• Bejje

Inget minne lite längre tillbaka i tiden...

Detta låter riktigt allvarligt och dåligt.

Jag är 40+ och minns tydligt saker som hände när jag var typ 4 år, 6 år, 12,18 osv.

Jag lever inte hälsosamt utan dricker mycket och för mycket alkohol, så man skulle kunna tro att jag super bort mitt minne, men icke,jag minns allting väldigt tydligt.

Om man inte ens kan minnas sin student eller barnets första steg osv såär det tyvärr något allvarligt fel. Jag skulle gått till doktorn på en gång för att ta reda på vad felet är.

• Bejje
    RaYzLeR skrev 2023-09-30 00:11:29 följande:
    Jag är med 40+ men minns tydligt min barndom, trots att jag dricker två sexpack folköl om dagen.
    För mig kan det bli en halv box vin och ett par starköl öl till det. Inte varje dag, men kanske 3 gånger per vecka.

Det är så klart inte bra och det vet jag såklart, men det påverkar inte mitt minne och jag jobbar mer än heltid trots det.

har ett heltidsjobb som jag sköter samt ett extrajobb.
  • Bejje
    Anonym (Malou) skrev 2023-09-30 18:18:55 följande:

Jag är ungefär som du TS, trots att jag har ett mycket bra arbetsminne.

Jag tror att jag har blockat ut mycket från min barndom för att det var tråkigt eller kränkande. Mobbad i skolan, alkoholiserad styvfar, sadist till biofar. Ångest, rädsla, smärta.

När det gäller mitt barns första tid i livet tror jag att det handlar om sömnbrist- det påverkar helt klart mitt minne.

Jag minns mycket bra vissa händelser från när jag var 4-5 år gammal, och även vissa resor som var väldigt positiva för mig och som jag har talat mycket om med andra efteråt.

Tror knappast dålig sömn är ett problem.

Mellan typ 18-35 års åldern så sov jag sällan mer än 6 timmar per natt, kanske 5 timmar många gånger. Detta har dock inte stoppat mitt minne.

Numera så sover jag dock ofta 7-8 timmar för att jag älskar att sova, men förr värderade jag tid  mer än jag gör nu.
Svar på tråden Inget minne lite längre tillbaka i tiden...