Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Mobbning på FL?

Anonym (Pool) skrev 2023-10-03 08:14:36 följande:
    Jag förstår om kvinnor inte gillar att män kritiserar saker de tycker de har rätt att göra, men blev förvånad över den låga nivån på verbala angrepp.
    Jag tycker att jag inte är så otrevlig och ovänlig, jag hittar inte på saker som andra gör, utan säger som det är.
    Enligt din egen uppfattning. Du vet att folk kan ha olika tankar och idéer om hur sanningen ser ut.

Att du får dina egna tankar ifrågasatta handlar sannolikt om kritik och inte om renodlat hat. Sånt får man också tåla på diskussionsforum.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Pool) skrev 2023-10-03 08:15:55 följande:
    Får kvinnor dickpics här också?
    Ja, jag har läst om en del kvinnor härinne som fått snoppbilder i sina privata inkorgar utan att ha bett om dessa. Riktigt vidrigt ofredarbeteende som borde leda till permanent avstängning enligt mig.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Pool) skrev 2023-10-03 08:22:32 följande:
    Ja, enligt vad jag har sett. Andra har också sett det. Jag hävdar bestämt att jag har rätt till 100%
    Men det är inget att bråka om, alla kan inte tycka samma. Ja, man får tåla en del på såna här forum. Men jag har kallats för kvinnohatare och att jag gör narr av cancersjuka, det tycker jag är för mycket. Jag tycker inte att det är ok.
    Om du redan bestämt att du har rätt i allt och inte behöver lyssna på en oliktänkande så finns det väl heller ingen mening med att gå in på ett diskussionsforum?
    Vad är du ute efter isåfall? Ryggdunkningar?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Pool) skrev 2023-10-03 08:31:16 följande:
    Jag har svårt att låta bli när jag känner igen saker jag varit med om. Min förhoppning är att nån kvinna får sig en tankeställare.
    Om vad exakt? Att hon borde dejta misogyna inceltroll som generaliserar vilt om kvinnor på nätforum?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym skrev 2023-10-03 08:25:57 följande:
    Det har jag inte gjort. Har du svårt att förstå skriven text?
    Eller håller du på att spricka av nyfikenhet över vad jag skrev?
    Nej, det är du som har svårt att förstå att man inte blir avstängd för att ha gett en vanlig komplimang till en annan medlem.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Pool) skrev 2023-10-03 08:42:37 följande:
    Nej, mer att lugna sig lite, ta ett chillpill, och försöka dämpa behovet av att klanka ner på mäns kroppar, förlöjliga honom som man, tala om för honom hur han ska vara för att vara en man som attraherar kvinnor, och inte ha så mycket dubbelmoral.
    Sluta upp med att göra det själv om kvinnor i dina olika inceltrådar. Jag kritiserar inte män som kan bete sig. Många på forumet gör det inte. Finns ingen dubbelmoral från mitt håll heller. Den kan du föra tillbaka på dig själv istället. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Pool) skrev 2023-10-03 08:46:20 följande:
    Kanske missförstånd, mänskliga faktorn? Om jag t ex skulle skriva att jag tycker en tjej har söt snok, så skulle det kunna missuppfattas som att jag driver med henne, och säger att hon är en orm.
    Uppenbarligen så har du sagt mer än så eftersom du blev avstängd. Det är inte förbjudet att ge hövliga komplimanger till folk härinne. Inte heller att driva lätt med folk. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym skrev 2023-10-03 08:46:20 följande:
    Tja, eftersom jag vet vad det stod som du inte vet så är det faktiskt  jag som sitter på svaret.

Hej med dig.
    Jag vet som sagt hur reglerna ser ut härinne och det går inte att bli avstängd för att man ger en artig komplimang eller skojar med någon. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Pool) skrev 2023-10-03 09:13:09 följande:

Socialt smörjmedel kallas det väl när man är smidig och inte måste säga allt man tänker. Det är mer behagligt att umgås då. Så det där småhackandet hela tiden, uppmaningarna, du borde göra så, vara så, kvinnor vill ha, kvinnor vill inte ha, du borde se ut så.... osv, det är raka motsatsen till socialt smörjmedel.

Vill män inte höra om kvinnors önskemål på partners så kan de ju också låta bli att starta såna frågetrådar.

Samt sluta upp med sin egen dubbelmoral i att inleda liknande diskussioner fast om kvinnor då. Man får vad man ger - i både positiv och negativ bemärkelse.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Behövs_intemycket) skrev 2023-10-03 10:09:05 följande:
    Det behövs inte mycket för att bli avstängd från FL. Finns de som blivit det utan att ens ha begått regelbrott. Kan räcka med att man skrivit en sanning som vissa inte vill höra eller att någon blivit kränkt av en åsikt.
    Det är moderator som bedömer om en text är kränkande eller inte och man får inte skriva vad som helst till folk härinne. Hat och hets är inte tillåtet som sagt. Något att tänka på innan man postar sina svar. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Pool) skrev 2023-10-03 10:12:39 följande:
    Mig kvittar det vad kvinnor har för önskemål på sina partners, men de behöver inte tala om för män hur män ska vara och se ut för att kvinnor ska vilja ha dom. Speciellt inte när det inte är efterfrågat. Och så kan de sluta att ha dubbla måttstockar och tycka att de får säga vad som helst.
    Som sagt - då kan män också låta bli att starta trådar om hur dumma kvinnor är som inte väljer ut asociala män som partners. Då nästan ber ni om det kan jag tycka. 
    Har inte heller märkt att kvinnor skulle ha dubbla måttstockar. Om du stör dig på sånt så kan du ju alltid undvika trådar där dubbelmoral yttras. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Behövs_intemycket) skrev 2023-10-03 10:16:33 följande:
    Tvärtom är det väl oftast? Här är en hel del kvinnor som hatar ensamma och ledsna män, och som i många år gjort allt för att trycka ner dem och vara elaka. Det finns även gränser för hur mycket skit de kan ta innan det blir dags att spegla den tillbaka.
    Finns det? Har då inte jag lagt märke till direkt.

Snarare hålls det många asociala incels härinne som uttrycker sig negativt om kvinnor i grupp och sedan blir sura när kvinnor har fräckheten att motkritisera dumheterna. 
Svar på tråden Mobbning på FL?