Inlägg från: Anonym (Pool) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pool)

Mobbning på FL?

Anonym (Pool) skrev 2023-10-04 16:34:49 följande:
    Jag hävdar fortfarande att det är en könsgrej, jag anade väl det innan men trodde inte att det var på den här nivån. Nu pratar jag inte om påhoppen och de som är elaka, sånt får man räkna med på såna här forum. Men de dubbla måttstockarna är ett faktum. Jag ser det både här och irl. 
    Man har väl känt ibland att nåt känns fel, men med åldern ser jag saker på ett annat sätt, mer för hur det verkligen är. Det är ett system där kvinnor ska tala om för män hur män ska vara, för män är mindre vetande, och vet inte vad som är bäst för oss. Och tydligen så är det nödvändigt att kvinnor bestämmer vilka som män får träffa.
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Pool) skrev 2023-10-04 16:43:03 följande:
    Man har väl känt ibland att nåt känns fel, men med åldern ser jag saker på ett annat sätt, mer för hur det verkligen är. Det är ett system där kvinnor ska tala om för män hur män ska vara, för män är mindre vetande, och vet inte vad som är bäst för oss. Och tydligen så är det nödvändigt att kvinnor bestämmer vilka som män får träffa.
    När blev det så? Att kvinnor är måttstocken på det som bra och rätt. Att allt ska godkännas av kvinnor, annars är det dåligt. Män gör bara fel. Vill han träffa en kvinna så gör han fel. Hon har fel ålder. När kvinnan vill träffa en man så gör hon rätt. Mannen hon träffar har rätt ålder. Kvinnor har rätt att lägga sig i vad män gör. Tala om för honom att allt han gör är fel.
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Du hånar män och kvinnor!) skrev 2023-10-04 17:04:58 följande:
    Tror du att de flesta män känner så för kvinnor?
    Tror du att män skulle fortsätta leva i hop och vilja vara tillsammans med kvinnor om det vore så?
    Varför skulle män utsätta sig för det?
    Varför skulle någon man vilja leva i ett förhållande där kvinnor hela tiden sa hur dom ska vara och och bestämma över dom och uppföra sig mot dom som om dom vore mindre vetande och inte vad som är bäst för dom?

Tror du verkligen inte mer om män än att dom bara låter det vara så?
    Att män är kuvade under kvinnor och inte kan prata för sig?

Dina tankar är ju inte bara låga om kvinnor utan även om män.
    Du nedvärderar ju män otroligt mycket som små mähän som blir styrda av kvinnor.
    Är det så det ser ut i samhället tycker du? 
    I förhållanden?
    På arbetsplatser?
    I Samhället i stort?
    Kvinnor bestämmer över män och män bara godtar det bara sväljer det?
    Du gör män till tofflar.

Din beskrivning av män som blir styrda av kvinnor känner inte jag igen alls ifrån män jag umgås med. 

Du kanske har blivit styrd av kvinnor och du har fått höra ifrån kvinnor vilka du ska träffa och hur du ska vara och att du fått uppleva att du är mindre vetande.
    Du kan verkligen inte säga att det är vanligt att män känner samma sak.
    Du kan inte prata för män i stort och klumpa i hop män med dina familjeerfarenheter, de flesta har inte sådan familj som du haft.
    Du nedvärderar både kvinnor och män på dina beskrivningar.
    De flesta män vill leva med kvinnor och de flesta är inte kuvade av kvinnor
    även dom dom finns precis som män kan kuva kvinnor.
    Att du inte har levt med en kvinna ger dig inte rätt att dra med dig män i stort i dina värderingar som är så negativa om både kvinnor och män.
    Hur orkar du ens vara så negativ mot alla hela tiden.
    Du hånar både kvinnor och män med dina påståenden.
    Jag ser det hela tiden. I trådar om relationer. Det är små nyanser och attityder, men man ser det om man är vaken för det. Att det görs skillnad, och de dubbla måttstockarna.
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Du hånar män och kvinnor!) skrev 2023-10-04 17:04:58 följande:
    Tror du att de flesta män känner så för kvinnor?
    Tror du att män skulle fortsätta leva i hop och vilja vara tillsammans med kvinnor om det vore så?
    Varför skulle män utsätta sig för det?
    Varför skulle någon man vilja leva i ett förhållande där kvinnor hela tiden sa hur dom ska vara och och bestämma över dom och uppföra sig mot dom som om dom vore mindre vetande och inte vad som är bäst för dom?

