Inlägg från: Anonym (Flippen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Flippen)

Mobbning på FL?

ClumsySmurf skrev 2023-10-05 00:31:44 följande:
    Han är en jävla gnällspik men mobbare?
    Anonym (Behövs_intemycket) skrev 2023-10-04 22:46:27 följande:
    Jag själv har två förhållanden bakom mig. Det första förhållandet hade jag först när jag var 30 år fyllda och det var den finaste kärlek jag någonsin upplevt. Från tonåren och uppåt var jag sedd som en tönt och en grå mus av tjejer som var totalt ointressant. Jag har hela mitt liv upplevt att kvinnor ställer oerhört höga krav, förutom när det gäller min första f.d., som var väldigt speciell och vi hade mycket gemensamma nämnare. Men jag känner så väl igen KD:s berättelser och förstår verkligen hur han känner. I tonåren var det de tuffa och coola killarna som fick tjejerna. Jag var ointressant och jag var dessutom bland de sämsta i idrott (gympalektionerna) och var en av de som blev sist vald i olika bollsporter. När jag flyttade hemifrån i 17-års-åldern ville jag kompensera detta och började dricka kopiöst, bland annat för att jag märkte att jag blev mer intressant för tjejer när jag var full och vågade prata om djupare saker. Sedan hamnade jag i skiten och har nu varit nykter i drygt 4 år och har börjat komma igen på flera plan. Mitt föryngringsexperiment har att göra med att jag vill bli sedd som mer attraktiv och gångbar. Och det har gett vissa resultat.

Men summa summarum så har jag numer verkligen börjat förstå hur jävla utseende- och åldersfascistiskt samhället är, och jag har bara att anpassa mig till det. DÄRFÖR känner jag empati med och förståelse för de som har det svårt på relationsmarknaden.
    Nytt konto?
    Vad hände med det gamla?Vilken sanning blir man avstängd för?
    Slagen dam skrev 2023-10-04 10:27:53 följande:
    [...]
    Jag har istället valt att vara med på ett annat forum. Där får man säga att folk som är troll är troll, och man kan även följa kontots tidigare inlägg bara genom att klicka på en persons profil.´

[...]

Det var en medlem som försvann för ett tag sen, hon såg troll i trådar utan troll, det kan vara därför man inte får säga att folk är troll.
    Gnällspik javisst, men det ena utesluter inte det andr. vad ska man kalla det om någon hänvisar till Adam och Eva och hur dåliga kvinnor jämt har varit, eller att det ligger i kvinnors natur att förlöjliga män är bara en bråkdel av allt han skriver bara i den här tråden. Vet inte om vanligt kvinnohat klassificerar sig som mobbning. särskilt snällt är det inte. Han utmålar sig som ett offer och känner sig därför ha rätt till att skriva precis vad han vill.
  • Anonym (Flippen)
    Tow2Mater skrev 2023-10-05 01:02:38 följande:
    Kan man mobba en majoritetsgrupp?
    Ska vi kalla det för kvinnohat i stället? 
  • Anonym (Flippen)
    Anonym (Pool) skrev 2023-10-05 07:23:58 följande:
    Du verkar vara den enda som förstår vad jag menar. 

