-
Jag blev avstängd när jag berättade vad som hände mig när en kvinna låtsades vara jag på ett alltmer påträngande sätt i somras. Jag uppfattade hennes plagieringar av mina gamla formuleringar som trakasserier, men det finns kanske inget regelverk för att hantera bindgalningen. Jag kan ju inte heller ange mitt gamla nick eftersom det vore att diskutera en "annan" medlem. Jag håller med dig om att det vore bättre att inte svara honom, men misstänker att de många år som man jagat honom känns bortkastade om han inte för fortsätta. Jag tror inte att han är här, lika lite som jag har varit här.Anonym (Behövs_intemycket) skrev 2023-10-04 21:00:59 följande:Är väl inte tillåtet att spekulera här, men kan tänka mig att det kan vara så rent hypotetiskt att man försöker misskreditera andra genom att låtsas vara dem.
-
*om man inte får fortsätta
-
Jag tänker att jag inte ska spekulera i det. Allt jag vet är att hon på kort tid publicerade remakes av mina trådar och formuleringar, vilket jag upplevde som trakasserier, speciellt när jag blev tvärilsk och det därefter kom in andra och skrev om att jag gått guleböjars och allt vad det var. Jag gjorde rätt som slängde mitt konto. Men även jag passar ju in på den där forskningen om investerad tid. Varför i allsin dar har jag suttit här sedan 11 i förmiddags och bevakat tråden med mitt nya, mer lakoniska nick? Jag vinner ju ingenting på detta. Men eftersom jag mådde så pass dåligt av den här skiten så bearbetar jag väl allt fortfarande. Peppar peppar så känns det ändå som om det börjar släppa lite. Jag har som sagt inget behov av att komma tillbaka hit som aktivt mobbad medlem för ett företag att tjäna kulor på, och är inte så arg längre. Det är bra om forumet återgår till att vara en plats där människor kan söka och få råd kring vanliga livssituationer utan att behöva springa gatlopp för att de inte passar in.Anonym (Behövs_intemycket) skrev 2023-10-04 21:19:45 följande:Låter skumt. Varför kan denna person haft ett intresse av att plagiera dig? För att denne störde sig på vad du skrev?
-
LNT. Det där är inte KD. /FA
-
Till RaYzLeR:
Jag minns när du kom hit till Familjeliv. Du sa då att du hade blivit avstängd från Flashback i sex månader. Sedan började du trivas på Familjeliv. För mig var det tvärtom. Jag fick höra av en medlem här, som även nämnt det i denna tråden, att det var lättare för honom på Flashback. Jag upplever hittills att det varit lättare på Flashback. Jag trodde inte det, och det kan ändras, men det som skapar problemen här är att några få personer har behov som driver trådarna i en förutsägbar riktning. Jag tror dig när du jämför med Flashback och säger att det är lika mycket mobbning där. På. Flashback är det tillåtet att kalla ett troll för ett troll och att förolämpa andra hur grovt som helst så länge du håller dig till ämnet. Men du kan alltså inte, som på Familjeliv, skriva om dig själv i andras trådar om det inte har med ämnet att göra. Jag uppfattar i och för sig inte att det är ett stort problem för Flashback att folk gör det. Det är lite olika hård moderering i olika delforum där.
Till ClumsySmurf:
Jag vidhåller min bedömning att många av trådarna 2022-08-01 till 2023-07-11 var trolltrådar, men det verkar som om den som skrev trolltrådarna har lugnat sig och inte får samma näring. Nu om folk ens svarar i de jämförelsevis få trolltrådarna är det oftast ett så vänligt svar att det är svårt för trollet att göra något av svaren.
Mitt inlägg som återvändare:
Igår startade någon en familjeinriktad tråd. Den fick noll svar. Den här tråden har nu fått över 4000 visningar, vilket är långt färre än de 30.000-40.000 visningar som underhållningsvåldet vilket utövades mot mitt första konto fick. Trådar där underhållningsvåldet riktades mot den äkta draken fick både många visningar och många inlägg. Det har att göra med att det är roligare att titta på när någon som inte fattar vad den blir utsatt för prövar att försvara sig mot människor, oftast kvinnor i drakens fall, som inte kan låta honom vara ifred eftersom han är den perfekta slagpåsen och som sådan får klä skott för kvinnors problem med män. Varför skulle man ge upp en sådan gottepåse frivilligt? Jo, man skulle träffa en man. En man som inte är jämnårig, läskig, barnlös drömmer man om. Men den mannen kanske vill ha någon yngre, är man rädd för, enligt tidigare inlägg i tråden, och kritiserar därför draken för hur han i sin tur valt att stanna i en dröm om hon den yngre som en gång var. För tänk om det finns fler män som gör som draken? Det gör ont att tänka på, enligt tidigare inlägg i tråden.
De inlägg som blir citerade i den här tråden är skrivna av någon som kan sin drakhistoria, men inte förstår hur det är att vara en drake.
Sedan vill jag tillägga att under mitt sökande efter fler vänner är det statistiska resultatet att dessa nya "vänner" försvinner om de träffar en man. Därför tror jag att den som sa att vänner är en biprodukt av ett sammanhang har en poäng, för då har man fortfarande hobbyn gemensam. Man kan också träffa en partner via en hobby.
