• Värdshuset

    Planerad graviditet, nu ångrar jag mig

    Jag och min sambo har varit tillsammans i flera år. Stabila inkomster med fasta jobb, stor villa med gott om plats för barn, familjer som är mer än villiga att hjälpa till med barn. Vi började prata om att skaffa barn redan förra året, men ville vänta lite. I början på sommaren kom vi överens om att jag skulle sluta med p-piller och att vi skulle försöka.

    Varken han eller jag trodde det skulle gå så fort att plussa, man har ju hört så mycket om hur lång tid det kan ta, så vi var nog mer inställd på att det skulle ta längre tid. Vi plussade efter första ÄL.

    När jag såg plusset på stickan och "gravid" på det digitala kände jag ingenting mer än rädsla. Hur ska det bli? Klarar vi detta? Vi båda är i 30 års åldern, så definitivt vuxna. Är I V. 8 och jag börjar nästan ångra mig? Vill JAG verkligen det här? Känns som jag ger upp livet för att få barn? Jag är rädd för diverse eventuella komplikationer, rädd att jag ska ångra mig när det är för sent? Vad ska jag göra? Blir det lättare? Just nu känner jag ingenting för det lilla blåbäret i min mage... Rynkar på näsan

  • Svar på tråden Planerad graviditet, nu ångrar jag mig
  • anna johanna

    Jag blev också jääätte osäker v8. visste inte om det var mig, min partner eller rädsla. Men det finns en aktör till - hormoner? nu bor kotten här och vi är plus v 10 och jag skulle göra allt för det lilla fröt. men känn efter om det är du eller kroppen, vad som är rädsla och vad som egentligen kan vara nervositer. 
    kram

Svar på tråden Planerad graviditet, nu ångrar jag mig