• roband0530

Är det fel att inte vilja ha bonusbarn?

Jag är en kille på 27 år, har en grabb på 1 år. Jag och grabbens mamma gjorde slut innan han ens var född (januari 2022 tog de slut). 

Har viljat försöka dejta ett bra tag nu, har diverse olika dejtingappar. Jag är inte speciellt intresserad av att träffa nån som redan har barn. Innan jag hade skrivit det så fick jag massor av matchningar från ensamstående mammor. Nu får jag inga matchningar överhuvudtaget. 

Är det dubbelmoral att inte vilja träffa nån som har barn när man själv har barn? Vad tycker ni?

• Svar på tråden Är det fel att inte vilja ha bonusbarn?
  • Anonym (Siri)

Jag håller inte med om att det är dubbelmoral. Det är inte så att du lägger något tvång på någon annan. Du är tydlig bara.
    Sen vilka konsekvenserna blir - det är en annan sak.

• Anonym (N)

Jag tycker inte det är fel om man känner så , eftersom barn ska inte ha en styvförälder som inte vill ha barnet i  sitt liv egentligen men låtsas för att kunna dejta någon med barn. 

• Anonym (:()

Har vart där och är inte ung längre. Som ung singelfar till ett barn verkar de enda damerna som vill ha en vara 10-15 år äldre singelmammor med flera barn (ofta dessutom med olika fäder till barnen). 

Så tyvärr :( Jag gav upp om dejtande i din sits. Inte helt givetvis men att aktivt försöka. Jag tänker att skulle Jennifer Lawrence knacka på dörren naken, så ok givetvis. Men utöver det så är det nej tack.

• Anonym (mani)
    roband0530 skrev 2023-10-03 18:18:25 följande:
    Är det fel att inte vilja ha bonusbarn?

Jag är en kille på 27 år, har en grabb på 1 år. Jag och grabbens mamma gjorde slut innan han ens var född (januari 2022 tog de slut). 

Har viljat försöka dejta ett bra tag nu, har diverse olika dejtingappar. Jag är inte speciellt intresserad av att träffa nån som redan har barn. Innan jag hade skrivit det så fick jag massor av matchningar från ensamstående mammor. Nu får jag inga matchningar överhuvudtaget. 

Är det dubbelmoral att inte vilja träffa nån som har barn när man själv har barn? Vad tycker ni?

Man får välja eller välja bort precis vad man själv har lust med när man letar efter en partner. Men om man snävar av urvalet så kan det vara svårt att hitta någon alls, men i övrigt finns inga regler.

Du får också tänka på att de du skulle vilja dejta också kan vara sådana som väljer bort bonusbarn och därmed dig. 
  • Anonym (x2y)

Beror väl på. Om du vill ha fler barn och kvinnan är barnlös och vill ha barn. Då kan det nog fungera. Och finnas intresse från andra.

Frivilligt barnfria kvinnor däremot är en helt annan sak. Där kommer det nog inte vara många som är intresserade. Vi vill inte ha en man med barn. Som många säger kommer barnen först. Och man har helt olika värderingar. Dessutom vill vi slippa huvudvärken som kommer både med det och ex fru/flickvän. Där förhållandet riskerar att handla mer om det. Bättre att två barnfria träffas.

De som fungerar bäst oftast, är när båda parterna har barn. Då vet båda vad som förväntas. Och hur det är när det finns barn involverat. Det skulle nog underlätta ditt dejtande skulle jag tro. Ditt utbud nu blir ju betydligt mer begränsat. Än om du öppnar upp för kvinnor med samma bakgrund som dig själv.

• Toxicated

Gör som du vill och skit i varandra tycker, det är otroligt svårt att leva med "mina-dina-våra-barn" så du är inte helt snett ute. Jag har gjort det en gång aldrig mer. 

Jag träffade en tjej utan barn , fick ett barn till med henne och det är så mycket lättare.

• Anonym (Ds)
    EnAnonumius skrev 2023-10-03 20:33:19 följande:
    Ja det är dubbelmoral.

Varför anser du att de som skall vara ihop med dig ska acceptera att du har barn men du skall medan du skall kunna ställa kravet på att kvinna skall vara barnlös annars så är hon inget att ha?

Mycket märkligt att du inte ser att det är en dubbelmoral så det visslar om det från din sida.
    Varför ser du dubbelmoral i frågeställningen?

Jag håller inte med om att det nödvändigtvis är så smart resonerat att kategoriskt undvika personer med barn då jag tror det snarare minskar möjligheten att träffa rätt. 

Samtidigt så ser jag inte hur det är en fråga om dubbelmoral. Låt mig ge ett exempel på det motsatta förhållandet.

T ex om jag själv som.har tre barn skulle dejta. Innebär det att jag inte kan söka efter personer som har färre antal barn eller inga? Det blir i mångt och mycket en praktisk fråga snarare en fråga om dubbelmoral tänker jag.
  • roband0530
    Anonym (r) skrev 2023-10-03 18:23:32 följande:

Ja. Jävligt töntigt. För du tar väl ansvar för ditt eget barn? annars sorterar du ut dig själv direkt ändå

Klart jag tar ansvar för mitt eget, men man kanske inte vill ta ansvar för andras barn?
  • Anonym (l1wishgi)

Inte ett dugg konstigt tycker jag? Jag är kvinna med snart 2 barn och hade absolut inte velat ha bonusbarn om jag hade separerat från pappan. Absolut inte. Det är väl jättebra att du vet vad du vill. 

• roband0530
    Anonym (Ny kvinna bonusmamma till ditt barn?) skrev 2023-10-03 18:39:06 följande:

Men du vill ha en bonus mamma till ditt barn i en ny kvinna?

Hon behöver inte axla en sådan roll.
Svar på tråden Är det fel att inte vilja ha bonusbarn?