Inlägg från: Slagen dam |Visa alla inlägg
  • Slagen dam

Mobbning på FL?

Äckeltråden togs bort efter min anmälan, men med tanke på personens vana att lägga in mina formuleringar i Googledocs - syntes på den annars obegripliga slutklämmen i Äckeltråden "Vad kan delas med mig" - som slank med i äckeltråden, så kan personen själv hitta i sitt Googledocsdokument vart och vem den tagit formuleringarna ifrån genom att söka på dem i forumet. Personen verkade tycka om att söka på forumet. Den brukade skriva att den sökt på mitt nick. Det var det jag tyckte var stalkervarning. Tänk att sitta och söka på någons nick på forumet, någon som man tar avstånd från och hackar på. Varför? 

• Slagen dam

Ja, det skrev personen förra gången och förrförra gången personen startade en tråd om mobbning på forumet också. Att det var tråkigt med en labil person som kapat tråden. Och samma gamla drev om polissak och paranoia. I själva verket undrar jag om jag inte gör personen en tjänst genom att skriva. På så sätt kanske personen upplever sig kontrollera någonting. Men nu börjar det visst bli för underhållande att läsa igen. Jag får passa mig så att det inte blir roligt. Det är ju därför jag skriver långt och omständligt, för att det inte ska bli underhållningsvåld. Hittills tycker jag att jag lyckats ganska bra med att vara tråkig, om jag får säga det själv. Detta för att sakfrågan mobbning på Familjeliv ska fortsätta vara i fokus. Men som vanligt är personen inte intresserad av sin egen sakfråga utan av att få användning av favoritorden labil och paranoid. Men vad gör jag? Nu blev det alldeles för slagfärdigt igen. 

• Slagen dam
    PrinsCaspian skrev 2023-10-09 17:02:29 följande:

Ignorera Slagen dam/Fröken Allvar är mitt råd. Du kommer inte att komma någonstans det är samma tuggande hela tiden anklagelser att du och du förföljer mig. Hon har hotat människor härinne också och anklagat dom för att de ska ha sagt att hon ligger på dumpen. Tråkigt att din tråd och många andras blir kapade av denna person. 

Ingen behöver ignorera någon. För den som mot förmodan minns detaljerna av dramatiken i de förra trådarna är det här inlägget det perfekta slutet. Perfekt. Som en film. Personen får ha det så bra personen kan i framtiden. 
  • Slagen dam

"PrinsCaspian" får också ha det så bra i framtiden. Det meddelande som Afrodite skrev till Prins Caspian är exakt samma meddelande som AthenaAthena använde för att håva in Fröken Allvar. "Nu blir jag nyfiken, får jag skicka ett PM". Exakt samma. Den person som är så förtjust i att söka på forumet kan kanske hitta det. Från mars. 

• Slagen dam

Det är inte jag som lever i mitt eget drama, det är personen som sökte kontakt med Fröken Allvar i mars som lever i sitt eget drama. Detta specifika drama är inte ämnet för tråden. Ämnet är mobbning på FL. Ibland får människor kontakt via FL. Ibland går det bra även utanför FL och ibland inte, men det är inte ämnet för tråden. 

• Slagen dam

Jag menade 1 person och 14 konton. 

• Slagen dam

Anonymiteten här är vad som gör att någon kan bli trakasserad av en (1)person som ser ut som fjorton (14) personer.

Det är smickrande att du intresserar dig så mycket för mina "textväggar" och mitt "svammel" så jag hjälper dig lite med "läskunnigheten" .

• Slagen dam
    ClumsySmurf skrev 2023-10-09 19:45:09 följande:
    Först trodde jag att det kunde ligga något i det du skrev men det enda jag har sett är hur du själv beter dej i olika trådar

troll anklagelserna... Du klagar på att man inte får kalla troll för troll och anklagar kd för ett vara ett troll som låtsas vara kd

i en tråd skrev du väldigt flummigt, vägrade att skriva på vanlig svenska och valde att inte bli förstådd men klagade på att folk valde att inte förstå, sen ville du anmäla din tråd för att folk är dumma.

en helt obefogad attack med okvädningsord har jag också sett.

om det du påstår stämmer har du ändå helt själv lyckats göra ett stort hål i din trovärdighet
    Om man inte förstod att äckeltråden var skriven utifrån mig, mitt liv och mina formuleringar och saker jag skrivit så förstod man säkert inte vart de starka äckelkänslorna kom ifrån. Jag förstod det som att "Guleböjars" gladde sig och jag gläder mig också. Jag blev fri från det betungande nicket som folk rusade efter att få se. Den "flummiga" tråden fick 70-80.000 visningar på 3 dagar. Helt galet. Men sedan slängde jag kontot och här blev kav lugnt, och det är vi väl alla glada för.
  • Slagen dam

