Anonym (69"-man) skrev 2023-11-07 13:18:48 följande:
Jag kan försöka vara lite mer behjälplig och våga mig på lite killgissningar för att ni ska få en bättre situation.
Om manen har normalt hög sexdrift i början av förhållandet så är min erfarenhet att följande är orsakerna till att det minskar.
Stress! Håller han på att jobba ihjäl sig eller är väldigt aktiv i föreningsliv eller någon hobby. Det är en varningssignal att han kommer bränna ut sig.
Nedstämdhet det behöver inte vara en depression utan att han upplever sig vara i en trängd livssituation där han har väldigt många måsten och små möjligheter att få till en förändring till det bättre. (Också en varningssignal för utbrändhet).
Testosteronet har sjunkit. Det finns ett antal andra symptom om ni misstänker det så googla.
Du uppfyller inte hans preferenser längre (eller kanske aldrig egentligen har gjort). Man tänker säkert på viktuppgång eller klippt av det långa feminina håret,men dessa saker upplever jag inte är så vanliga som folk tror. Det handlar mer om respons och lekfullhet som dött (detta bär oft båda skulden till), eller förtryckta fetischer som ger en känsla av skam. Det här är också ett minerat område eftersom det handlar om tabun. Men det kan vara allt från att sakna att hon inte längre har sexiga underkläder till vardags till en dröm om att få fista och pissa i sin partner analt. Det finns en enorm variation i dessa önskningar och rimligheten/orimligheten att mötas i dem.
Preferenser...min attraktion förändras inte av en annan frisyr :D Finns det riktig galen attraktion så lever den kvar så länge förhållandet är bra.
Preferenser finns ja. Passar man inte tillsammans på det sättet så gör man ju inte. Det lär du ju ha märkt tidigt i förhållandet dock, man prövar lite åt det hållet man vill och ser reaktionen.