Inlägg från: Anonym (Pool) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pool)

Mobbning på FL?

Anonym (Eko) skrev 2023-10-03 10:28:18 följande:
    Men det är ok för dig att berätta hur kvinnor är? Du är dessutom  man tmmen hävdar oförtrutet att du vet hur  kvinnor är, känner osv. Du säger ibland  emot kvinnor som berättar om sig själv. Till mig personligen skrev du igår att jag ljög. 

Varför kan inte just du sköta dig själv? Varför är din dubbelmoral okey?
    Nej, jag skulle aldrig säga till en kvinna hur hon ska vara som kvinna för att män ska vilja ha henne, inte heller klanka ner på hennes kropp, och så skulle jag inte tala om för henne vilka män hon får träffa, och vilka åldrar männen ska vara i.
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Behövs_intemycket) skrev 2023-10-03 10:27:27 följande:
    Ofta kan man dock fundera på vad som är hönan och ägget, dvs vem som började vara otrevlig mot vem. Tycker man ser gott om kommentarer som är direkt nedtryckande och elaka mot vissa män. Sedan när man påtalar detta förnekas det givetvis. Då har de minsann "ALDRIG" sagt så.
    Och så ska man leta upp trådar för att bevisa att man har rätt. Skrattretande. Har man lyckats missa såna trådar, så vill man helt enkelt inte se, och det spelar ingen roll om Gud själv stiger ner från Himmelen och intygar att det är så.
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Behövs_intemycket) skrev 2023-10-03 10:48:02 följande:
    Ja, och dessutom är sökfunktionen på FL högst bristfällig. Jag har sett en massa rent elaka och kränkande kommentarer mot vissa män här. Vissa är dock försiktiga nog att "hålla balansgången" för att kunna vara elaka inom ramen för forumets regler, medan andra är det mera öppet, utan att åtgärdas.

När jag sedan söker efter de elakheter/ epitet som skrivs så kan man få bläddra som tusan innan man hittar det. Jag har skärmdumpat en hel del nu att visa vid behov, men är osäker på om det är så lämpligt att göra det på forumet, men skickar gärna till den som vill ha.

Är ju inte heller man alltid orkar hålla på och söka och bläddra bara för att någon ska få bevis på vad denne förnekar att hen skrivit.
    Precis, och de kan leta själva. Jag är för lat. Och så har jag ingen lust att försöka övertyga såna som avfärdar allt. T o m om Gud Fader själv berättade hur det ligger till.
  • Anonym (Pool)

Gud:
    Jo... det stämmer att kvinnor har frikort att göra lite som de själva behagar. Det började med att Eva inte kunde följa en enkel regel. Att inte äta av frukten på trädet.

• Anonym (Pool)
    Anonym (Hilda) skrev 2023-10-03 21:24:02 följande:

Man skulle ju kunna kalla det mobbning att det varje dag dyker upp 17 olika trådar om hur medelålders män är kåta på mycket yngre kvinnor. Ett ältande som inte har ett slut som bara förstärker känslan att man som kvinna inte duger till varken sex eller förhållande efter 40.

Man skulle kunna kalla det mobbning att dumförklara och anklaga en hel folkgrupp för egenskaper som resten av världen inte håller med. Hade du basunerat ut samma typ av påståenden om ett etniskt folkslag så hade det varit andra ord och visor.

Jag ser faktiskt sällan samma typ av ältande och generaliserande om mäns negativa beteenden. För hade vi kartlagt dom så blir vi ju genast blivit kallade en massa fula saker. 

Nu kan jag bara prata för mig (!), men nej jag får inte den tankeställaren du vill att jag ska få. då JAG inte praktiserar dubbelmoral och JAG kommenterar definitivt inte mäns kroppar negativt.

Det som däremot händer (inom mig) är att du får mig att känna mig obekväm med min ålder (ingen man i min ålder kommer vilja vara med mig då alla bara dagdrömmer om 20åringar) OCH jag kommer aldrig ge de barnlösa oerfarna medelålders männen en chans för "ni" verkar rätt läskiga.
    Känns detta som ett bra resultat på vad DU vill åstadkomma?

www.familjeliv.se/forum/thread/82595112-du-som-attraheras-av-eller-t-o-m-traffar-nan-mycket-yngre
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Hilda) skrev 2023-10-03 21:47:49 följande:

Det handlar inte om att du ska tycka synd om singelkvinnor i samma ålder "och offra dig på att gilla dom", det handlar om att visa respekt och vara lite human och inte tjata hål i huvudet på alla om din kink då det påverkar (precis på samma sätt som din syster o mammas kommentarer gör).

om någon/några kvinnor hade startat samma typ av ältande om att gubbs inte duger och det är bara 20åringar som gäller så hade du nog inte mått så bra efter ha läst de trådarna och kommentarerna i flera år.

och glöm inte att män värdesätter utseende mycket högre på kvinnor än kvinnor gör på män. vi vet redan att vi inte duger för de flesta jämnåriga män i medelåldern och det gör rätt jövla ont att inte bli sedd för den personen man är för måmga män drömmer om porridealet.

