Inlägg från: Anonym (Pool) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pool)

Mobbning på FL?

Jag vet hur det är att ha känslor för nån och hur det är när man inte vet om det är besvarat, jag vet hur det känns att vara olyckligt kär. Tror de flesta varit med om det. Varför inte tänka ett steg längre då och visa lite sympati och förståelse för andra? Jag skulle aldrig säga till en kvinna sånt som kvinnor har sagt till mig.

• Anonym (Pool)
    Bis mis skrev 2023-10-04 10:18:13 följande:
    Varför tror du själv att du inte klarar att släppa detta? Vi har alla en massa utmaningar i våra liv, relationer inleds och slutar men folk tar sig vidare från det. Det är en del av livet.
    För att det betydde nåt för mig, jag har inte känt så för nån på många år som jag skrev. Och jag såg hur män ska tryckas ner och förlöjligas om man har känslor för en yngre tjej. Och vilken skillnad det är när kvinnor själva har känslor för nån.
  • Anonym (Pool)

Jag såg henne för ett tag sen och det högg till, jag kände vemod. Så är det med vissa, de är speciella och man kanske aldrig glömmer dom helt. Jag har försökt med andra kvinnor sen dess, men jag har inte haft såna känslor sen den tjejen. Kanske dröjer 12 år igen, vem vet?

• Anonym (Pool)
    Slagen dam skrev 2023-10-04 10:57:52 följande:

Att den som tråden handlar om drömmer om en yngre tjej som han inte går vidare ifrån verkar några ta personligt. Men att en man på femtio plus känner så, att han vill ha någon yngre, ska inte behöva leda till mobbning. Jag tror att kombinationen av en person som har tid och lust att svara och behovet av en syndabock ledde fram till den situation mannen och hans belackare har på forumet. Det var nog jag som först nämnde att jag tyckte att det var mobbning? Men frågan är om det kan vara mobbning om personen själv är med på det? Det är därför det är effektivt att "mobba ut" någon. Jag själb6 orkade helt enkelt inte vara kvar här, och det var bra för mig. Forumet passade inte mig och min stora skrivenergi och mitt stundtals drastiska sätt att uttrycka mig. Det blev en för dominant röst under en period. Några trodde att jag var ett experiment som flera personer låg bakom. Jag kändes inte verklig. Om jag hade skrivit alla inlägg under eget nick hade det säkert känts ännu mer obegripligt. Nu gjorde jag inte det, eftersom jag ändå ville ge råd och inte ville att TS skulle behöva lida för att mitt grundnick blev så impopulärt. Så jag skulle säga att även om mobbningen av mig egentligen inte var så stor, utan att det oftast var en enda person som låg bakom de flesta kontona och inläggen, så var den effektiv. Jag ville inte vara kvar. Det kan vara ett mål med mobbning. Att få bort någon. I det här fallet verkar det lite mer komplicerat eftersom någon låtsats vara mitt grundnick för att få fortsätta mobba. Först trodde jag att samma sak hänt personen som i denna tråd kallar sig Anonym (Pool), men den personen väljer oftast just substantiv i grundform som nick nuförtiden så det är nog han, och han har använt sitt eget fria val att vara kvar här.

