Anonym (Alexandra) skrev 2023-10-04 16:27:20 följande:
Fast det är ju inte det. Det handlade ju inte om att du bara råkade vara en man. Jag kommer ihåg din tråd, och jag skrev då också att det var en dålig idé att försöka nåt, dels pga åldersskillnaden men också pga att ni jobbade ihop.
Vi är många tjejer som haft betydligt äldre kollegor stöta på oss och det är aldrig kul. Många gånger är det ju också rent obehagligt att nån som kunde vara ens pappa flörtar med en, nån man dessutom måste jobba med sen. Ja, DU upplevde just det där, men det är inte som att vi andra lever i ett vakuum här. VI har ju upplevt rätt mycket vi med, och många gav dig ju faktiskt riktigt bra råd där efter de erfarenheter de själva haft.
Det är faktiskt absurt att du fortsätter grina om det där, nu flera år senare, och även gör det till en könsgrej, när det aldrig val tal om nåt sånt.
Jag kommer ihåg mina TRÅDAR, skulle tro att jag minns dom bättre än du gör. Och ja, det fanns de som var mer ödmjuka, som hade förståelse. Men generellt så var det mest negativt och så ser det ut i såna trådar, inte bara mina. Jag har erfarenhet av det nu efter några år. Läst på andra ställen också, inte bara här.
Jag hävdar fortfarande att det är en könsgrej, jag anade väl det innan men trodde inte att det var på den här nivån. Nu pratar jag inte om påhoppen och de som är elaka, sånt får man räkna med på såna här forum. Men de dubbla måttstockarna är ett faktum. Jag ser det både här och irl.