Du bekräftade det jag skrev i den tråden, som avfärdades av andra.
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Siw) skrev 2023-10-03 21:48:50 följande:

"mobbning" är ett ord som man inte skall missbruka. Det är frivilligt att vara här, det går inte alls att jämföra med människor som mobbas i skolan, i lumpen, på jobbet eller på aktiviteten för arbetslösa, dit de måste gå varje dag vad som än händer. Dessutom kan man använda flera olika medlemskap här om man vill, eller flera olika anonyma nick. Det är bara att byta om man känner sig utsatt. 

MEN jag vill ändå säga, att det förekommer mycket elakheter här. Det har hänt flera gånger att jag har skrivit en trådstart, om något personligt problem - och fått så elaka svar att jag mått sämre efteråt, än om jag inte hade skrivit alls.

En gång började jag faktiskt gråta. Det handlade om olycklig kärlek, och jag blev bara hånad och kallad "kaninkokerska" och annat otäckt, fast jag aldrig hade haft en tanke på att bryta mig in i mannens hus och koka hans kaniner, eller något jämförbart. Jag tycker att man ska försöka komma ihåg, att det sitter en riktig människa på andra sidan nätuppkopplingarna...

Jag var också olyckligt kär för några år sen och skrev om det här. Det var en jobbig tid och jag tog åt mig av sånt som folk skrev. Det finns många människor som vill sparka på den som ligger.
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Linda) skrev 2023-10-04 09:41:43 följande:
    När folk varit otrevliga mot dig är det för att du talar illa om kvinnor som grupp och vägrar ta till dig vad andra skriver till dig. De sparkar inte på någon som ligger utan på någon som redan själv sparkar vilt omkring sig. 
    Fel. Jag såg det redan i mina första trådar. Det räckte att jag var man som ville ha en yngre tjej.
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Linda) skrev 2023-10-04 09:53:50 följande:

Då uppfattade du och jag de svaren väldigt olika. 

Du tenderar att fokusera på det negativa och väljer att inte se alla de vänliga svar du fått där folk försökt hjälpa dig. Jag har varit en av de som tyckt synd om dig och försökt hjälpa, men du har betett dig dåligt så många gånger nu att jag mest tycker att du får skylla dig själv. Du har uppenbarligen problem, men vet du, det har vi andra också. Skillnaden är att vi tar tag i våra problem istället för att skylla dem på andra.

Jo, jag såg de som visade medkänsla och förståelse, men det var övervägande negativt. Jag har läst i trådar där kvinnor var förälskade i yngre killar och det har uppmuntrats på ett annat sätt. 
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Linda) skrev 2023-10-04 09:53:50 följande:

Då uppfattade du och jag de svaren väldigt olika. 

Du tenderar att fokusera på det negativa och väljer att inte se alla de vänliga svar du fått där folk försökt hjälpa dig. Jag har varit en av de som tyckt synd om dig och försökt hjälpa, men du har betett dig dåligt så många gånger nu att jag mest tycker att du får skylla dig själv. Du har uppenbarligen problem, men vet du, det har vi andra också. Skillnaden är att vi tar tag i våra problem istället för att skylla dem på andra.

Alla har nåt att kämpa med. Det är det jag menar. Många bryr sig inte om andras känslor och vill sparka på den som ligger, speciellt om det är nån i ett utsatt läge. Jag var olyckligt kär och hade inte haft såna känslor för nån på över 12 år. Jag var inte bara kåt som många sa. Jag behövde inte höra vad patetisk jag var, jag var bara ute efter en sak, och hur äckliga män är som tror att unga tjejer skulle vilja ha en som mig, när de kan få vältränade snygga killar i sin egen ålder. Speciellt inte en man som aldrig haft ett förhållande. Typiskt män att inbilla sig saker. Och min syster hade rätt, hon var inte intresserad. Det fattade alla. 
Svar på tråden Mobbning på FL?