Jag ser att jag inte ens behöver vara med i diskussionerna längre eftersom andra diskuterar mig och hittar på saker som inte stämmer.
    Är sånt tillåtet här?
    Och angående mobbing, tycker att speciellt en balanserar på gränsen i tråden. Är det bara jag som ser det?
    Pratar du om mig då jag citerade ett par av dina inlägg i den här tråden som illustrerade kvinnohat? Är kvinnohat inte mobbning, förvisso, kanske heter något annat, särskilt snällt är det inte. Inte nytt heller. Män har hatat kvinnor i alla århundraden. Det är däremot inte synd om dig för att kvinnor existerar. Ta itu med din egen skit i stället för att mobba (eller skriva hatiska inlägg av typen jag citerade)
  • Anonym (Flippen)
    Tow2Mater skrev 2023-10-05 15:19:53 följande:
    Det kan du gora om du vill. Det finns säkert hat mot olika grupper. Det är stor skillnad mot mobbning. Men t o m ordet hat tycker jag själv är lite overdrivet i FL sammanhang.
    Med hänvisning till inläggen jag citerade där Adam och Eva tas upp som ett exempel på hur kvinnor är onda eller det andra exemplet där någon säger att det ligger i en kvinnas natur att förlöjliga män. Hur ser kvinnohat ut i din bok? Måste någon uttryckligen skriva "jag hatar kvinnor" för att det ska klassificeras som kvinnohat? vad tror du?
  • Anonym (Flippen)
    Tow2Mater skrev 2023-10-05 18:26:19 följande:
    Tja, på FL - spelar det så stor roll? Man kan väl få lov att hata allt möjligt. Bara det inte ger sig uttryck till personliga påhopp, förföljelser med trakasserier, eller relaterat till verkliga livet. Man kan väl få hata kvinnor, hata män, hata barn, hata kristna, hata köttätare. (Men inte invandrare, HBTQXYZ eller muslimer som grupper naturligtvis.;)
    Varför tycker du att sprida kvinnohat på familjeliv inte spelar någon roll? 
  • Anonym (Flippen)
    Tow2Mater skrev 2023-10-05 19:35:37 följande:
    Vad anser du specifikt sprids?
    Har du ens läst min citeringar som jag hänvisar till? Eller du kanske inte tycker det är kvinnohat att hänvisa till Adam och Eva för att berätta hur dumma kvinnor är samt berätta att det ligger i kvinnors natur att förlöjliga män? Och det är bara i den här tråden. Läste nyligen en tråd där någon har ett dåligt förhållande med en kvinna och då väljer att sprida förakt över alla kvinnor exempelvis. Extremt vanligt, något nytt skrivs varje dag. berättar väl om samhällets generella åsikter om kvinnor då personer såsom du inte ens tittar en eller två gånger. Eller ens reflekterar.
  • Anonym (Flippen)
    Anonym (Mx) skrev 2023-10-05 19:40:41 följande:
    Att ha en åsikt om något, även om det är av generaliserande slag, är inte att direkt klassa som hat. Med den dramatiska ådran kan alla åsikter uppfattas som hat.
    Vad skulle någon skriva för att du skulle uppfatta det som kvinnohat i så fall? 
  • Anonym (Flippen)
    ClumsySmurf skrev 2023-10-05 20:57:01 följande:
    Jag fick 24h forumban och en varning när jag svarade på ditt inlägg och skämtade om vänsterfeminister och att det kanske inte är PMS, men det bekräftar ju bara att de saknar humor.
    Så trevligt. Vem svarar du egentligen? Tycker du att kvinnohat är ok? Bara litesådär eller? skoja och ha kul, ingen blir drabbad eller? 
  • Anonym (Flippen)

Tycker att raka inlägg där personen anser sig stå för något specifikt (i det här fallet kvinnohat då) är bättre. I jämförelse med de som inte ens är medvetna eller låtsas som att de inte skriver sånt, (folk som försöker mörka att inlägget  är kvinnohat det handlar om också) 

Det senare är ett symptom på att kvinnohat ska föreställas vara naturligt och att det finns krafter som vill ha det på det sättet. Personerna skriver ju det för att det är en helt naturlig sak att skriva, tänker varken en eller två gånger. Samma naturliga funktioner som att sätta på kaffebryggaren.

• Anonym (Flippen)
    ClumsySmurf skrev 2023-10-05 21:31:58 följande:

och istället för att fråga varför jag inte ser det jävla gnället som mobbning ställer du dumma frågor...lika seriös som vanligt.