Det som jag uppfattade som mobbing då. det bryr jag inte om längre. Det ser ut såhär på forum, tycker mer synd om barn som drabbas av det. Men jag har sett att det är på en annan nivå, irl också. Eftersom många kvinnor uppenbarligen tycker att mäns känslor är mindre värda så undrar man vad kvinnor ska ha män till? Jag förstår att en del kvinnor vill ha en man, men för många är det nog bara en grej. Det ska vara så helt enkelt. Samhället har bestämt det. Men om mannen upplever att han inte har samma värde?
  • Anonym (Pool)
    Slagen dam skrev 2023-10-04 12:21:15 följande:
    Såvitt jag kan se får du av flera exakt samma respons på dina frågor som du fick för ett år sedan, då jag hade mitt första konto här och ömmade för dig. Nu har jag "lärt känna" dig tillräckligt för att inte oroa mig så mycket för dig, och hoppas att du hade en bättre sommar än jag fick när jag försökte få forumet att ta tag i problemen. Du startar i alla fall långt färre trådar. Det tror jag är bra. Själv funderar jag fortfarande på hur jag ska kunna få mina trådar raderade. Det stör mig att Familjeliv tjänar pengar på både fattiga och mobbning fortfarande. Jag är inget jävla konstprojekt, jag ville att fattiga skulle ha en röst, men det ville inte de vidriga medlemmar som skrev där. Kanske vill de också innerst inne ha den tråden inklusive sina obildade pinsamheter raderade. Men världen är som den är, även på forum. Du verkar ändå trivas bra här. 
    Det är mer ett beroende, jag har inte mycket till liv. Det finns nägra här jag gillar, men de flesta tycker jag är rätt så kassa om jag ska vara ärlig. Det är tråkigt att människor är såhär, men det är väl ett tecken på tiderna vi lever i.
    Låter som att du också har erfarenheter av hur orättvist man kan bli behandlad, och man får hoppas att vi båda får uppleva mer postiva saker också.
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Hilda) skrev 2023-10-04 11:04:57 följande:

Så här är det för alla andra med, bara att du inte ser detta.
    du har fått massor med hjälp och råd genom åren men tillslut tröttnar man när du bara slänger skit tillbaka. Du behöver lära dig att acceptera att inte alla tyckte din förälskelse var logisk och möjlig. många av de råd du fick som du tycker var negativa var för att skona dig besvikelsen.
    Det är klart att det gör ont, men det är du som behöver lära dig att begränsa hur mycket känslor du lägger i saker där du har låg sannolikhet att vinna (både den yngre tjejen och diskussioner som denna). Du gräver gång på gång ner dig så långt att du inte kan komma upp. Vill du ha en chans att lyckas med någon relation så behöver du bestämma dig för att släppa allt runt denna historien och släppa alla orättvisetankar du har här inne.

Ingen annan ältar en förälskelse dom hade för så många år sen, även om dom bär med sig besvikelsen och den alltid kommer smärta. Vi är flera som är ensamma singlar som har sånt här i bagaget, men man får helt enkelt släppa det annars äter det upp en.

Jag blev förälskad för första gången på18år (för några år sen), han dumpade mig för en annan. Det sänkte min självkänsla totalt. Jag drömde och längtade efter honom i flera år trotts att han behandlade mig respektlöst. Är det någon jag ska vara arg på är det honom och inte hela gruppen "män". Hade jag startat en tråd om detta så hade jag säkerligen fått en massa råd och skambeläggning på om jag gjorde rätt saker för att attrahera honom, hade jag rakat benen, snippan, sminkat mig och gjort mig fin för honom, hade jag sparat mig och inte varit för lössläppt innan, var jag aktiv under sexet eller låg jag där som en klubbad säl osv. Ändå hör du inte mig basonera ut hur hemska män är som ligger med kvinnor och sedan dumpar dom i var och varannan tråd. 

Ja det känns rätt orättvist att vissa av oss har svårt att bli förälskade och att det inte alltid blir som man hoppats, men det vi kan göra är att försöka läka och utvecklas positivt tills nästa gång det sker. 

Jag är inte galen och tror att vi ska bli ihop. Jag vet att jag fick nej, för jag minns det. Det hände mig. Ingen annan här. Det hände mig.
    Det är inte det jag pratar om. Jag tar upp henne som exempel för att det är talande för hur det ser ut. Det är skillnaderna jag pratar om. När en kvinna är förälskad så är det finare, mer legitimt, och mer värt än när en man känner på samma sätt.
  • Anonym (Pool)
    Slagen dam skrev 2023-10-04 13:25:34 följande:

