Inlägg från: Anonym (Linda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Linda)

Mobbning på FL?

Anonym (Anonym) skrev 2023-10-03 07:44:08 följande:
    De flesta klagotrådar jag har sett härinne har riktat sig mot kvinnor i grupp och dessa trådar är så gott som alltid skapade av incels med tydliga sociala hinder, typ Asperger eller ADHD, som gör dem näst intill omöjliga att tala förnuft med. 

De får sina knasiga resonemang kring kvinnor ifrågasatta och svarar då med att det skulle handla om manshat. Löjligt så det förslår. 

Instämmer. Och det är svårt att veta hur man ska bemöta dem. Man blir initialt gräsligt irriterad, men inser efter ett tag att situationen förmodligen är jobbigast för personen själv, som, som du säger, uppenbarligen har en funktionsnedsättning. 

Jag kan uppleva att just dessa personer blir väldigt fult tilltalade här av folk som inte har kunskap om eller ännu inte insett vilka svårigheter de här personerna har. Men de beter sig ju fruktansvärt illa och man kan inte skylla dåligt beteende på sin funktionsnedsättning i evighet. Alla har eget ansvar och jag har numera slutat argumentera med personerna vi talar om, för de tar inte det ansvaret och är därför omöjliga att resonera med. 

Det ska tilläggas att några av forumets gulligaste och trevligaste medlemmar är öppna med sina npf, så det är ju inte funktionsnedsättningen i sig som är grundproblemet. 

• Anonym (Linda)
    Anonym (Pool) skrev 2023-10-03 22:03:22 följande:
    Jag var också olyckligt kär för några år sen och skrev om det här. Det var en jobbig tid och jag tog åt mig av sånt som folk skrev. Det finns många människor som vill sparka på den som ligger.
    När folk varit otrevliga mot dig är det för att du talar illa om kvinnor som grupp och vägrar ta till dig vad andra skriver till dig. De sparkar inte på någon som ligger utan på någon som redan själv sparkar vilt omkring sig. 
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Pool) skrev 2023-10-04 09:43:21 följande:
    Fel. Jag såg det redan i mina första trådar. Det räckte att jag var man som ville ha en yngre tjej.

Då uppfattade du och jag de svaren väldigt olika. 

Du tenderar att fokusera på det negativa och väljer att inte se alla de vänliga svar du fått där folk försökt hjälpa dig. Jag har varit en av de som tyckt synd om dig och försökt hjälpa, men du har betett dig dåligt så många gånger nu att jag mest tycker att du får skylla dig själv. Du har uppenbarligen problem, men vet du, det har vi andra också. Skillnaden är att vi tar tag i våra problem istället för att skylla dem på andra.

• Anonym (Linda)
    Anonym (Pool) skrev 2023-10-04 10:33:54 följande:

Jag såg henne för ett tag sen och det högg till, jag kände vemod. Så är det med vissa, de är speciella och man kanske aldrig glömmer dom helt. Jag har försökt med andra kvinnor sen dess, men jag har inte haft såna känslor sen den tjejen. Kanske dröjer 12 år igen, vem vet?

Det där är du ju långt ifrån ensam om. Det är en del av att vara människa och det är inte mer synd om dig än om någon annan. Du lägger fram det som om detta extremt vanliga problem är något som världen (ja, kvinnorna iaf) har straffat just dig med. Det är gräsligt provocerande. 

Man drabbas av sorg i livet. Man går igenom den och går vidare. Lyckas man inte gå vidare söker man hjälp. Men du sitter istället och bygger upp hat mot dina medmänniskor och beskyller andra för hur ditt liv ser ut. Och det funkar ju inte, eller hur? Det är hög tid för dig att byta taktik. 
  • Anonym (Linda)

Hej Slagen dam, 
    när jag läser dina inlägg, både under nuvarande nick och ditt förra, får jag intrycket att du saknar förmågan att hålla det som skrivs här ifrån dig. Jag har fått höra att jag är korkad osv här på FL, men what the fuck! De känner inte mig. Har man inte förmågan att känna så gör man klokast i att hålla sig ifrån nätforum. Dina reaktioner på det som skrivs är som godis för de mobbande idioterna. Låt dem inte få det. Dela med dig av dig själv till folk som förtjänar dig istället. 

Svar på tråden Mobbning på FL?