Tror du verkligen inte mer om män än att dom bara låter det vara så?
    Att män är kuvade under kvinnor och inte kan prata för sig?

Dina tankar är ju inte bara låga om kvinnor utan även om män.
    Du nedvärderar ju män otroligt mycket som små mähän som blir styrda av kvinnor.
    Är det så det ser ut i samhället tycker du? 
    I förhållanden?
    På arbetsplatser?
    I Samhället i stort?
    Kvinnor bestämmer över män och män bara godtar det bara sväljer det?
    Du gör män till tofflar.

Din beskrivning av män som blir styrda av kvinnor känner inte jag igen alls ifrån män jag umgås med. 
    Jättevanligt, vi är så vana det så vi tänker knappt på det. Som när mannen inte vill göra det som hon vill. "Vad tråkig du är"
    Kvinnor är så vana att kunna säga vad som helst, kritisera och förlöjliga honom, så de reflekterar inte ens över det. 
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Siw) skrev 2023-10-04 17:15:29 följande:
    Men du läser ju inte vad någon skriver. Jag t.ex. berättade precis här, att jag blev fruktansvärt sårad en gång när jag bad om råd o stöd på Familjeliv, när jag var olyckligt kär i en man. Och då fick jag höra att jag var en kaninkokerska, att jag skulle låta mannen vara, och att jag inte skulle inbilla mig att någon ville ha mig, typ. Eller i alla fall inte den intressanta mannen. 

Det handlar inte om kvinnor mot män här. Kvinnor får lika elaka svar av andra kvinnor som män får. Därför ska man inte fråga om något verkligt privat och känsligt här. 
    Klart jag läser här, ser även hur det är irl. Jag pratar om hur det är generellt.
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Du hånar män och kvinnor!) skrev 2023-10-04 18:00:01 följande:
    Du nedvärderar män otroligt mycket, män är tofflar och mähän som blir styrda av  kvinnor.
    Du har så låga tankar om män och även om kvinnor.
    Män väljer att leva med kvinnor och gör det av fri  vilja.
    Du vill dra med dig andra män i dina erfarenheter och få det till att kvinnor i stort som bär ansvaret för hur din familj uppträdde mot dig.
    Anonym (Pool) skrev 2023-10-04 17:15:52 följande:
    Jättevanligt, vi är så vana det så vi tänker knappt på det. Som när mannen inte vill göra det som hon vill. "Vad tråkig du är"
    Kvinnor är så vana att kunna säga vad som helst, kritisera och förlöjliga honom, så de reflekterar inte ens över det. 

Du förlöjligar och nedvärderar kvinnor och män.
    Du nedvärderar män som lever med kvinnor av egen fri vilja och säger att dom är tofflar och mähän som blir styrda av kvinnor och inte agerar när dom bli förlöjligade. Förut var det kvinnor du nedvärderade nu gör det mot män också.
    Små stackare som inte vågar säga emot kvinnor utan bara bli styrda.
    Din människosyn är förfärlig.

Det är nog bäst att du aldrig träffar en kvinna för du kommer ju bara att bli hunsad, tillsagd vad du ska göra och tycka, bli förlöjligad och kritiserad.
    Nej det är inget för dig, du gör ju rätt som lever utan en kvinna och slipper det, stackars alla män som lever i förhållanden dom  har ju dragit nitlotten som blir så fruktansvärt behandlade av sina fruar, sambos, flickvänner mm.
    Nej du har gjort rätt som aldrig haft ett förhållande med en hemsk kvinna.
    Stackars män som umgås med kvinnor, dom har det inte lätt.
    Nej du gör bäst i att inte umgås med alla dessa elaka kvinnor.
    Men din kvinnosyn är det bäst att hålla dig borta så du slipper allt detta.
    Du lever ju ett lyckligt liv nu utan dessa hemska kvinnor, perfekt!
    Andra män avundas dig som slipper alla dessa kritiserande kvinnor.
    Ditt liv utan en kvinna är bättre än deras kuvade liv.
    Grattis till att du aldrig har haft ett förhållande, du slapp undan kvinnor och lever nu lyckligt utan en till skillnad mot som som lever med en kvinna.
    Grattis!
    Säger inte att män är tofflar, men vi har en kultur där vi måste rätta oss efter vad kvinnan vill. Annars är vi tråkiga, och hon blir uttråkad. Det män vill och känner är inte värt lika mycket. Så man undrar vad många kvinnor egentligen vill ha män till. Kanske för att ha tillhands så hon kan kritisera honom? Män gör ju sällan nåt rätt överhuvudtaget. Jag skulle gärna träffa en glad, snäll och varm kvinna, som inte får mig att känna mig otillräcklig och som inte tycker att hon kan säga vad som helst till mig.
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Du hånar män och kvinnor!) skrev 2023-10-04 18:12:44 följande:
    Du säger precis det när du säger att vår kultur säger att mannen ska rätta sig efter kvinnan annars är mannen tråkig, att kvinnor har män för att kritisera dom.
    Eftersom då vår kultur är sådan så är alltså de flesta män tofflar och mähän som tyvärr måste leva med dessa kvinnor.
    De flesta män lever med kvinnor och därför har de flesta det så.
    Du nedvärderar män när du antyder det.

