New Dawn skrev 2023-11-06 20:53:49 följande:
Så du menar att sex ska bygga på förståelse att "det är viktigt för män" .
Ärligt talat, låter det som en lustdödande grund... (för mig i alla fall)
Självklart är det mycket roligare om sexet bygger på lekfullhet och stark attraktion! Inget snack om saken. Men om den ena parten i ett förhållande inte är intresserad av att hålla detta vid liv i relationen, så kommer det förr eller senare bli ett problem.
Faktum är att risken för skilsmässa/separation minskar radikalt om sexlivet är aktivt. Där med finns det åtminstone en stark korrelation mellan sex och lyckligt äktenskap.
Män vill inte ha sex med sin partner för att vara elaka mot henne. Utan det testosteronet och lite andra styr detta. Vi är biologiskt programmerade på det sättet, varken vi vill eller inte.
Om din musla torkar ihop av det faktum att din man vill ha sex med dig för att det stärker hans känslomässiga band till dig, för att han älskar dig. Ja då tycker jag synd om din man. Det är ett problem som du äger och har ansvar att göra något åt, om er relation är viktig för dig.
Har du några som helst förväntningar på att din man ska möta upp dina behov för att bygga dina känslomässiga band? Ja då bör du överväga att göra din del för att hålla sexlivet igång, för att möte upp honom.
Därmed inte sagt att man någonsin ska ha sex emot sin egen vilja. Men som vuxna människor klarar vi att ha två tankar i huvudet samtidigt.
Slutligen så kan jag konstatera att både män och kvinnor är usla på att möta upp varandra i relationer. Det finns en förväntan att partner är och fungerar som en själv. Förstår man att vi är olika och båda är villiga att anpassa sig för att möta sin partners behov, önskningar och drömmar så finns det goda möjligheter för ett mycket lyckligt förhållande.