Kollade igen på vad Anonym(Pool) skrivit. Det är inte skrivet av den medlem som jag tyckte blev mobbad. Det syns på grund av ett litet pronomen som är felanvänt.
    Syntaxen var visserligen lite atypisk men att inte ens förstå hur den medlemmen använder pronomen på ett utmärkande sätt när man ska härmas, det var slappt. Jag blev  lurad av de många svaren. Ändå skönt för honom att han verkar ha släppt det sätt han använde forumet på. Det var säkert fler än jag som fick nog och slängde sina konton i somras. ☕🐲Solig

Jag har inte blivit mobbad, det är mer att folk gaddar ihop sig och anser sig kunna säga vad som helst som jag inte får säga. Sen säger de att jag är en av de otrevligaste här. Gaslighting. Senaste exemplet var när jag blev anklagad för att göra narr av cancersjuka. Det är bland det lägsta jag har sett härinne. De skäms inte ens för det, och rättfärdigar det. Jag bad om ursäkt till kvinnan jag svarade, och förklarade att jag inte menade det så. Nåt som vem som helst borde förstå.
  • Anonym (Pool)
    Anonym (psykolog) skrev 2023-10-04 14:33:50 följande:
    Du har aldrig tänkt tanke att ditt beroende av att vara på en sån här ytlig och destruktiv plats hindrar dig från att bli lycklig? Från att utveckla meningsfulla och utvecklande relationer nån annanstans?
    Nej, jag är öppen för att träffa nån. Jag är med på dejtsidor och skulle gärna lära känna en trevlig kvinna för en fin relation.
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Siw) skrev 2023-10-04 15:47:29 följande:
    Fast det stämmer ju inte. När jag (kvinna) skrev om mannen jag var kär i, fick jag läsa här att det verkade som att vi inte hade någon relation alls, att jag inbillade mig, och att om jag fortsatte med mina försök att upprätthålla en kontakt till honom så var jag en "kaninkokerska". Detta ord syftar på den sinnessjuka kvinnan i filmen "Fatal attraction", som trappar upp sina stalkingbeteenden tills hon dödar familjens kanin, kidnappar familjens barn och till slut försöker döda mannen och hans fru. Hur tror du DET kändes? Jag var fruktansvärt nere...

Att så många ger sig på just dig, beror troligen på att du skriver så mycket och så ofta, och spammar ner andras trådar och tar över diskussionen där, så att dessa människor inte kan få någon hjälp. Folk tröttnar.
    Jag pratar om hur det ser ut generellt. Och nej, jag såg det där redan i mina första trådar. Då hade jag ännu inte börjat tjata.
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Alexandra) skrev 2023-10-04 16:27:20 följande:

Fast det är ju inte det. Det handlade ju inte om att du bara råkade vara en man. Jag kommer ihåg din tråd, och jag skrev då också att det var en dålig idé att försöka nåt, dels pga åldersskillnaden men också pga att ni jobbade ihop.

Vi är många tjejer som haft betydligt äldre kollegor stöta på oss och det är aldrig kul. Många gånger är det ju också rent obehagligt att nån som kunde vara ens pappa flörtar med en, nån man dessutom måste jobba med sen. Ja, DU upplevde just det där, men det är inte som att vi andra lever i ett vakuum här. VI har ju upplevt rätt mycket vi med, och många gav dig ju faktiskt riktigt bra råd där efter de erfarenheter de själva haft.

Det är faktiskt absurt att du fortsätter grina om det där, nu flera år senare, och även gör det till en könsgrej, när det aldrig val tal om nåt sånt.

Jag kommer ihåg mina TRÅDAR, skulle tro att jag minns dom bättre än du gör. Och ja, det fanns de som var mer ödmjuka, som hade förståelse. Men generellt så var det mest negativt och så ser det ut i såna trådar, inte bara mina. Jag har erfarenhet av det nu efter några år. Läst på andra ställen också, inte bara här.
    Jag hävdar fortfarande att det är en könsgrej, jag anade väl det innan men trodde inte att det var på den här nivån. Nu pratar jag inte om påhoppen och de som är elaka, sånt får man räkna med på såna här forum. Men de dubbla måttstockarna är ett faktum. Jag ser det både här och irl. 
Svar på tråden Mobbning på FL?