Inlägg från: Kåtisroinen |Visa alla inlägg
  • Kåtisroinen

BIM november

Halloj allihopa!
    Då var vi här igen, tredje barnet, andra försöket. Trodde jag skulle vara så mycket coolare i detta, men tycker nästan detta är värre än första barnet. Dagarna går ju sååå långsamt! Vill verkligen försöka vänta med att testa till bim, men jag vet inte om jag klarar det, haha! Bim om en vecka 5/11. Är hungrig hela tiden och började idag känna lite ömt i brösten. När brukar ni testa?

8/11 2a barnet, 1a försöket

1/11 - sommar2019juni, 1a barnet, 1a försöket
    1/11 - Cinapuffen, 4e barnet, 3e försöket
    1/11 - Mamman, 2:a barnet, håller inte koll på försök 
    2/11 - Bär, 3e barnet, 6:e försöket efter MF.
    2/11 - Hund12345, 5:e barnet, 3:e försöket 
    3/11 - Gloover, 1a barnet, 6:e försöket. 
    4/11 - Tjatalagom, 1a barnet, 2a försöket
    4/11 - Riode, 1a barnet, 2a/3e försöket
    4/11 ? Embarazada, 16:e försöket
    5/11 - Kåtisroinen, tredje barnet, andra försöket.
    5/11 - Sollan907, 1a barnet, 10 försöket. 
    5/11- solstrålen31, 1a barnet, 12e försöket.
    6/11 - Madicken2023, 3e barnet, 2a försöket 
    7/11- Trebarnsmamma92, 4 barnet, 3:dje försöket 
    7/11 1986, 3:e barnet, 4:e försöket
    8/11 - Madicken2023, 2a försöket efter MF
    8/11 - Phie84, 3dje barnet, 4 försöket
    8/11 - Lugnoro, 1:a barnet, 1 försöket 
    8/11 - Höst2023, 1a barnet, 3e försöket 
    8/11 - Soffan8, 2a barnet, 1a försöket
    10/11 - Letostancia, 3e barnet, 2 försöket efter MA
    13/11 - Ememem, 3e barnet, 2a försöket
    13/11 - Malmötjej, 1:a barnet, försök 4 efter MF
    13/11 - Evylin, 1.a barnet, 4 försöke
    13/11 - Evelina786, 2a barnet, 4e försöket
    24/11 - inezp, 1:a barnet, 3e försöket
    26/11 - Bebissugen91, 1:a barnet, 3e försöket
  • Kåtisroinen

Tidigt imorse vaknade jag av att jag kände som en tyngd i livmodern, precis som en sammandragning fast konstant. Kan inte låta bli att tänka att jag ÄR gravid! Vilket känns smått vanskligt 😂 känslan hat funnits där hela dagen mer eller mindre, som att blodflödet ökar till livmodern. Brösten ömmar också. Tredje barnet ju så vill ju tro att det är på riktigt för jag känner igen det så himla väl. Bim tydligen redan på fredag, bim-4. Vet inte om jag vågar testa redan imorgon?

Ni andra flerbarnsmammor, hur känner ni er?

• Kåtisroinen
    Anonym (Trebarnsmamma92) skrev 2023-10-30 16:26:15 följande:
    Jag har sedan 1 vecka tillbaka haft molande värk som kommer och går, men jag har för mig att det var så förra månaden också och då var jag stensäker på att jag var gravid men så kom mensen på beräknad dag. Så helt ärligt vet jag inte vad jag ska tro, tror snarare att jag känner efter för mycket haha. Men jag har bestämt mig för att testa efter bim för att det inte ska bli som förra månaden, min man köpte ett graviditetsstest dagen innan mensen kom, så hann inte ens ta testet😒
    Ugh, jag tycker det är så svårt det där. Jag vill gärna vänta till bim just av den anledningen med, men samtidigt så är det ju svårt att hålla sig ???? jaha
    Det är lurigt när man börjar känna efter på riktigt tycker jag, man lurar sig lätt på något vis 🙄
  • Kåtisroinen
    tjatalagom skrev 2023-10-30 17:35:13 följande:
    Åh vad spännande!
    är visserligen inte flerbarnsmamma, men har också bim på fredag/lördag. jag har haft molvärk och lite ömma bröstvårtor sen någon dag efter äl, samma förra cykeln då jag inte var gravid så det kan lika bra va pms. Jag tempar, och om tempen inte sjunker mer tänker jag ta ett testa tidigt på Onsdag (Äl+9) och ett på torsdag. Men tror tempen får avgöra. Den är inte så lovande just nu.

