Inlägg från: Anonym (Galt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Galt)

Lärare som vill bort

Jag förstår dig, vet flera som inte orkar mer. Jag var i vården, och det är samma där.

• Anonym (Galt)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2023-09-24 09:39:25 följande:

Varför vill ni inte vara lärare? Det är väl brist på lärare, ni borde kunna ställa krav på bättre  arbetsvillkor?

Läs i tidningen så förstår du.
  • Anonym (Galt)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2023-09-24 10:19:10 följande:
    Vilken tidning? Jag läser Svd och Dn varje dag, där står inte mycket om lörare.
    Bara att googla så hittar du artiklar om hur det ser ut i skolan nu.
  • Anonym (Galt)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2023-09-24 10:22:30 följande:

Det beror väl på varför ni är missnöjda? Jag skulle ställa krav utifrån det om jag vore lärare. Jag vet inte varför ni vill sluta så det är svårt för mig att hjälpa er med det . 

Ni borde ju kunna använda ert fack för att få det bättre.
    Man kan också använda sin individuella makt för att byta jobb, få högre lön , bättre villkor . 

Jag var i vården i över 15 år. Tror du att det hjälpte att vi ställde krav? Jag var med i Kommunal, som måste vara Sveriges svagaste facjk.
  • Anonym (Galt)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2023-09-24 10:49:31 följande:
    Jag läser allt utom sporten, har också varit oerhört engagerad i skolan i tretton år när mina barn gått i skolan. Har ofta varit med i skolan, dessutom. Men jag är inte anställd i skolans värld, är det bara andra lärare ni vill diskutera med?
    Jag är civilingenjör i storföretag. Flera av mina civilingenjlrskollegor har tröttnat på stressen och det ensidiga vinstintresset och har omskolat sig till lärare. De är väldigt nöjda med läraryrket. 
    Dåså. Då finns det inga problem i skolan och de som klagar överdriver.
  • Anonym (Galt)

Lystring! Sök er till läraryrket, det behövs mer personal. En tvillingmamma säger att de som jobbar i skolan är nöjda.

Svar på tråden Lärare som vill bort