behöver att någon säger MEN just nu, för själv har jag blivit lite sänkt. MEN tyvärr så använde jag RFSU stickor just. Vet inte känsligheten dock, köpte bara vanliga. Förpackningen hette typ testa ofta eller något, det var sju stickor i. Men det var inte en tillstymmelse till pluss :( 
    De testerna kör jag också på och dessa ska man egentligen ta samma dag som utebliven mens. De mäter när det finns 25 i urinet. De känsligare mäter generellt från 10. Jag gillar däremot de vanliga röda från RFSU då jag fått svaga streck på dom innan ett positivt på digitala tidiga.

    bifogad bild är 7 dagar innan bim. Jag tyckte mig se ett svagt svagt streck när jag vred och vände i 100 år. Sambon tyckte att jag var galen?. Jag förstår honom? 

    försök att hålla hoppet uppe. Jag vet att det suger och att det är en riktig berg- och dalbana känslomässigt.

    vi har försökt i drygt ett år och nu har det gett resultat. Men vägen hit är varit otroligt tuff. Vissa dagar suger och vissa dagar har jag haft möjligheten att tänka att allting händer av en anledning. Och att det helt enkelt inte har varit meningen tidigare. så försök att hålla hoppet uppe ❤️

  • Parkblomman1

    jag och min sambo hade försökt i drygt 8 månader utan resultat. I augusti började jag ta vitamin D, C och Zink.

    jag har även varit otroligt spänd och haft huvudvärk och ont i nacke/axlar i drygt 2 år. Jag kopplade ihop det med att det berodde på att jag bet ihop och att detta skapade all spänning. Jag trodde att det berodde på att jag var otränad och dålig hållning. För att sluta bita ihop dygnets alla timmar så började jag med bettskena och när jag inte hade i den så tuggade jag tuggummi.

    en dryg månad efter jag började med vitaminer och slutade spänna mig så blev jag gravid. Tyvärr slutade det i missfall. Nu två månader senare har jag blivit gravid ige.

    det kan mycket väl vara så att det jag nämnde ovan inte alls ha haft någon påverkan. Men jag Vill faktiskt tro att det har en koppling.

    jag vet inte om ni märker att ni har ägglossning på era flygningar eller ej. Men det är så jag vet att jag har ägglossning. Jag tog nämnda vitaminer för ett par år sedan och då hade jag tydlig ägglossning vilket syntes på flytningarna. Flyttningarna brukade vara vattniga och slemmiga i 2-3 dagar.
    När jag slutade med vitaminerna märkte jag enbart flyttningarna vid ett toaletttillfälle och inte under flera dagar som jag tidigare gjort.

    Jag fortsatte med vitaminerna efter missfallet och såf Tydliga vattniga flyttningar i ca 2 dagar denna cykel. Och den här gången tog det sig.

    kanske kan det vara värt även för er att testa?

    lägger in bilder på de vitaminer jag har tagit




  • Parkblomman1
    Hejsan91hejsan skrev 2023-11-21 16:09:58 följande:

    Kissade för 1h och 40 min sen, köpte ett sånt tidigt grav test. Är det för tidigt tror ni om jag hade bim igår eller idag?


    Jag skulle våga ta det idag om jag var du 🥰 lycka till!
  • Parkblomman1
    Hejsan91hejsan skrev 2023-11-21 16:09:58 följande:

    Kissade för 1h och 40 min sen, köpte ett sånt tidigt grav test. Är det för tidigt tror ni om jag hade bim igår eller idag?


    Morgonurin rekommenderas främst innan bim
  • Parkblomman1
    Hejsan91hejsan skrev 2023-11-21 17:17:57 följande:

    OMG kunde inte hålla mig, fick ett starkt plus på 1 sekund med ett sånt tidigt test 😭😍😍😍????🏻 4e försöket med 2a barnet 🥰


    Grattis!!
  • Parkblomman1
    Villblimamma98 skrev 2023-11-22 07:33:17 följande:

    Här är en bild i samma ljus där alla är torkade. Är test med 10ml men känns bra att den ökar. Så gjorde dem aldrig sist när jag fick missfall. Är ju ingen garanti men det känns mer lovande än sist ❤️


    Jättefin stegring! Mitt ökade inte heller i den takten när jag fick missfall.
  • Parkblomman1
    amiilee skrev 2023-11-22 08:46:44 följande:

    BIM idag (ÄL +12). Neg graviditetstest, tog sticka från rfsu som dock mäter från 25.. men känns ändå inte så ljust. Inväntar mens? tempen gick upp idag men osäker på om jag verkligen fick 4h sammanhängande när jag mätte så det kan ju vara felvärde också. Känns lite ledsamt idag när man bara velat att denna dag ska komma och sen besvikelsen varje gång 😢


    Klart att det känns ledsamt, och det är helt okej att vara ledsen och besviken.

    som jag skrev lite högre upp så försöker jag tänka på ödet. Att den här månaden var det helt enkelt inte meningen, men en dag kommer det att vara er tur ❤️

    hur länge har ni försökt?
    är det första barnet?

    se även gärna mitt inlägg högre upp gällande vitaminer och spänningar i kroppen. när jag började med vitaminer och förstod vad mycket av mina spänningar berodde på så har jag lyckats bli gravid två gånger. Ena slutade i missfall och den andra är nu pågående, dock fortfarande väldigt tidigt.
    och jag vet inte om ovan är förklaringen till att det har gått nu men inte tidigare men jag vill ändå tro att det är en stor faktor i det hela.

    håller tummarna att det är er tur snart ❤️
  • Parkblomman1
    amiilee skrev 2023-11-22 12:00:23 följande:
    7e försöket med första barnet.. Jag tar redan Thorne prenatal, magnesium, d-vitamin och omega 3 och har gjort det sen innan vi började försöka för optimera. Är normalviktig och lagom aktiv. Normal cykel. Tempar. Har sex varannan dag kring ägglossningen och kör även ÄL-test. Vi har också redan utretts (och gjort äggledarspolning) och allt såg bra ut, både hos mig och mannen. Känns lite frustrerande att det trots det inte går. Men vi får hålla tummarna på ett julmirakel istället ❤️🤞🏼
    Jag förstår. Skönt att ni verkar ha bra förutsättningar iaf även om det hade varit skönt att kunna ?skylla? på något.
    ja veckorna mellan äl och mens är riktigt jobbiga.

    håller tummarna för att det blir ett litet julmirakel 🥰🥰
Svar på tråden BIM november