Vill du prata semantik? Eller är du ute efter att dribbla bort frågor som vanligt? För att du anser de vara "dumma"
  • Anonym (Flippen)
    Tow2Mater skrev 2023-10-05 22:38:25 följande:
    Nej jag tycker tydligen inte det är direkt hatfullt. Och det kan gälla vilken grupp som helst. Men skulle du ge dig på en specifik person skulle jag anse det hatfullt. Kanske t o m om det gällde en liten specifik grupp; typ Feministernas Ungdomsförbund i Gävle.
    Bara för att gruppen krymper så gör inte hatet det. Det är fullt möjligt att hata gruppen kvinnor. Att någon anser att det ligger i kvinnors natur att förlöjliga män är inte hatfullt enligt dig. 
  • Anonym (Flippen)
    Tow2Mater skrev 2023-10-05 23:24:57 följande:
    Nej det tycker jag inte. Tycker inte heller det är hat att säga det ligger i kvinnors natur att ta hand om barn eller det ligger i kvinnors natur att stå vid spisen eller .... whatever.
    Jag skulle inte klassa det direkt som kvinnohat heller. Lite beroende på vad efterföljande kommentarer blir. Hänvisa till Adam och Eva som starten på kvinnors onda natur klassar jag som kvinnohat. Och ja, bara för att gruppen är stor så betyder det inte att hatet existerar. 
  • Anonym (Flippen)
    ClumsySmurf skrev 2023-10-05 23:35:27 följande:
    den där ser ju kvinnohat och misogynitet i allt möjligt
    men i tråden där jag skämtade, "varför så arga på stackars feminister?" tråden där några av feministerna inte kunde skilja på personangrepp och argument, då såg h*n inget konstigt. sen verkar ts ha raderat sin egna tråd så nu finns inga bevis för bordeline beteendet.
    Pratar du om mig? Jag har inte startat någon tråd om feminister.
  • Anonym (Flippen)
    Tow2Mater skrev 2023-10-05 23:49:11 följande:
    Du menar Bibliska figurer, som de lättkrankta inte ens tror existerade? ha ha.

Men det var ju starten på synden. Och människans, inklusive kvinnans (!), onda natur. Ser inte vad felet är med att säga det. Och kvinnan gav äpplet åt mannen, det brukade man t o m kunna skämta om. Men tydligen inte längre.

Du vet säkert att det inte var skämtsamt menat, i princip alla dennes inlägg handlar mer eller mindre om hur dåliga kvinnor är och hur synd det är om män.

Sen så verkar du lättkränkt över att folk tror att bibeln är science fiction med tanke på att du nödgas nämna det. Inte tvärtom.

• Anonym (Flippen)
    Tow2Mater skrev 2023-10-06 00:17:47 följande:
    Men va. Kränkt? Jag tycker ju det är roligt!
    Vänta nu, tror du på allvar att folk blir kränkta över att du säger att Adam och Eva fanns på riktigt? Ok
  • Anonym (Flippen)
    Slagen dam skrev 2023-10-06 20:54:11 följande:
    Ja, men vi vet inte om han är kvar här. Han kanske sitter åtalad och jag är näst på tur, enligt inlägg i tråden som man får värdera som trakasserier eller medlemsservice. Jag kan bara säga att ingen polisanmälan nått mig, och understryka att jag är här för att få stopp på trollandet med mitt gamla nick. Men nu känner jag i mina funny bones att tråden börjar bli. Lite för underhållande så vi får vänta på att spärren släpper för Anonym (Pool) och Anonym (Floppen) så de kan återvända för nya rolllekar som draken och prinsessan. God afton. 🐲+👸=, 🤘👿🦋
    Vad är det som är så provokativt du anser att jag skrivit?
  • Anonym (Flippen)
    ClumsySmurf skrev 2023-10-06 22:24:09 följande:
    Han har ju skrivit i den här tråden.
    Vem pratar du om? Med tanke på att du verkar ha ett passivt aggressivt agerande runt min person så antar jag att du fått för dig saker om mig. Och nej, jag har i alla fall inte hotat någon någonsin. Jag har aldrig polisanmält någon eller blivit anmäld själv. Slagen dam verkar däremot paranoid.
Svar på tråden Mobbning på FL?