• Anonym (M)

När får man säga att barn inte kan sjunga?

Jag har en 7-åring som älskar att sjunga och ibland låter det inte jättebra direkt när hon sjunger / nästan skriker hemma , ibland är det faktiskt ganska jobbigt att lyssna på och jag har sagt till att hon får vara lite tystare och kanske låta bli att sjunga när lillebror eller nån annan sover t.ex.

Men när hon sjunger samtidigt som nån spelar piano t.ex blir det helt annorlunda. Hon sjunger jättefint då och rent, min pappa och en vän som är musiker har sagt att hon är väldigt duktig. Hon har uppträtt på en väns restaurang några gånger och varit med i barnkör i en låt. 

Kanske ditt barn kan lära sig sjunga bättre? Tänker att det nog oftast inte låter så bra när ett barn ?skriksjunger? hemma.. 
    Mitt yngsta barns pappa (dotterns bonuspappa) är förresten riktigt dålig på att sjunga, hans mamma berättade att hon har sagt det till honom sen han var liten .. Kanske inte jättesnällt men tror inte han mår så väldigt dåligt pga det .

Annars tycker jag att man kan säga att barnet får sjunga tystare och inte hela dagarna , även om hen skulle sjungit bra orkar man inte riktigt lyssna på det hela tiden .. det är ganska förståeligt. 

Svar på tråden När får man säga att barn inte kan sjunga?