Inlägg från: svansmamman |Visa alla inlägg
  • svansmamman

Positivt, sen negativt, sen positivt igen

Förutom det uppenbara med spökstreck/torkstreck vid första testandet (dvs att avläsningen var inkorrekt) är det bara tvillinggraviditet som dyker upp som förslag i mitt huvud. Dvs tvillinggraviditet där det ena fostret återbildats. 

När hade du äl och när menar du att du plussade första gången? Det låter väldigt konstigt det du beskriver, då en normal graviditet inte ger plus, för att sedan inte göra det i flera dagar, för att därefter återigen ge plus som ökar i styrka. 🤷?♀️

• svansmamman
    Linnselin skrev 2023-09-26 12:27:50 följande:

Jag vet det är konstigt haha. Tack för att du tar dig tid att svara. 

Jag plussade första gången ca 8 dagar efter äl och strecket var klart med färg och visades inom någon minut, samma med det andra testet jag tog direkt efter. Tror jag har ganska bra koll på äl då jag testade med älstickor. 

Sen var det blankt i 3 dagar för att sen visa svagt svagt och långsamt öka i styrka. På runt bim +3 var det lika starkt som första gången jag testade. 

Ja det låter onekligen konstigt. Äl+8 är ju väldigt tidigt att plussa starkt på, om det är vad som avses med tydligt. Annars kan det såklart vara så att urinen var mer utspädd kommande tre dagar av testande vilket gjorde att koncentrationen urinen blev lägre = för lite hormon för att visa positivt. Ju längre tiden gått desto mindre roll spelar urinens koncentration då hormonerna fördubblas varannan dag. Samtidigt låter det märkligt att urinen skulle ha varit så koncentrerad en dag, för att sedan vara totalt utspädd kommande tre dagar. Men det är såklart inte omöjligt. 🙈

Jag förstår att du är fundersam! Bäst är väl att försöka boka in ett VUL för att förhoppningsvis få svar på bakgrunden till det hela. ❤️

Svar på tråden Positivt, sen negativt, sen positivt igen