jag greppar väl efter halmstrån just nu men jag har varit extra kissnödig. Igår tex behövde jag kissa 3!!! Gånger efter att jag lagt mig i sängen för att sova. på jobbet hinner jag bara gå en gång på toa per dag, idag har jag gått 3 gånger + tre gånger under eftermiddagen. väldigt utspätt, typ genomskinligt för att jag gått så ofta😅 har inte druckit mer än vanligt.
    Man får greppa efter halmstrån 😂 det hör till tycker jag! Även om det kan vara jobbigt att få upp hoppet. Men det låter ju lovande! Håller tummarna för att det visar något på onsdag/torsdag! 
    Jag tror jag kommer testa då med. Tror jag 😂 lite läskigt med ju!
  • Kåtisroinen
    Ememem skrev 2023-10-30 18:23:49 följande:
    Jag känner igen det du skriver, är också tvåbarnsmamma, osäker dock om det är ett tecken eller vanlig del i cykeln för jag har ägglossning idag eller ev imorgon och känner lite samma tyngdkänsla så funderar på om det bara är livmodern som förbereder sig.
    Aha vad spännande! Jag får ju typ noll känningar vid ägglossning (mer än att jag får världens pmds vilket ännu inte riktigt infunnit sig!). Men det kan ju absolut vara något med livmodern som händer. Håller tummarna!
  • Kåtisroinen
    Ememem skrev 2023-10-30 21:13:12 följande:
    Jag känner heller aldrig min ägglossning, men tempar och tar äl tester så därför jag vet att det är på gång.

Var först när du skrev om tyngdkänslan som jag började fundera på att jag faktiskt upplevde det just nu och att det kanske brukar vara mellan äl och mens som jag känner det. Har å andra sidan lite framfall efter två graviditeter så kan ju vara därför jag känner det.
    Jag tempade med första, men efter det har jag inte litat på det, för oregelbunden sömn här 😂 men jag har en väldigt regelbunden cykel så jag känner inget behov av det heller. Får aldrig utslag på de där äl-testerna heller.

Drömde att jag fick mens inatt dock :/ men inget än. Vaknade dock kl 03 av att jag var såååå hungrig, typ jag håller på att dö och det gjorde att jag mådde så illa så jag vågade inte kliva upp 😂 lyckades somna om tack o lov! Men det var jobbigt innan jag fick i mig någon mat 😂 
  • Kåtisroinen
    tjatalagom skrev 2023-10-31 06:09:07 följande:
    Har också sovit oroligt inatt😂 tror jag är taggad på att tempa då jag vaknade till av att jag hade tempen i munnen. Sen tittade jag på klockan och den va 01😆🥲
    sen vaknade jag ca 30 minuter före alarmet och min normala temptid och kunde inte somna om. Jaja, tempen är i princip densamma som igår så det är ju positivt för stunden😅 fortsatt ömma bröstvårtor och ena bröstet är större/svullet, men inte det andra😅 kan ju bra va pms på gång men när man har små bröst kunde de ju få va lite större samtidigt 😈
    kommer aldrig kunna hålla mig till bim. Men känns tidigt att testa imorgon på äl+9 så ska försöka hålla mig, men min man gör inte väntan mindre olidlig när han frågar 3 gånger om dagen om jag känner mig gravid 🥲
    Haha ja det låter ju som det 😂
    Jag håller med dig, ska man nu må skit innan mens så kan man väl åtminstone få lite snygga tuttar med 🙄 

Det är ytterligare en grej för mig, har normalt sett hemsk pmds nästan direkt från äl, men ingenting än ! Man vågar nästan hoppas. 

Nä det var ju inte så schysst! Att fråga hela tiden 😂 hur ska man då kunna tänka på annat? Min är nästan tvärtom: jaja men det är väl onödigt att testa, du märker ju om mensen kommer eller inte? Så tråkig haha!
  • Kåtisroinen
    Anonym (1986) skrev 2023-10-31 10:25:45 följande:

Äl +7 idag.?. ahhhh så segt 🙈 någon mer som väntar på att få testa under de kommande dagarna? Och hur många dagar efter äl är det då för er när ni tänker testa?

Jag! :p äl+12 här, bim-3. Jag beställde ett 5-pack från graviditetskollen häromdagen, de borde komma idag eller imorgon. Tänkte testa med morgonurin när jag fått dem. Har ett digitalt hemma med, men sparar det tills jag behöver bekräfta det!😂 jag försöker vänta så länge som möjligt, helt till bim. Men jag är för ivrig tror jag 😂
  • Kåtisroinen
    Anonym (1986) skrev 2023-10-31 14:30:46 följande:
    Duktig att hålla dig så länge. Borde det inte synas imorgon om det är något? 
    hsr slösat alltför många cb som blivit negativa så har också förbud mot att testa med cb innan det syns något på en billig Sticka 🙈
    Det började bli jobbigt i fredags och i söndags så var det riktigt tufft! Men vi bor på landet så det är inte bara att gå o hämta om man inte pallar med trycket 😂 det var då jag beställde stickorna 😅 sen i måndags morse så var jag helt övertygad o kände mig SÅ gravid, vilket faktiskt har gjort det lättare. Jag hoppas verkligen de ligger i brevlådan när jag kommer hem.