Jag tänker såhär. Det finns dagligen nya trådar i det här forumet. Om man tycker om att ge tips och råd och att stötta är utbudet av trådar med 0 svar oändligt. Men. Det är nu över 8000 visningar på den här showen. Jag bemödade mig om att uttrycka mig sakligt och ja, tråkigt. Men ändå väcker den obefintliga mobbningen på forumet fortfarande intresse. Det får den som läser dra sina egna slutsatser av. 

• Slagen dam

Tråden om internetberoende gjordes dagen innan tråden som fick mig att ge upp om att kunna vara kvar här. Jag skrev i den också av samma skäl som jag reagerade på denna den äckligaste av äckliga trådar som ingen "minns": den byggde på min egen tråd om internetberoende (som man nu raderat trådstarten och några inlägg som inte bröt mot reglerna i) och ytterligare information som jag hade delat om mig själv, men den innehöll inga exakta formuleringar tagna från mig på samma sätt. Det var alltså två mobbningstrådar som publicerades på två dagar och jag ville bara få stopp på det. Det hade jag också eftersökt stöd från forumet med. Bägge dessa trådar raderades. Jag vet inte hur bedömningen gjordes. Det var flera konton som gick på mig i bägge trådarna, och eftersom man inte får säga att det är troll så blir man maktlös om man blivit trakasserad genom att bli imiterad och driven med. Jag förstod att det inte fanns stöd att få och lämnade forumet. Forumet blev då lugnt. Sedan startades ett par trådar om att det blivit lugnt och användare skrev att de saknade andra användare, som "tystnat eller tystats". Som jag uppfattade det försvann bloggaren som länkades i inlägg av ClumsySmurf, KD och jag samtidigt. Jag antog att de andra som var hårt utsatta på forumet utan att något gjordes från företagets sida också hade tröttnat och/eller blivit avstängda. Det skrevs om oss att vi kanske hade semester. Inget särskilt taskigt eller så skrevs då. Personen som brukar häckla skrev till mig när jag skrev i tråden att hon "inte trodde att jag var denne". Även nu så är det först när personen känner sig säker på att jag är jag som det börjar. Samma metod. Konton håller med varandra om hur de ser på mig.
    Efter detta svängde forumet. Jag fick inte längre gehör för att jag ville ha mina trådar raderade och nästan allt jag skrev i de föregående trådarna raderades. Det är därför jag är nöjd denna gång bara med att ha fått uttrycka mig kring hur jag ser på det som skedde. Det enda jag har anmält är att någon annans personuppgifter har lämnats ut som jag ser det, men det lämnades utan åtgärd. Det är svårt att bli tystad och raderad på ett forum när man blivit illa behandlad på samma forum. Jag inser att när jag skrev "äckel" och "sjuk jävel" så faller det tillbaka på mig, på samma sätt som en del av kommentarerna i den här tråden faller tillbaka på den som skrivit dem. Jag står för att den personen som gjorde detta mot mig anonymt i mina ögon är och förblir ett äckel och en sjuk jävel. Andra får stå för att de anonymt postar sina lögner om en polissak som troligen aldrig existerat i verkligheten. Det vet inte jag. Jag tror det framgår varför jag anser att det är trakasserier.

• Slagen dam

Det har diskuterats om trådstartaren också är trådägare. Det är så ordet trådkapning uppkommit. Som jag ser det ska användarna diskutera trådens ämne, mobbning på FL. 

• Slagen dam
    Anonym (Linda) skrev 2023-10-10 07:49:34 följande:

Hej Slagen dam, 
    när jag läser dina inlägg, både under nuvarande nick och ditt förra, får jag intrycket att du saknar förmågan att hålla det som skrivs här ifrån dig. Jag har fått höra att jag är korkad osv här på FL, men what the fuck! De känner inte mig. Har man inte förmågan att känna så gör man klokast i att hålla sig ifrån nätforum. Dina reaktioner på det som skrivs är som godis för de mobbande idioterna. Låt dem inte få det. Dela med dig av dig själv till folk som förtjänar dig istället. 

Du har rätt. Det var fint av dig att skriva. Även snälla ord kan gå rätt in i en människa. 
Svar på tråden Mobbning på FL?