• Ubelyre

Lyrica AT

Vart ska man ens börja?😱

Tog för första gången lyrica kanske två år sedan men enda sen Juli 2022 tog jag konstant med några få dagars pauser pga situationer där jag tvingats att vara ren, exempelvis anhållningar osv.

Har varit uppe på så höga doser som jag inte sett någon annan vara på, dvs ca. 13,500mg som högst och som lägst ca 600-900mg. Är du här för att hata eller allmänt för att prata om de höga doserna, låt bli tack😁

Idag är det dag 4 Cold Turkey, 

Har de vanliga symptomen:

Kan inte sova, även om jag lyckas så är jag vaken igen efter några minuter, kallsvettig (börjar bli bättre idag), ingen aptit alls och allt det där som följer med.

Precis idag vart jag närmast på att börja med skitet igen men jag klarade mig på nåt sätt och jag känner mig även lite bättre. Hur länge tills jag kan börja känna mig ?normal? igen? 

Sova ?normalt?? 

Äta normalt osv? 

Vet egentligen inte varför jag skriver men vill att alla som går igenom detta ska veta att dom inte är ensamma

Snälla skriv inte om det inte är något värdefullt, tack så mycket🙏

vad ska jag förvänta mig nu? Svårare? Enklare? Behöver höra några riktiga ord från folk som vet. Tack!

• Svar på tråden Lyrica AT
  • Ubelyre

Sanningen är att jag inte är tillräckligt stark för att kunna stanna kvar på samma doser o trapp ner och det har tagit alldeles för mycket av mitt liv.

Dag 5 nu. Börjar kännas som att det finns ett ljus i slutet av vägen men jag är verkligen nojig över att börja om igen, har lyckats kontrollera mina tankar hittills men om det redan nu känns sådär vad är det som alla snackar om som ska ta 2-3 månader?
    jag förstår att det som kommer efter är delen i psyket som jag ska klara av.

Jag hade inga problem med missbruk, sömn osv förens lyrican så det känns som att det ska vara enklare då? Finns det något som kan lätta för mig mer i min situation? bor inte hemma just nu och läkarna som ska hjälpa mig med att skriva ut mediciner har segat väldigt mycket.

• Ubelyre

Började som en ?rolig? grej sen helt plötsligt vart man fast, 
    vill Jag få tag på medicin måste jag åka till min folkbokförda adress och om jag åker dit nu när jag e ganska svag i psyket är jag orolig över att jag inte kan vara tillräckligt stark för att hålla mig från det giftet, jag vet det låter fjantigt men men. Planen för mig just nu är att vara kvar här i några veckor till o sen tillbaka när jag känner mig redo eftersom att jag som sagt redan ser en ljus väg igenom detta. Tack till er som svarar det känns skönt att kunna prata ut med någon utan att de ska döma. 

• Ubelyre

Hej igen! 

8 dagar nu och det blir bättre för varje dag så jag vill att alla som känner att det är omöjligt ska veta att det går över! Har en fråga bara, när börjar det lätta för psyket? Förstår att man ska distrahera sig själv och acceptera situationen men hur Långt tid kommer det ta tills man slutar tänka på det så mycket?

Svar på tråden Lyrica AT