Inlägg från: svansmamman |Visa alla inlägg
  • svansmamman

Gravid med kopparspiral?

Det är osannolikt att bli gravid med kopparspiral, men om du nu misstänker graviditet är det bara att ta ett gravtest. Om de symptom du har skulle bero på en graviditet kommer ett test visa positivt, om du därtill hade äl när du tror och dessutom passerat BIM är testet väldigt tillförlitligt. Så ta ett test så får du svar, förslagsvis ett digitalt så du slipper fundera på eventuella streck. 

Jag tror som sagt var inte att du är gravid, men oavsett vad tycker jag du ska kontakta en barnmorska som får kolla att spiralen sitter rätt (eftersom du själv tror att den sitter fel). Är du mot förmodan gravid, och vill fullfölja, måste du ta ut den. Om du inte är gravid behöver du se så den faktiskt sitter rätt och därmed slippa oroa dig för att den inte sitter på plats. 

Gällande detta med barn är min erfarenhet att det bästa alltid är att bestämma sig för när man vill börja försöka och hålla fast vid det. Att vänta ett planerat barn är något helt annat än att vänta en hoppsan. Om din partner dessutom inte vill ha barn precis nu finns desto fler skäl att avvakta. 

Jag hoppas allt löser sig för er ❤️

Svar på tråden Gravid med kopparspiral?