Inlägg från: ClumsySmurf |Visa alla inlägg
  • ClumsySmurf

Mobbning på FL?

Anonym (Flippen) skrev 2023-10-04 20:30:36 följande:

Du menar sprida förakt över kvinnor oemotsagt. 

ja, jag tycker draken är en mobbare. Vem pratar om kvinnor på det sättet? En väldigt arg person. Det han är arg över är ju påhittade saker. Oftast yttrade genom någon slags självömkan, eller självömkan över gruppen män. Någon som är tyst när den ser mobbning är lika illa själv.

Han är en jävla gnällspik men mobbare?
    Anonym (Behövs_intemycket) skrev 2023-10-04 22:46:27 följande:
    Jag själv har två förhållanden bakom mig. Det första förhållandet hade jag först när jag var 30 år fyllda och det var den finaste kärlek jag någonsin upplevt. Från tonåren och uppåt var jag sedd som en tönt och en grå mus av tjejer som var totalt ointressant. Jag har hela mitt liv upplevt att kvinnor ställer oerhört höga krav, förutom när det gäller min första f.d., som var väldigt speciell och vi hade mycket gemensamma nämnare. Men jag känner så väl igen KD:s berättelser och förstår verkligen hur han känner. I tonåren var det de tuffa och coola killarna som fick tjejerna. Jag var ointressant och jag var dessutom bland de sämsta i idrott (gympalektionerna) och var en av de som blev sist vald i olika bollsporter. När jag flyttade hemifrån i 17-års-åldern ville jag kompensera detta och började dricka kopiöst, bland annat för att jag märkte att jag blev mer intressant för tjejer när jag var full och vågade prata om djupare saker. Sedan hamnade jag i skiten och har nu varit nykter i drygt 4 år och har börjat komma igen på flera plan. Mitt föryngringsexperiment har att göra med att jag vill bli sedd som mer attraktiv och gångbar. Och det har gett vissa resultat.

Men summa summarum så har jag numer verkligen börjat förstå hur jävla utseende- och åldersfascistiskt samhället är, och jag har bara att anpassa mig till det. DÄRFÖR känner jag empati med och förståelse för de som har det svårt på relationsmarknaden.
    Nytt konto?
    Vad hände med det gamla?
    Anonym (Behövs_intemycket) skrev 2023-10-03 10:09:05 följande:
    Mobbning på FL?
    Det behövs inte mycket för att bli avstängd från FL. Finns de som blivit det utan att ens ha begått regelbrott. Kan räcka med att man skrivit en sanning som vissa inte vill höra eller att någon blivit kränkt av en åsikt.
    Vilken sanning blir man avstängd för?
    Slagen dam skrev 2023-10-04 10:27:53 följande:
    [...]
    Jag har istället valt att vara med på ett annat forum. Där får man säga att folk som är troll är troll, och man kan även följa kontots tidigare inlägg bara genom att klicka på en persons profil.´

[...]

Det var en medlem som försvann för ett tag sen, hon såg troll i trådar utan troll, det kan vara därför man inte får säga att folk är troll.

• ClumsySmurf
    Anonym (Flippen) skrev 2023-10-05 03:03:58 följande:
    Gnällspik javisst, men det ena utesluter inte det andr. vad ska man kalla det om någon hänvisar till Adam och Eva och hur dåliga kvinnor jämt har varit, eller att det ligger i kvinnors natur att förlöjliga män är bara en bråkdel av allt han skriver bara i den här tråden. Vet inte om vanligt kvinnohat klassificerar sig som mobbning. särskilt snällt är det inte. Han utmålar sig som ett offer och känner sig därför ha rätt till att skriva precis vad han vill.
    nu börjar jag känna igen dej, tror jag, fultolkaren?
  • ClumsySmurf
    Slagen dam skrev 2023-10-05 06:46:52 följande:

Till ClumsySmurf:

Jag vidhåller min bedömning att många av trådarna 2022-08-01 till 2023-07-11 var trolltrådar, men det verkar som om den som skrev trolltrådarna har lugnat sig och inte får samma näring. Nu om folk ens svarar i de jämförelsevis få trolltrådarna är det oftast ett så vänligt svar att det är svårt för trollet att göra något av svaren.

