Inlägg från: Anonym (Kim) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kim)

Lyrica AT

Ja du? Det kommer att ta ett tag innan du känner dig normal. Men varför köra cold turkey? Det är ju rätt dumt. Du skulle behöva ha ett nedtrappningsschema och ev annat tilläggs med läkemedel under tiden. Du gör det onödigt svårt och tufft för dig själv. Kanske du skulle behövt inneliggande vård i några dagar för att få stöd och hjälp. När du väl är av med Lyrican så se till att i börja om. Det är ett riktigt rävgift det där. Lycka till och kämpa på. 

• Anonym (Kim)

Förstorar inte alls utsättningsproblemen. I normalfallet trappar man ut det under 1-2 v. Lite jobbigare vid missbruk av höga doser. Att bara sluta rakt av ksn göra att du mår förjävligt. Det finns andra bättre alternativ av antiepileptika. 

Frågan är också varför du gör det där själv, utan kontakt med psykiatrin. 

• Anonym (Kim)

Klart du fixar det. Har du bestämt dig så. Inte för att jag har med det att göra men varför började du att medicinera med Lyrica? Varför behöver du sätta ut den utan att gå in med annat läkemedel? Det har tagit mycket av ditt liv säger du. Kan förstå det. Det är därför jag tjatar om att du skulle behöva ha stöd av vården när du vill sluta med läkemedlet. Om du inte bor hemma så må det ju finnas anslutna läkare till där du är. Vissa ställen kräver ju att man är medicinfri men jag tror inte det funkar alls. Medicinerar man mot ett syndrom eller sjukdom kan man inte kapa det. Finns ingen orsak till medicineringen brukar det vara ett missbruk. Hur som helst så önskar jag att du får stöd i att klara att bli av med substansen. Där jag verkar om dagarna skriva inte Lyrica ut. Inte Stilnoct heller. 

• Anonym (Kim)

Det är inte ett dugg fjantigt. Det är jättebra att du ser det för vad det är. Inget konstigt att du är orolig för att återvända och fejsa frestelsen. Bra plan och skönt att du ser ljuset i tunneln. Jag gissar att du gjort det värsta med den fysiska abstinensen. Den mentala kommer senare men som jag förstår är du medveten om det. Håller tumme att du får många fina dagar framöver. 

• Anonym (Kim)

Bra jobbat! Riktigt kanonbra! Du ser! Du är starkare än du tror. 

Kan vara bra om du har något att fylla tomrummet med. Något nytt att intressera sig för. Något du lagt på hyllan som du vill börja med igen. Planera in fysiskt aktivitet också som är en bra hjälp att hålla tankar och ev sug borta. Tror inte man kan säga ett när tankarna försvinner utan det blir mer att du plötsligt reflekterar över att du inte tänk på det i några dagar. Det fejdar ut. Återigen bra jobbat! 

Svar på tråden Lyrica AT