Ja man blir ju ruinerad om man bara kör clearblue, särskilt om man försöker ett tag. Gjorde misstaget förra månaden när jag var ivrig att köpa ett digitalt på Coop. 150 kr 😳 man får ju två för samma pris på nätet :S som "tur" var så kom mensen fyra dagar för tidigt förra månaden så jag hann aldrig testa 😅
  • Kåtisroinen
    Anonym (1986) skrev 2023-10-31 15:42:42 följande:

ahhhh, såååå dyrt. Har gjort samma, köpt från apoteket. 

måste tipsa om att köpa tester online på Apoteket hjärtat och välja expressleverans. Det är någon click-and-collect-variant med hämtning på ett apotek nära dig inom 2h. Då plockar Apotekspersonalen ihop dina varor och du hämtar de efter 2h och får betala webbpriset :) dock måste du beställa varor för en viss summa, tror det var minst 199 kr 

Bra tips, ska jag tänka på nästa gång! Även om vi har en bit till apoteket och det är aldrig öppet på helgen (lantis 😅). Graviditetskollen är ändå snabba tycker jag, två dagar brukar det ta med vanlig leverans! De låg i brevlådan när jag kom hem, så imorgon testar jag!

Brukar ni säga till era gubbar/partners när ni testar? Jag kan typ inte låta bli att dela med mig av allt, både tankar och känslor. Men han är så cool i sina känslor, vill såklart och kommer bli jätteglad för ett plus, men han är mer sådär mañana mañana och bara "jaja men händer det inte denna månaden så händer det nästa". Lite besviken kanske men släpper det snabbt. Så jag känner mig typ lite töntig när jag vill dela med mig o bolla om när jag ska testa osv 😅 i-landsproblem, I know 😂
  • Kåtisroinen

Så övertygad jag varit de senaste dagarna att det ska vara positivt, lika övertygad är jag nu att det kommer vara negativt... alla symptom är desamma: ömma bröst, tung i livmodern till o från, hungrig som en häst och blir då även snabbt lätt illamående om jag inte äter. Inte heller någon pmds, dock ändå en ganska stark sorg över att jag tror det är negativt... nu vågar jag inte testa. Hur ska en tänka? Känner att jag mest nu är arg på min kropp som lurar mig, vilket ju är helt orimligt eftersom jag inte VET. Vill ju inte heller vara arg på den, vet ju att den kan, har två underbara barn. 

Bim-2, känner nu att jag nog väntar till fredag (bim) för att jag tror jag föredrar mensen före ett negativt test. Så slipper man hoppas på att det bara är ett falskt negativt. 

• Kåtisroinen

Det här med morgonurin. När är det morgon? 😅 om ni vaknar mitt i natten, säg kl 02 och behöver kissa. Testar ni då? Eller blir det mer som kvällsurin? Och påverkar nattkissen morgonurinet?
    *kvällsfunderingar*

• Kåtisroinen
    Ememem skrev 2023-11-01 22:21:42 följande:
    Jag tänker att morgonurin är efter längsta sömnperioden. Så det beror väl på när man går och lägger sig. Jag som ofta somnar vid midnatt hade inte testat vid 2 men kanske om jag vaknade vid 4.

Jag tror inte nattkisset påverkar särskilt så länge det gått 3-4 timmar innan testande.
    Tack! Så är det nog. Jag lägger mig ca 22, har vaknat typ 02 (inatt dock knappt 01) och stiger upp 04.30. Testade nu på morgonen, tvärblankt Rynkar på näsan gravidkollens tester, men verkligen noll visar det. Imorgon är det bim. Blir så fruktansvärt besviken, har haft så mycket tecken i kroppen... 
  • Kåtisroinen

Okej hjälp, bollplank!
    Idag är bim. Jag har testat negativt igår, alltså JÄTTEnegativt. Jag tror att mensen kom idag. Redan igår efter lite vuxentid kom det lite blod. Idag har det bara varit som rosa på pappret när jag kissat. Den brukar komma igång ganska direkt liksom 🤔 men testade ju helt klart negativt igår.

Är mensen bara sen eller är det någon form av nidblödning? Vill inte våga hoppas igen, men asså...Skrikandes

• Kåtisroinen
    Ememem skrev 2023-11-03 13:11:29 följande:
    Om du testade negativt igår så tror jag nog tyvärr att det är mensen som är på g.
    Jag tror nog också det är mensen ärligt talat. Men har också hört de som inte testar negativt förrän några dagar efter nidblödning. Fortfarande bara lite ljust rosa, inget i trosskyddet. Mensen har aldrig varit såhär märklig... :/
Svar på tråden BIM november