Jag blev biten ikväll…
Opålitlig hund, detta kan upprepas. Jag instämmer till fullo med skribenter här som förordar avlivning. Man kan aldrig till lita på en hund som en gång bitit, har sett i bekantskapskretsen hur hund bitit ånyo. Första gången agerade inte ägaren, andra gången blev en flicka biten i ansiktet. Hon fick skador, förstås, hud kommer att behöva transplanteras. Tänk på vad detta kommer att innebära för henne i framtiden, vanställd kind och ständig skräck för hundar. Nu har en bebis blivit illa biten, inträffade i Härryda, under en middag, en amstaff. Läget är allvarligt för barnet. Min uppmaning: FÖRBJUD kamphundar! När jag gick på universitetet skrev jag en uppsats om just kamphundar, i de alla flesta länder är de förbjudna. Jag hade statistik tillgänglig som visar att kamphundar står för en övervägande majoritet av alla dödliga attacker. Den som vill ha hundar tillsammans med småbarn får aldrig lämna dem ensamma! Givetvis heller aldrig en hund med inslag av kamphund! Barn kan inte förväntas förstå att de inte ska peta hunden i ögonen eller dra i svansen! Alltså, sträng övervakning om man nödvändigtvis ska ha hund tillsammans med småbarn! I fallet med den svårt bitna bebisen blir man ju så upprörd, hur kan man tillåta hunden att vara i närheten av en lite bebis! Den är naturligtvis avlivad, det stod det i tidningen, allt annat vore orimligt.