Inlägg från: Anonym (100%) |Visa alla inlägg
  • Anonym (100%)

Att finna en älskare/älskarinna

Anonym (LP) skrev 2023-09-26 08:19:40 följande:

Hur vill du som man att jag "raggar" på dig? Hur har ni andra kvinnor "fått till det"? 

Jag blev full i skratt när jag läste att du undrar hur man raggar på en man. Är det svårt att hitta män som vill ligga?

Jag har läst att det är vanligt att kvinnor blir uttråkade tidigare i ett förhållande, och vill ha nya upplevelser, spänning, och många vill öppna upp förhållandet, träffa andra. I ditt fall handlar det mer otrohet och det är vanligt att kvinnor rättfärdigar det, och tycker det är ok att de gör det, men inte män.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (100%)
    Anonym (LP) skrev 2023-09-26 10:45:14 följande:
    Jag förstår att frågan verkar lite skruvad. Det är INTE svårt att hitta män som vill ligga. Men det är svårt att hitta män som bara vill ligga och låta det stanna vid det. Antingen pratar de skilsmässa och köpa nytt hus ihop med mig direkt eller så blir det liksom bara en eller några gånger sex. Jag vill ha någon som jag kan lära mig hur han funkar, en älskare som jag kan lita på och som vill göra sexet till något varaktigt utan att vi ska gifta oss. 

I mitt fall är det både otrohet och inte. Min man tycker att jag ska skaffa vad jag behöver men han vill inte veta av det och det får inte synas utåt. 
    Låter konstigt. Kvinnor brukar säga att män bara vill ligga. Jag vet inte hur många gånger jag hört om kvinnor som är besvikna över att de bara duger att ligga med.

Aha, jag trodde att han inte visste eftersom tråden ligger i kategorin Otrohet. Då ber jag om ursäkt.
  • Anonym (100%)
    Anonym (LP) skrev 2023-09-26 10:50:04 följande:
    Jag kan tänka mig svaren. Drömmer

Jag är redo för oanständiga förslag men det verkar som om män i allmänhet är rädda för att ta initiativ sedan "Me too". (Jag ser helt ok ut så det är inte så att jag skrämmer iväg män.) 
    Ja, man ser skillnad där, när kvinnor vill ligga med andra Drömmer
    Jag tror de flesta män tycker det är bättre att en upptagen kvinna kommer med såna förslag, än att han raggar på en upptagen kvinna. Bara en känsla jag har Skrattande
  • Anonym (100%)
    Anonym (LP) skrev 2023-09-26 10:55:12 följande:
    Det var nog jag som la detta lite tokigt. Borde nog valt en annan kategori men det är ju lite hårfint ändå. 
    Sant. När män vill ha samma så är det mera svart och vitt. Skillnad där.
  • Anonym (100%)
    Anonym (man) skrev 2023-09-26 11:39:57 följande:
    Öppna relationer bygger på samförstånd och ärlighet, otrohet bygger falskhet och manipulation. Människor som har öppna relationer respekterar sin partner och är ärliga mot sin partner, människor som är otrogna är skithögar som inte respekterar sin partner.

Och du menar att skillnaden mellan dessa är "hårfin"?
    Om en man vill ligga med nån annan så är det soklart vad han är. Finns olka namn på det. Då är det inte en hårfin gräns. Det är svart och vitt. Finns inga ursäkter, inget som rättfärdigar det. Ännu ett bevis på hur män är.
  • Anonym (100%)
    Anonym (man) skrev 2023-09-26 12:19:31 följande:
    Nja, jag tror faktisk inte det är någon större skillnad på kvinnor och män vad gäller sånt. Däremot är det STOR skillnad på ett falskt rövhål som smyger runt bakom ryggen på sin partner och någon som gör saker öppet och i samförstånd med sin partner.

Och att det skulle vara en "hårfin" gräns mellan dessa tycker jag är ett väldigt märkligt påstående.
    Jag är säker på att det är skillnad på om en kvinna vill ligga med andra, jämfört med en man.
  • Anonym (100%)
    Anonym (Smakarintealls) skrev 2023-09-26 12:52:49 följande:
    Jag kommer aldrig förstå hur man kan gradera en annan människa till enbart sexobjekt. Vill du inte ha allt i samma paket? Känslor och bra sex, passion och gemensamma drömmar om tvåsamhet? Är det så viktigt att vinna på att stanna i relationen? Är du drottning Silvia?

Jag lämnade själv status och pengar för ett fritt liv och en ny man. Tuffare ekonomiskt men så mycket bättre för själen. Ska inte moralisera men tycker ditt sätt att resonera är lite sorgligt faktiskt. Om inget annat verkar signatur Hursmakardu väldigt het på gröten ;)
    Jag tror det är för att det är spännande med nåt nytt, lite som att besöka nya platser. En del människor behöver omväxling. Kan nog lätt bli slentrian i förhållanden, och ska man vara ärlig så attraheras man av många olika människor i sitt liv.
Svar på tråden Att finna en älskare/älskarinna