Mycket sammandragningar v 20!?
Har haft som du sedan v 21, utan att de hittar något annat än att lilla fröken i magen är en riktig galning så de tror att det är hon som triggar igång det.
Åkte in första gången då i v 21 för sammandragningarna och har fått åka in flera gånger efter det och varit kvar på observation över natten 2 gånger.
Senaste månaden har vi haft överenskommelsen att så länge de inte känns annorlunda/gör mer ont/mer tryck nedåt så bör det vara lugnt. Har heller inte påverkad cervix förutom att den är pyttepyttelite öppnad inifrån men 45 mm lång, men eftersom man aldrig vet när det börjar påverka tappen att ha så många sammandragningar så vill både jag och de att jag hör av mig när något ändras.
bebis hade dock en lugn dag för någon vecka sedan och då hade jag betydligt färre sammandragningar:)
jag har i vanliga fall ganska regelbundna sammandragningar, molvärk långt ned i magen och stickande smärta i underlivet vilket vi tror är att bebis kommer åt någon nerv.
Bebis är dessutom lite liten så vi har Tillväxtkontroller var 14:e dag.
Här är dom väldigt frikostiga med att man får komma in, dom säger uttryckligen att det är bättre att åka in en gång för mycket och att ingen är gladare än vad de är om ingen tidig förlossning är på G och man får åka hem :) på mig tar dom alltid UVI och den där andra infektionen som jag glömt namnet på just nu, blodtryck och CTG.