Inlägg från: Loke76 |Visa alla inlägg
  • Loke76

Hjälp

Hej.

Har en 12 1/2 åring här hemma som har blivit besatt av sin vikt. Äter frukost 2 smörgås,  på skolan 1 gurka,  hemma vill hon inte ha nåt väger sig fast vi försöker gömma den. Nu vill hon ha ett gymkort jag försöker att prata med henne om att hon är fin som hon är. 
    Jag vet inte hir jag ska göra jag blir galen. 

Vas tycker ni? Jag är sämst mamma om jag skulle köpa ett. 

• Svar på tråden Hjälp
  • Loke76

Vi har kontakt med bup som hon ska få en tid komma prata med. 
    Hon är inte tjock alls. I skolan äter hon oftast bara en gurka kanske några andra grönsaker oxå. Hemma kan hin äta grönsaker, godis, smörgås, äggröra o lite annat men inte mat som man lagar.
    Hon hade en såhär period i höstas. Få träna hon efter en app i telefonen men nu vill hon ha ett gymkort.  Jag har pratat med henne om detta atr ska man träna måste man äta kolhydrater, proteiner mm för att kroppen ska orka. 
    Men jag känner att ger jag henne det så känner jag mig medkyldig till detta. 

• Loke76

Vi hade jätte bra kontakt o hon prata med mig på kvällarna tills en tid tillbaka men jag tänkte mer att hon vart större ville vara själv hänga med kompisar hon blev större. 
    Jag har försökt prata med henne om varför hon mår dåligt varför hon inte äter. Men vill inte vara den som tjatar som hon säger fast den är med välmening från min sida.  
    Känner mig som en jättedålig mamma över detta fast jag gör allt jag kan för min dotter.

Svar på tråden Hjälp