Inlägg från: Anonym (Fia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fia)

Moralkakor och kink-shame

Anonym (69"-man) skrev 2023-11-07 12:23:37 följande:
    Jag vill inte förminska kvinnors saknad av sex men tråden är skapad av en man som upplever sexbrist. Så naturligt att hålla sig till ämnet. 
    Men du måste även sätta, saker i perspektiv och förhållande till varandra. Att fyra kvinnor skriver att de lever i en omvänd situation på ett interntforum gör det inte till den vanliga situation. Även om det är ett stort och verkligt problem för just dessa kvinnor.
    Det finns dock mycket som stryker att män upplever sexbrist som ett problem oftare än kvinnor i ett förhållande. 
    Jag är en kvinna som aldrig någonsin har tappat min höga drift. Varför? Jag tror att det beror på att attraktionen och kvaliteten på sexet alltid har varit hög, bra partners. Det som är bra vill man ha mer av. De flesta kvinnor har hög lust i början när de är förälskade, är inte sexet tillräckligt bra så dör lusten ut. Jag får ofta höra för mig helt otroliga historier från kvinnliga vänner om hur ofta dom fejkar orgasm, har jag aldrig någonsin haft tanken på att göra det. En hel del män är helt enkelt för dåliga i sängen, det är min slutsats. Blir det en gemensam åktur där båda njuter så vill man fortsätta med det. Inte svårare än så. 

Bra partners lyssnar av vad som funkar, alla kvinnor är olika även om vissa gemensamma nämnare ofta finns. Precis som jag gör med män.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (69"-man) skrev 2023-11-07 13:18:48 följande:
    Jag kan försöka vara lite mer behjälplig och våga mig på lite killgissningar för att ni ska få en bättre situation.
    Om manen har normalt hög sexdrift i början av förhållandet så är min erfarenhet att följande är orsakerna till att det minskar. 
    Stress! Håller han på att jobba ihjäl sig eller är väldigt aktiv i föreningsliv eller någon hobby. Det är en varningssignal att han kommer bränna ut sig.
    Nedstämdhet det behöver inte vara en depression utan att han upplever sig vara i en trängd livssituation där han har väldigt många måsten och små möjligheter att få till en förändring till det bättre. (Också en varningssignal för utbrändhet). 
    Testosteronet har sjunkit. Det finns ett antal andra symptom om ni misstänker det så googla.
    Du uppfyller inte hans preferenser längre (eller kanske aldrig egentligen har gjort). Man tänker säkert på viktuppgång eller klippt av det långa feminina håret,men dessa saker upplever jag inte är så vanliga som folk tror. Det handlar mer om respons och lekfullhet som dött (detta bär oft båda skulden till), eller förtryckta fetischer som ger en känsla av skam. Det här är också ett minerat område eftersom det handlar om tabun. Men det kan vara allt från att sakna att hon inte längre har sexiga underkläder till vardags till en dröm om att få fista och pissa i sin partner analt. Det finns en enorm variation i dessa önskningar och rimligheten/orimligheten att mötas i dem. 
    Preferenser...min attraktion förändras inte av en annan frisyr :D Finns det riktig galen attraktion så lever den kvar så länge förhållandet är bra. 

Preferenser finns ja. Passar man inte tillsammans på det sättet så gör man ju inte. Det lär du ju ha märkt tidigt i förhållandet dock, man prövar lite åt det hållet man vill och ser reaktionen.
  • Anonym (Fia)
    New Dawn skrev 2023-11-07 13:13:47 följande:
    Ja, du har en poäng! Om sex är skönt vill man ha mer. 

Det här bygger nog också på att man vill ha sex ungefär lika ofta. 
    Vi har jätteskönt sex, men det hade tex inte funkat om han hade velat ha sex varje dag. Inte ens varannan dag. 
    Eller hur. Är sex som något fantastiskt så vill man inte vara utan det, speciellt med den man älskar.

Ja, man behöver passa ihop.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (69"-man) skrev 2023-11-07 18:18:54 följande:
    Ja jag håller med dig. Dina förhållanden är troligen resultatet av gynnsama förutsättningar att du har en egen sexualitet, attraktion mellan er och att du valt bra partners. Som du skriver så det som är bra vill man gärna ha mer av.
    Vi som har fått uppleva sådana relationer önskar ju att alla förhållandevar sådana. Tyvärr är det vanligt med män som inte är lyhörda och kvinnor som är oengagerande när det kommer till sex. Då blir resultatet där efter. 
    Låter troligt ja. 

Det är ju det här med att veta vad man vill ha, passar man inte ihop på dom plan som är viktiga för mig så går jag vidare. Är hellre singel än lever i en relation med för dålig passform. Oengagerade kvinnor - jag är inte övertygad om att dom är det i rätt sällskap. En del kvinnor säger att sex inte är viktigt för dom, men sen när dom upplevt bra sex så kan den uppfattningen ändras.
  • Anonym (Fia)
    New Dawn skrev 2023-11-07 20:31:39 följande:
    Håller med. 
    Jag känner en kvinna som lämnade en lång relation, och sa till sin nya att hon inte var intresserad av sex. Dom inledde en relation ändå, och hon upptäckte hur fantastiskt sex kunde vara, och har fortfarande mycket sex, även nu efter närmare 20 år. Hon hade inte förstått hur  sex kunde vara.
    Ja exakt så. Att dom inte vet vad sex kan vara eftersom dom inte upplevt riktigt bra sex. Så dom tycker att det är för mkt fokus på det vilket ju är förståeligt då. Nån sa att det inte var något vidare eftersom hon kom kanske 3ggr av 10, hon var fortfarande kåt efteråt och otillfredställd. Mannen fick alltid orgasm så han var ju glad. Eftersom hon ofta fejkade så verkade han tro att det var bra för henne med.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (69"-man) skrev 2023-11-08 09:51:17 följande:
    Det finns en googling bort. I grova drag säger statistiken att dubbelt så vanligt kvinnor helt tappar lusten jämfört med män.
    Men egentligen spelar det ingen roll för de som drabbas, det är lika mycket ett problem oavsett. 
    Skulle kunna bero på att sex är lättare att ha på ett skönt sätt för män, även mediokert sex ger orgasm, så är det inte för kvinnor. Och att män gynnas av att vara i förhållanden, motsatt gäller ofta för kvinnor. Högre trötthet av arbetet hemma efter jobbet ger lägre lust.

Det spelar ju roll eftersom det i viss mån går att påverka. Om man skalade bort allt annat så är dom olika hormonuppsättningarna intressanta.
Svar på tråden Moralkakor och kink-shame