Eftersom vår kultur säger kvinnan styr och att dom kritiserar män som aldrig gör rätt är ju chansen då ytterst liten att du ska träffa en kvinna som inte är så, det är ju så ovanligt då tydligen de flesta kvinnor bara vill kritisera.
    Nej du har det bättre utan en kvinna. 
    Ja, gör vi inte som hon vill så får vi ta konsekvenserna också. Kvinnor får göra som de vill, och talar gärna om för andra hur de ska göra. Men ingen ska tala om för dom vad de ska göra.
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Du hånar män och kvinnor!) skrev 2023-10-04 18:12:44 följande:
    Du säger precis det när du säger att vår kultur säger att mannen ska rätta sig efter kvinnan annars är mannen tråkig, att kvinnor har män för att kritisera dom.
    Eftersom då vår kultur är sådan så är alltså de flesta män tofflar och mähän som tyvärr måste leva med dessa kvinnor.
    De flesta män lever med kvinnor och därför har de flesta det så.
    Du nedvärderar män när du antyder det.

Eftersom vår kultur säger kvinnan styr och att dom kritiserar män som aldrig gör rätt är ju chansen då ytterst liten att du ska träffa en kvinna som inte är så, det är ju så ovanligt då tydligen de flesta kvinnor bara vill kritisera.
    Nej du har det bättre utan en kvinna. 
    Ja, kanske är samma som för kvinnor när det gäller män. Det finns få bra kvinnor. De flesta är inget att ha.
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Behövs_intemycket) skrev 2023-10-04 18:37:48 följande:
    Ja, det är rent självdestruktivt för personer som mår dåligt att uppehålla sig här. Det finns andra forum och grupper i sociala medier där man blir mycket bättre bemött-
    Var? Jag har läst på Flashback och flera utländska forum. Det är samma där när det gäller t ex åldersskillnader och dubbla måttstockar.
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Behövs_intemycket) skrev 2023-10-04 22:22:34 följande:
    Är du säker på att det är "aggressioner"? Det kanske bara rör sig om en uppgivenhet och förvirring över hur kvinnor på forumet resonerar. Jag kan inte se att han är särskilt "aggressiv", mer ledsen och uppgiven över sin livssituation.
    Du verkar vara den enda som förstår vad jag menar. 

Jag ser att jag inte ens behöver vara med i diskussionerna längre eftersom andra diskuterar mig och hittar på saker som inte stämmer.
    Är sånt tillåtet här?
    Och angående mobbing, tycker att speciellt en balanserar på gränsen i tråden. Är det bara jag som ser det?
  • Anonym (Pool)

Vem är draken? Är draken här? Finns det flera drakar? Vad är draken?

• Anonym (Pool)

Draken kanske är här. Eller inte. Vem vet?

• Anonym (Pool)

Draken, vad döljer du för mig?

• Anonym (Pool)
    Anonym (Hilda) skrev 2023-10-05 00:51:16 följande:

Klart man känner empati med de som har det svårt. Men det är inte "kvinnors" fel att vissa inte blir valda eller sedda. 
    Kanske dags att inse att kvinnor inte är några magiska älvor utan helt vanligt folk som precis som män gör fel ibland och som man kan prata normalt med (utan att tänka på om det ska leda till sex eller om hon flörtar hela tiden).

Är du en av dom som missar allt jag skriver och hittar på egna saker? Jag har aldrig sagt att det är kvinnors fel som tackar nej till mig.

Jag vet att kvinnor inte är perfekta och att alla inte är snälla. Tro mig, jag vet.
Svar på tråden Mobbning på FL?