• Anonym (Jobbigt)

Hur ljuga om anledning för sjukhusbesök vid abort

Kort. Jag måste göra en abort snart. Skäms så mycket och vill inte att någon ska veta. 

Jag måste be mamma eller min Ekman att ha barnen den dagen men jag vet inte vad jag ska säga för anledning. Måste vara en anledning så de inte kan säga nej samtidigt som jag absolut inte vill berätta om aborten.

Hade önskat jag kunde göra den hemma själv men antar man inte får det så då måste jag väl vara på sjukhuset över dagen.. finns det någon annan mindre men viktig operation man kan göra som jag kan skylla på?

Skäms så otroligt mycket..

• Svar på tråden Hur ljuga om anledning för sjukhusbesök vid abort
  • Anonym (Funderar)

Cellprov på gyn? 

• Anonym (Jobbigt)
    Anonym (Funderar) skrev 2023-09-28 10:01:34 följande:

Cellprov på gyn? 

Jag tänkte det men det går ju så fort och jag tror man måste stanna några timmar?
    Mima barn kommer hem vid 15 och man vet väl aldrig hur det går.. hade gärna önskat de kunde vara hos någon över natten eller något.. 
    Tack för svaret <3
  • Anonym (Flipp)

Operera bort en polyp. Eller göra en konisering.

• Goneril

Hur allvarlig vill du vara? Det kan ju bli följdfrågor. Vill du ta i kan du säga "skrapning av misstänkta cellförändringar" med risk för att de blir oroliga.

• Anonym (Jobbigt)
    Goneril skrev 2023-09-28 10:06:57 följande:

Hur allvarlig vill du vara? Det kan ju bli följdfrågor. Vill du ta i kan du säga "skrapning av misstänkta cellförändringar" med risk för att de blir oroliga.

Precis det är så jobbigt med oro och följdfrågor :( är egentligen så dålig på att ljuga med..
    Anonym (Flipp) skrev 2023-09-28 10:04:43 följande:

Operera bort en polyp. Eller göra en konisering.

Tack för förslag <3
  • EpicF

Är det medicinsk så kam man utföra den hemma. 

Men jag antar att det är kirurgisk.

Kan inte barnen vara hos kompisar efter skolan till du kommer hem? 

• Anonym (hm)

Operera bort ofarlig cysta?

• Anonym (Sara)

Du tror inte att din exman är såpass respektfull att han accepterar att du säger att du ska göra en grej på sjukhuset och att du inte vill prata om det?

Det räcker ju att han (för att kunna förklara för barnen) vet att det inte är något farligt men att du kanske kommer att må dåligt i några timmar efteråt.

• Anonym (Jobbigt)
    EpicF skrev 2023-09-28 10:28:09 följande:

Är det medicinsk så kam man utföra den hemma. 

Men jag antar att det är kirurgisk.

Kan inte barnen vara hos kompisar efter skolan till du kommer hem? 

Det är en medicinsk, men jag hade bara för mig att de starkt rekommenderade att man inte var ensam hemma då? Eller funkar det ensam?  
  • Anonym (xxx)

Vad skäms du för?
    Att du inte tänker låta barnet leva? Att du har satt dig i den situationen? 
    Eller....?
    Varför bara inte säga som det är?

Svar på tråden Hur ljuga om anledning för sjukhusbesök vid abort