Inget minne lite längre tillbaka i tiden...
Nja. Det här låter faktiskt lite väl. Att komma ihåg allt gör man i regel inte, utan hjärnan rensar bort vad den anser vara onödigt för att kunna lagra in nytt. En process som sker allteftersom. Hos vissa mer än hos andra. Men jag tycker inte det du beskriver låter normalt.
Det låter som att långtids men även korttidsminnet båda är påverkat på olika vis, av någon anledning. Att inte minnas mycket av sin barndom eller tonår, är inte särskilt anmärkningsvärt. När hjärnan utvecklas går den igenom en del faser, och för vissa leder detta till att man inte minns. På sin höjd kanske man har vissa små fragment. Men att det fortsätter även in i övre tonåren och vuxenåldern. Det skulle jag själv ha velat söka ett svar på varför.
För kanske finns det faktiskt hjälp att få, och något man själv kan göra. För att se förbättring inom detta. Vissa saker vill man ju kunna minnas och ha kvar, inte få helt raderade ur minnet bara sådär.
Demens som någon nämnde. Nä det tror jag ju inte på däremot, eftersom du beskriver att det alltid har varit såhär för dig.