• Anonym (K)

Skiljas eller inte? Ältandet konsumerar mig totalt...

Anonym (Hur vet man?) skrev 2023-10-01 18:56:26 följande:
    Uppskattar ditt raka sätt, tror jag eftersöker ett uppvaknande för att våga ta mig i kragen och lämna. 

Egentligen tänker jag att nedvärderande ord och utspel inte har en plats i en kärleksrelation. Därmed inte sagt att man inte kan vara ordentligt oense men det bör förmedlas på ett konstruktivt sätt. Nu har det dock gått så många år att det är svårt att backa på det sättet som du gjorde mot din man. Jag har slutat att ens säga ifrån eftersom jag vet att det inte längre hjälper...

Det är fint att höra att det inte förekommer i alla andra relationer, det ger ju möjligen lite hopp om att det kan finnas någon annan därute som man kan få vara lycklig tillsammans med. Min ålder (som är 34 år) så är en aspekt för min del en önskan om att ha familj. Och nu är jag ju gift och allt är perfekt på pappret, att riva upp allt och börja leta efter en ny man känns väldigt riskabelt. Men att ha kvar ett evigt band till min nuvarande om vi mot förmodan skulle skaffa barn känns också läskigt!
    Jag kan ju tycka att det känns oroväckande att det känns "läskigt" att ha kvar ett evigt band till din nuvarande om ni skulle skaffa barn. Nu är jag barnfri, men OM jag och min man skulle skaffa barn skulle jag inte känna mig det minsta rädd även om relationen skulle ta slut. Jag är helt säker på att vi skulle kunna hantera den situationen och helt säker på att han skulle vara en fantastisk pappa till barnet. Det är ju upp till dig, men jag skulle inte välja ett långsiktigt förhållande med en person som jag inte tänker skulle kunna vara pappa till mina barn (även om jag nu inte vill ha några, av helt andra anledningar :) ).
Svar på tråden Skiljas eller inte? Ältandet konsumerar mig totalt...