Du anklagar KD för att vara ett troll i den här tråden.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Behövs_intemycket) skrev 2023-10-05 08:13:01 följande: #173
    Anonym (Anonym) skrev 2023-10-05 00:22:39 följande:
    Det är moderator som bedömer om en text är kränkande eller inte och man får inte skriva vad som helst till folk härinne. Hat och hets är inte tillåtet som sagt. Något att tänka på innan man postar sina svar. 
    Jag pratar om de som "försvunnit" utan att vare sig ha sysslat med hat eller hets.

en av de som försvann hade länkat till sin 'blogg' i sidfoten
    vad kallar du det markerade?
    Charlotte Evert

Denna träskpadda är admin för sajten/ diskussionsforumet Familjeliv.se, som hon styr med järnhand. Skriver man minsta lilla som kan råka reta upp eller förarga någon medlem eller admin själv (det behöver inte röra sig om personpåhopp utan endast att man säger sin åsikt eller sina tankar) så får man en varning och blir avstängd från forumet 1 dag - 1 vecka.  Efter ett antal varningar blir man avstängd permanent. Som du säkert kan förstå varnars även alla som inte skriver politiskt korrekt, då Familjeliv.se är ett utpräglat forum för vänstermänniskor, feminister, sossar, miljömuppar och Liberaler / centerpartister. Ska du tycka något som går emot PK (av svenska etablissemanget godkända åsikter och tankar) får du uttrycka dig väldigt försiktigt. Det är ofta omöjligt att hålla balansgången och veta vad man får och inte får skriva på detta diskussionsforum.

Ofta händer det att medlemmar får varningar utan att inlägget det hänvisas till har innehållit någon form av personpåhopp, kränkning eller otrevligt bemötande. Det räcker alltså med att en person subjektivt blir förargad på något någon har skrivit, så tas inlägget bort och den som skrev det får en varning.

Vi har inte många diskussionsforum i Sverige där man kan diskutera allt mellan himmel och jord. Det enda alternativet tycks vara Flashback, där ordet är helt (nåja) fritt och alla åsikter tillåts.

Som jag personligen ser det ska det vara lite hetta i debatten och om man inte ens får kalla någon "idiot" för att man tycker att personen är det, så är yttrandefriheten inte mycket värd. Det ska vara lite hårda ord ibland (inte hela tiden) och pajkastning när det hettar till. Det gör debatten så mycket mer underhållande och människans personlighet kommer fram mer om denne tillåts uttrycka sig mer fritt och inte så hämmat och försiktigt.

Denna Charlotte Evert har förargat många människor med sina borttagningar av inlägg utan förklaring och sina varningar och avstängningar av folk  som inte tycker och tänker "rätt".

Nu har hon tydligen också skaffat skyddad adress. Tänkte med mitt team göra en påhälsning hos henne och över en kopp kaffe diskutera yttrandefriheten på Familjeliv.s, men hon är tydligen för feg för att våga stå för vad hon gör. Det skulle jag också vara om jag var hon. För vi vet ju alla att karman slår tillbaka när den elaka minst anar det.

bildkallan.n.nu/blogg
    www.familjeliv.se/forum/thread/82418466-vad-ar-avtandande-hos-kvinnor/1/nick/82420806

• ClumsySmurf
    Tow2Mater skrev 2023-10-05 18:26:19 följande: #190
    Anonym (Flippen) skrev 2023-10-05 15:40:03 följande:
    Med hänvisning till inläggen jag citerade där Adam och Eva tas upp som ett exempel på hur kvinnor är onda eller det andra exemplet där någon säger att det ligger i en kvinnas natur att förlöjliga män. Hur ser kvinnohat ut i din bok? Måste någon uttryckligen skriva "jag hatar kvinnor" för att det ska klassificeras som kvinnohat? vad tror du?
    Tja, på FL - spelar det så stor roll? Man kan väl få lov att hata allt möjligt. Bara det inte ger sig uttryck till personliga påhopp, förföljelser med trakasserier, eller relaterat till verkliga livet. Man kan väl få hata kvinnor, hata män, hata barn, hata kristna, hata köttätare. (Men inte invandrare, HBTQXYZ eller muslimer som grupper naturligtvis.;)
    Jag fick 24h forumban och en varning när jag svarade på ditt inlägg och skämtade om vänsterfeminister och att det kanske inte är PMS, men det bekräftar ju bara att de saknar humor.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Flippen) skrev 2023-10-05 21:11:53 följande:
    Så trevligt. Vem svarar du egentligen? Tycker du att kvinnohat är ok? Bara litesådär eller? skoja och ha kul, ingen blir drabbad eller? 