Jag hoppas att draken träffat någon. Han har åtminstone ändrat beteende på forumet, om han ens är här, och vad säger det om oss som fortfarande väljer att diskutera honom i en tråd som skulle handla om mobbning på FL utifrån en "bekant" som "lämnade för ett tag sedan" ? Jo, vi har blivit berörda av honom. Draken väcker våra känslor.
I vanlig ordning tog jag åt mig av inlägget om mobbning på Familjeliv och vill gärna ge min bild av vad som hände. Ju fler gånger jag gör det, ju mer inser jag hur liten andel av forumets medlemmar som faktiskt är aktiva, men när man kommer ny tror man att det är fler än 10-20 aktiva medlemmar. Dessa medlemmars agerande framöver kan påverka vilken riktning forumet tar. -
Kan du med handen på hjärtat säga att du är KD som under sommaren gjort en språkutveckling av guds nåde (och samtidigt helt tappat stilen)Anonym (Pool) skrev 2023-10-05 07:23:58 följande:Du verkar vara den enda som förstår vad jag menar.
Jag ser att jag inte ens behöver vara med i diskussionerna längre eftersom andra diskuterar mig och hittar på saker som inte stämmer.
Är sånt tillåtet här?
Och angående mobbing, tycker att speciellt en balanserar på gränsen i tråden. Är det bara jag som ser det?
Och "är sånt tillåtet här", så skulle den förre draken aldrig uttrycka sig. Han visste precis hur allt låg till. Och retoriska frågor istället för påståenden? -
Det jag tror att man måste förstå är att folk blir "riktigt jävliga" av en anledning. Om man ger upp direkt har man förmodligen varken ork eller tid att försvara sig mot de 5-10 enskilda människor som år efter år lever ut sina inre demoner på det här forumet. Det här är inte den första tråden där jag känner mig personligen berörd. Detta eftersom jag just lämnade "för ett tag sedan". Skälet till att jag lämnade var att trakasserierna blivit för allvarliga och hotfulla, Familjeliv skulle enligt ett anonymt nick vara behjälpliga med en polisanmälan av mitt nick bland annat. Jag fick höra att jag var drogpåverkad, schizofren, horade ut mig med män trots att jag nogsamt undviker det vidriga forumet Sex och sånt.Anonym (GÖLL) skrev 2023-10-05 08:03:40 följande:
Varje tråd i denna stil blir precis likadan där folk som varit riktigt jävliga gråter ut. De som verkligen blivit påverkade av elakheter försvinner bara då de inte förstår alls varför folk är elaka.
Jag är väldigt förvånad över att Slagen dam fortfarande är kvar ett dygn efter att hon skapades. Senast blev jag spärrad nästan direkt som jag berättade dessa saker, för precis som du säger har jag berättat om hur jag upplevde det redan tidigare.
Om du tänker efter lite: När såg du den äkta draken starta 3 trådar samma morgon senast? När såg du personen som föryngrat sig och startat om livet efter missbruk göra en vardagsfilosofisk trådstart senast? När såg du någon rimma en dikt som hade hyfsat jämn rytm senast? Jag syftar då inte på den osmakliga dikt som ligger överst i poesiforumet, ber till Gud att ingen tror att jag totat ihop detta skräp om Kurdiska räven under ett väldigt osmakligt nick som anspelar på en numera död artist.
Vi tre utsatta av 5-10 FL-kvinnor har alla ändrat vårt beteende alternativt är inte kvar. Jag har inga som helst ambitioner att svara i andra trådar på Familjeliv. Jag är enbart här för att förklara varför jag lämnade, och att jag fortfarande önskar alla andra trådar raderade. Det vet moderatorerna om.
Jag har inte heller kontakt med någon av de andra som de 5-10 personerna retat sig på.
Sedan kan du och andra ha era åsikter. Hur ska jag eller någon annan av oss som blivit utsatta för att folk utgett sig för att vara oss kunna påverka det? Men nu när jag ändå är i tråden vill jag använda min i övrigt totalt meningslösa forumkunskap till att ifrågasätta att det är draken som skriver i den här tråden.
De som är kvar här har ett nära nog komiskt behov av en slagpåse. Nu när slagpåsarna 2022-2023 har gått härifrån (vad jag förstår så var draken slagpåse betydligt längre innan han gick vidare) så är allt som är kvar 5-10 personer varav 1 låtsas vara drake i denna tråd. -
Okej, det kanske ändå är draken som är kvar här, men för en lugnare tillvaro. Vad som definitivt är kvar är behovet av att tjafsa om kvinnor och män. Det är inte mobbning
www.familjeliv.se/forum/thread/82598062-hur-man-klar-sig-och-hur-kroppen-ser-ut-viktigt-for-attraktion -
Anonym (Pool) skrev 2023-10-05 09:16:33 följande:
Vem är draken? Är draken här? Finns det flera drakar? Vad är draken?
+Du skrev i inlägg #168:"Jag ser att jag inte ens behöver vara med i diskussionerna längre eftersom andra diskuterar mig och hittar på saker som inte stämmer."Så hur ska du ha det. Ska du lajva drake eller inte lajva drake? Up to you. -
Tack. Det känns fint att höra. 🙏