Lärare som vill bort
Jag älskar lärarjobbet men det har aldrig varit så slitigt som det är idag och ingen ljusning i sikte, utan bara lärarna som utmålas som problemet. Sorgligt.
Kunskapsskolan tar knappt ut någon vinst i Sverige. De satsar oerhört mycket pengar på sina skolor.
De tjänar istället pengar på att exportera konceptet till Indien och Nederländerna bla.
Du vill undervisa och inte handleda? Varför då? Mina barn utvecklades enormt av den coachning de fick av sina fantastiska lärare på Kunskapsskolan. De lärde sig att planera och att ta ansvar för sin utbildning och utveckling. Efter Kunskap gick mina barn på en kommunal Gymnasieskola med topprykte. De klarade detta toppenbra tack vare den fina grund de fick på Kunskap, de var aldrig ens stressade under gymnasietiden, eftersom de lärt sig att planera. Nu läser de med framgång på universitetet.
Skolinspektionen valde nyligen ut 40 skolor med glädjebetyg för granskning och Kunskapsskolan var inte med. Däremot var kommunala Katedralskolan med bland skolorna som gav omotiverade glädjebetyg. Så kommunala är inte alltid bätre