Inlägg från: Gloover |Visa alla inlägg
  • Gloover

BIM november

Hej! 
    Jag hoppar in här jag med. Jag är 25år och försöker bli gravid med vårt första barn. Vi har inte haft något skydd sen juni men förra månaden började jag med LH-test och natural cycles. Hoppas verkligen på bebis den här månaden. Beräknat BIM 3 november. 

1/11 - Cinapuffen, 4e barnet, 3e försöket
    2/11 - Bär, 3e barnet, 6:e försöket efter MF.
    3/11 - Gloover, 1a barnet, 6:e försöket. 

4/11 - Riode, 1a barnet, 2a/3e försöket
    8/11 - Madicken2023, 2a försöket efter MF
    8/11 - Phie84, 3dje barnet, 4 försöket
    10/11 - Letostancia, 3e barnet, 2 försöket efter MA
    13/11 - Ememem, 3e barnet, 2a försöket
  • Gloover

Hej!
    Mitt bim har kanske flyttats tillbaka till 30 oktober. Jag använder NC och appen flyttade tillbaka min ägglossning några dagar. Inte ett enda positivt LH-test, jag har inte ens sett skymten av streck nummer två. Däremot ser det verkligen ut som ägglossning på temp-kurvan... Jag är lite fundersam över vad som har hänt?

• Gloover

Jag vet verkligen inte. Jag brukar ha en del äggviteflytningar men den här månaden har det varit väldigt chill med allt sånt. Jag antar att jag får vänta och se. Hänger kvar litei den här tråden för jag är lite tveksam kring 30/10. 

• Gloover

Ah jag förstår. Jag testade bara med ägglossningstest så ofta somappen föreslog. Men då vet jag 😊

• Gloover

Hej!
    Jag är superförvirrad och vågar inte tro på någonting. Mitt bim har flyttats fram och tillbaka så jag vet inte vad jag ska tro på längre. Det är antingen igår 29/10 eller imorgon 1/11, beroende på app/räknande. Enligt mitt räknande på alla menscykelar sen januari så är bim 1/11. Enligt natural cycles var det först 3/11 men det ändrades till 29/10 den här månaden. 

Än så länge ingen mens. Tempkurvan går stadigt nedåt. Och jag har mensvärk. 

Men! Igår tog jag ett vanligt gravtest på eftermiddagen och såg ett sipersvagt streck och blev fullständigt överlycklig. Så jag tog ett gravtest imorse på morgonurin och strecket var lika svagt. Min man tror inte på det, men jag gör det. Tror ni jag vågar hoppas? 

• Gloover

Nu kommer jag tillbaka i forumet. Jag hade BIM 3 november och plussade redan 1/11. I förra veckan fick jag ett missfall. Detta diagnosticerades över telefon. Känns helt galet att få ett sådant besked utan undersökning via telefon. 

Så nu är jag tillbaka igen. Vet inte än när nästa mens blir, det borde vara slutet av november men kanske i början av december. Får se om kroppen lyckas ställa tillbaka sig. 

Jag är 25 år & försöker bli gravid med vårt första barn. 

• Gloover
    Ememem skrev 2023-11-13 19:33:52 följande:

Beklagar! 

Vad var det som gjorde att de kunde fastställa att det var ett missfall?

Jag började blöda rätt rejält och tog ett till gravtest som nu visade negativt. Barnmorskan sa att jag de inte behövde kontrollera något mer. 

Kändes väldigt konstigt att få ett sånt besked över telefon. 
  • Gloover
    Villblimamma98 skrev 2023-11-13 19:40:35 följande:
    Jag beklagar. Fick missfall 20 oktober. fick en del smärtor och åkte in akut och fick beskedet på så sätt. Kan inte föreställa mig över telefon... fruktansvärt :(  Jag är också 25 år och försöker med mitt första barn. Jag håller tummarna för dig 🥰
    Beklagar. Hoppas vi får plus & friska barn 🥰 
Svar på tråden BIM november