och istället för att fråga varför jag inte ser det jävla gnället som mobbning ställer du dumma frågor...lika seriös som vanligt.

v
  • ClumsySmurf
    Tow2Mater skrev 2023-10-05 23:24:57 följande:
    Nej det tycker jag inte. Tycker inte heller det är hat att säga det ligger i kvinnors natur att ta hand om barn eller det ligger i kvinnors natur att stå vid spisen eller .... whatever.
    den där ser ju kvinnohat och misogynitet i allt möjligt
    men i tråden där jag skämtade, "varför så arga på stackars feminister?" tråden där några av feministerna inte kunde skilja på personangrepp och argument, då såg h*n inget konstigt. sen verkar ts ha raderat sin egna tråd så nu finns inga bevis för bordeline beteendet.

v
  • ClumsySmurf
    RaYzLeR skrev 2023-10-05 22:48:24 följande:
    Jag får varningar och avstängningar för allt möjligt här på Familjeliv. På Flashback är dom inte lika hårda.
    med tanke på den löjligt låga tröskeln håller jag med men jag har bara fått ca 25 på två år vilket blir löjligt lite med tanke på tröskeln.

den första varningen jag fick meddelande om var den 10e. Modereringen verkar vara oseriös.
  • ClumsySmurf
    Slagen dam skrev 2023-10-06 05:05:21 följande:

Om informationen i inlägg #199 stämmer, att en person med vad man får förmoda stort inflytande över forumet ska ha fått skyddad adress kommer saker i en ny dager. Skyddad adress får man inte hur som helst och en hotbild måste ha bedömts föreligga. Än mer anmärkningsvärt att medlemmar får skriva till andra medlemmar att det blivit en polisanmälning av mitt nick, vilket alltså inte är någon information som nått mig, om det stämmer att det HAR blivit en polissak av forumrelaterade händelser i form av skyddad adress för forumets grundare. Också märkligt att #199 får stå kvar, då innehållet i inlägget förmedlar hot mot enskild även om det är länkat från annan sajt. 

Jag tycker inte att det är märkligt att inlägget får stå kvar,
    det är lite märkligare att personen bakom hotet inte kan hålla sej borta från det han tycker som är så sämst och har skrivit i tråden.
  • ClumsySmurf
    Slagen dam skrev 2023-10-06 20:05:27 följande:
    ClumsySmurf skrev 2023-10-06 19:38:22 följande:
    Jag tycker inte att det är märkligt att inlägget får stå kvar,
    det är lite märkligare att personen bakom hotet inte kan hålla sej borta från det han tycker som är så sämst och har skrivit i tråden.
    Vi vet inte vilka som skrivit i tråden. Vi vet inte ens att jag är den jag utger mig för att vara. I så fall måste jag rimma, och det snabbt och improviserat som tusan, men sist jag rimmade snabbt blev alla inlägg i den tråden vips raderade och det kontot blev evigt spärrat. Sedan skriver man om igen en tråd om en "bekant" som "känt sig utsatt" och lämnade "för ett tag sedan" och hur många har vi att välja på då? Hrm. 
    Jag förstår dock dem som inte kan hålla sig borta härifrån ifall någon av de max 40 personer som skriver regelbundet här lajvat honom i denna och/eller andra trådar. Jag tycker nämligen själv, vilket framgått med all önskvärd tydlighet, att detta ofog till lajvande av medlemmarna man avskyr mest för att få rosta dem när- man mobbat ut dem - är jävligt irriterande. Men man får ju inte säga att någon är ett troll, så var det ja DrömmerDrömmerDrömmer

jag har länkat till hans inlägg med länk till bloggen så vi vet ju vem det är.

• ClumsySmurf
    Slagen dam skrev 2023-10-06 20:54:11 följande:
    Ja, men vi vet inte om han är kvar här. Han kanske sitter åtalad och jag är näst på tur, enligt inlägg i tråden som man får värdera som trakasserier eller medlemsservice. Jag kan bara säga att ingen polisanmälan nått mig, och understryka att jag är här för att få stopp på trollandet med mitt gamla nick. Men nu känner jag i mina funny bones att tråden börjar bli. Lite för underhållande så vi får vänta på att spärren släpper för Anonym (Pool) och Anonym (Floppen) så de kan återvända för nya rolllekar som draken och prinsessan. God afton. 🐲+👸=, 🤘👿🦋
    Han har ju skrivit i den här tråden.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Flippen) skrev 2023-10-07 00:15:09 följande:
    Vem pratar du om? Med tanke på att du verkar ha ett passivt aggressivt agerande runt min person så antar jag att du fått för dig saker om mig. Och nej, jag har i alla fall inte hotat någon någonsin. Jag har aldrig polisanmält någon eller blivit anmäld själv. Slagen dam verkar däremot paranoid.

