Inlägg från: Anonym (TS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (TS)

    Hur tidigt kan man ha ägglossning?

    Är på cykeldag 7 idag .. Mensen tog slut för några dagar sen .. och jag har haft ont i ena sidan av magen som jag brukar ha ibland vid ÄL (eller iallafall när jag tror att jag har det). Brukar ha kort cykel ibland (senast 23 dagar, nån gång bara 20 dagar) men har tänkt att jag säkert inte har haft nån ägglossning alls de gångerna? Jag ammar fortfarande min 1,5-åring och mensen strular en del.
    Har läst nånstans också att om cykeln är så kort så har man inte ägglossning alls eller så släpper ägget innan det är moget så att man ändå inte kan bli gravid? 

    Jag vill inte bli gravid just nu men jag och min sambo hade oskyddat sex inatt eftersom jag tänkte att det är för tidigt i cykeln för att bli gravid.. men nu blir jag lite orolig ändå. Vill helst inte ta dagen-efterpiller, iallafall inte i onödan för jag vill inte att mensen ska börja strula ännu mer. 

    Nån som vet hur det funkar? Kan man ha ägglossning så här tidigt? Och stämmer det att OM man har så tidig ägglossning är det ändå omöjligt att bli gravid? 


     

Svar på tråden Hur tidigt kan man ha ägglossning?