Inlägg från: Anonym (Therealme) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Therealme)

Moralkakor och kink-shame

Anonym (Shamead för min lust) skrev 2023-09-30 10:16:13 följande:
    Sedan dess har vårt sexliv varit ett sluttande plan. Räknade ut att vi haft sex totalt 20 gånger de tre senaste åren. 
    Så du har haft sex varannan månad de senaste tre åren?

Grattis får man ändå säga. Själv lever jag i ett förhållande där vi har haft sex en (1) gång de senaste tre åren. 
  • Anonym (Therealme)
    Anonym (Therealme) skrev 2023-09-30 21:16:53 följande:
    Så du har haft sex varannan månad de senaste tre åren?

Grattis får man ändå säga. Själv lever jag i ett förhållande där vi har haft sex en (1) gång de senaste tre åren. 
    Anonym (Shamead för min lust) skrev 2023-11-05 19:49:42 följande:
    Jag lider med dig. Trodde inte det fanns män som inte ville ha sex. 

Jag är också kvinna som lever ihop med en man. Jag tror du får omvärdera din syn på män och kvinnor när det gäller sex. 
  • Anonym (Therealme)
    Anonym (69"-man) skrev 2023-11-06 22:43:43 följande:
    Självklart är det mycket roligare om sexet bygger på lekfullhet och stark attraktion! Inget snack om saken. Men om den ena parten i ett förhållande inte är intresserad av att hålla detta vid liv i relationen, så kommer det förr eller senare bli ett problem. 
    Faktum är att risken för skilsmässa/separation minskar radikalt om sexlivet är aktivt. Där med finns det åtminstone en stark korrelation mellan sex och lyckligt äktenskap. 
    Män vill inte ha sex med sin partner för att vara elaka mot henne. Utan det testosteronet och lite andra styr detta. Vi är biologiskt programmerade på det sättet, varken vi vill eller inte.
    Om din musla torkar ihop av det faktum att din man vill ha sex med dig för att det stärker hans känslomässiga band till dig, för att han älskar dig. Ja då tycker jag synd om din man. Det är ett problem som du äger och har ansvar att göra något åt, om er relation är viktig för dig. 
    Har du några som helst förväntningar på att din man ska möta upp dina behov för att bygga dina känslomässiga band? Ja då bör du överväga att göra din del för att hålla sexlivet igång, för att möte upp honom. 
    Därmed inte sagt att man någonsin ska ha sex emot sin egen vilja. Men som vuxna människor klarar vi att ha två tankar i huvudet samtidigt.
    Slutligen så kan jag konstatera att både män och kvinnor är usla på att möta upp varandra i relationer. Det finns en förväntan att partner är och fungerar som en själv. Förstår man att vi är olika och båda är villiga att anpassa sig för att möta sin partners behov, önskningar och drömmar så finns det goda möjligheter för ett mycket lyckligt förhållande.
    Har du ens läst vad många kvinnor skrivit i tråden? 
  • Anonym (Therealme)
    Anonym (69"-man) skrev 2023-11-07 09:13:57 följande:
    Jag har skummat igenom hela tråden ja. Vad är det du tänker på? 
    Att du, trots de kvinnor som skrivit i tråden och berättat om deras mäns brist på lust som de ser som ett stort problem, fortsätter framhärda i "män är si", "män är så", "män har biologiska behov".
  • Anonym (Therealme)
    Anonym (69"-man) skrev 2023-11-07 12:23:37 följande:
    Jag vill inte förminska kvinnors saknad av sex men tråden är skapad av en man som upplever sexbrist. Så naturligt att hålla sig till ämnet. 
    Men du måste även sätta, saker i perspektiv och förhållande till varandra. Att fyra kvinnor skriver att de lever i en omvänd situation på ett interntforum gör det inte till den vanliga situation. Även om det är ett stort och verkligt problem för just dessa kvinnor.
    Det finns dock mycket som stryker att män upplever sexbrist som ett problem oftare än kvinnor i ett förhållande. 
    Åh. Har du officiell statistik på det?
  • Anonym (Therealme)
    Anonym (Riddle) skrev 2023-11-07 13:43:13 följande:
    Förlåt men dina exempel är rätt magstarka
    Håller med.
    Anonym (69"-man) skrev 2023-11-07 13:18:48 följande:
    Jag kan försöka vara lite mer behjälplig och våga mig på lite killgissningar för att ni ska få en bättre situation.
    Om manen har normalt hög sexdrift i början av förhållandet så är min erfarenhet att följande är orsakerna till att det minskar. 
    Stress! Håller han på att jobba ihjäl sig eller är väldigt aktiv i föreningsliv eller någon hobby. Det är en varningssignal att han kommer bränna ut sig.
    Nedstämdhet det behöver inte vara en depression utan att han upplever sig vara i en trängd livssituation där han har väldigt många måsten och små möjligheter att få till en förändring till det bättre. (Också en varningssignal för utbrändhet). 
    Testosteronet har sjunkit. Det finns ett antal andra symptom om ni misstänker det så googla.
    Du uppfyller inte hans preferenser längre (eller kanske aldrig egentligen har gjort). Man tänker säkert på viktuppgång eller klippt av det långa feminina håret,men dessa saker upplever jag inte är så vanliga som folk tror. Det handlar mer om respons och lekfullhet som dött (detta bär oft båda skulden till), eller förtryckta fetischer som ger en känsla av skam. Det här är också ett minerat område eftersom det handlar om tabun. Men det kan vara allt från att sakna att hon inte längre har sexiga underkläder till vardags till en dröm om att få fista och pissa i sin partner analt. Det finns en enorm variation i dessa önskningar och rimligheten/orimligheten att mötas i dem. 

Kan inte männen vara behjälpliga och förstå att vi har biologiska drifter, istället för att jamsa om att de är stressade eller vill ha fina underkläder? Precis som du tycker att kvinnor ska göra.
Svar på tråden Moralkakor och kink-shame