Inlägg från: Agda90 |Visa alla inlägg
  • Agda90

Sälja hus som inte tömts?

Ensam hemma skrev 2023-09-21 12:41:42 följande:

Det låter hoppfyllt, för det ena halvan av dubbelgarage är full med maskiner av alla möjliga slag, en motorcykel, moped och en gammal Firebird från 1975 som kanske är värd några tusen. Önskade att en eventuell köpare kunde sälja dessa som kompensation för att jag inte tömt allt i huset.

En Firebird från 75 kan vara värd allt från 50 000 till 130 000 kr.
    Vill du verkligen ge bort det?
    Det finna auktionshus som säljer bilar. Att dra iväg ett mail och kolla med dem kostar inget.

När vi sålde vårt hus hade vi en överenskommelse med köparna att vi inte skulle flyttstäda och att vi kunde lämna de möbler vi inte ville ha med oss samt det som fanns i garage och förråd. Köparna skulle måla om och tyckte att det var meningslöst att allt var skinande rent. Huset var städat när vi lämnade det men inte polerat till att det blänkte. Så allt går bara man har rätt köpare
  • Agda90
    Ensam hemma skrev 2023-09-21 16:27:30 följande:

Mina tankar har kretsat runt 207 kvm med prylar på 3 våningar.Har inte tänkt på alla möjligheter som tycks finnas, så tack för alla tips.Ska ringa en mäklare bara för att höra mig för vad de har för åsikt och någon som tömmer dödsbon också.

När min mormor gick bort ringde jag ett företag som köpte upp dödsbon. Jag blev rätt irriterad och slängde ut gubben. Informationen jag fick var att de köpte in HELA dödsbon. Men han gick och pillade i allt!!!! "Det är inte värt något, inte det där heller, såna möbler säljer inte"
    Jag hade rensat ut gammalt skräp redan (trasiga kläder, gamla sängkläder, sparade papper osv). Att mormors porslinsfigurer inte var värt mycket det visste jag. Men om man skriver en annons att man köper HELA DÖDSBON så får man göra det. 
Svar på tråden Sälja hus som inte tömts?