Du är också paranoid.

• ClumsySmurf
    Slagen dam skrev 2023-10-09 14:50:29 följande:

Den  ena metoden, oavsett om det gäller kommentarer eller trolltrådar är ju att härma någon annans formuleringar. Någon har använt sig av det två gånger i den här tråden redan.

Den andra metoden är att anklaga andra för sådant som man själv gör. Om man gör en callout av dig gör du en ny callout osv 

Jag har lärt mig väldigt mycket av det här, även om jag inte ens vill använda sådana metoder. Men det är bra att få syn på dem så att man känner igen dem när någon använder dem. Min akilleshäl är att jag vill att rätt ska vara rätt. Det är samma akilleshäl som den användare som tydligen blivit så påverkad av den otydliga modereringen att han börjat blogga över gränsen. Det gör mig beklämd att se. Jag har inte kontakt med honom. Jag hoppas att han mår mycket bättre än när han bloggade detta. 

Den person som startade trolltrådarna som fick mig att slänga mitt konto har en annan akilleshäl. Den är inte alls så bra på att härma som den är på att stalka och samla information. Men de som ville tro att jag var den som startade de vidriga trådarna i somras då de följt dramat som du menar att jag drev - jag var absolut delaktig eftersom jag ville väl, ville vara här då, blev ledsen, blev förbannad, och så vidare, tills jag såg att det på riktigt fanns en person som var villig att posta trådar med information om mig så att folk trodde att det var jag. Då hade min gräns nåtts och jag skrev till den personen, med rätta att den var en sjuk jävel och ett äckel som klippt och klistrat på min bekostnad. 

Det ihop med vad som hände bakom kulisserna gjorde att jag slängde kontot. 

De olika nicken kan fortsätta att hålla med varandra om att en polisanmälan av mig var rätt och att jag låg bakom trolltrådarna. Jag hamnar inte ur balans på samma sätt eftersom jag inte vill vara här längre, då personer som gör allt ovanstående finns här också. Jag tror som jag redan skrivit att det finns personer på FL som har behov av någon att slå på. Hur aktivt liv man än har kan man bära på sorg och frustration. 

Jag tyckte synd om den här personen/de här personerna först. Det gör jag nog fortfarande på ett sätt. Jag tyckte att det var tråkigt att så få hjälpte mig, framför allt från forumets sida hade jag efterlyst något försök att lösa det. Vad är grejen med att göra trådar utifrån vad någon annan skrivit? Har man ett liv med aktiviteter som räcker för alla ens behov då?

Först trodde jag att det kunde ligga något i det du skrev men det enda jag har sett är hur du själv beter dej i olika trådar

troll anklagelserna... Du klagar på att man inte får kalla troll för troll och anklagar kd för ett vara ett troll som låtsas vara kd

i en tråd skrev du väldigt flummigt, vägrade att skriva på vanlig svenska och valde att inte bli förstådd men klagade på att folk valde att inte förstå, sen ville du anmäla din tråd för att folk är dumma.

en helt obefogad attack med okvädningsord har jag också sett.

om det du påstår stämmer har du ändå helt själv lyckats göra ett stort hål i din trovärdighet
  • ClumsySmurf
    Slagen dam skrev 2023-10-09 20:19:12 följande:
    Om man inte förstod att äckeltråden var skriven utifrån mig, mitt liv och mina formuleringar och saker jag skrivit så förstod man säkert inte vart de starka äckelkänslorna kom ifrån. Jag förstod det som att "Guleböjars" gladde sig och jag gläder mig också. Jag blev fri från det betungande nicket som folk rusade efter att få se. Den "flummiga" tråden fick 70-80.000 visningar på 3 dagar. Helt galet. Men sedan slängde jag kontot och här blev kav lugnt, och det är vi väl alla glada för.
    jag har inte läst någon äckeltråd.
    jag läste i en tråd där någon hade något internet beroende och du attackerade ts helt utan anledning.
Svar på tråden Mobbning på FL?