Inlägg från: Ensam hemma |Visa alla inlägg
  • Ensam hemma

Sälja hus som inte tömts?

Jag är en äldre dam som inte längre orkar med att ha huset kvar. Har nu sökt lägenhet och hoppas få en nästa år.

Eftersom jag inte kommer att kunna/behöva ta med mig allting är det möjligt att sälja huset med kvarlämnade saker?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2024-02-03 21:44
    Jag har fått en fin lägenhet med hiss som jag flyttar till den 1/3. Huset är sålt till en barnfamilj som är väldigt trevliga. Sålde en hel del möbler via en auktionsfirma, bilen såldes till en entusiast. Resten av prylarna tar en firma hand om.

Jag får lämna kvar gräsklippare och alla trädgårdsredskap samt alla grejer i garaget. Flyttstädning har jag också ordnat.

Tack för alla era goda tips som gör flytten betydligt enklare.

• Svar på tråden Sälja hus som inte tömts?
  • Ensam hemma

Det låter hoppfyllt, för det ena halvan av dubbelgarage är full med maskiner av alla möjliga slag, en motorcykel, moped och en gammal Firebird från 1975 som kanske är värd några tusen. Önskade att en eventuell köpare kunde sälja dessa som kompensation för att jag inte tömt allt i huset.

• Ensam hemma
    Agda90 skrev 2023-09-21 13:14:38 följande:
    En Firebird från 75 kan vara värd allt från 50 000 till 130 000 kr.
    Vill du verkligen ge bort det?
    Det finna auktionshus som säljer bilar. Att dra iväg ett mail och kolla med dem kostar inget.

När vi sålde vårt hus hade vi en överenskommelse med köparna att vi inte skulle flyttstäda och att vi kunde lämna de möbler vi inte ville ha med oss samt det som fanns i garage och förråd. Köparna skulle måla om och tyckte att det var meningslöst att allt var skinande rent. Huset var städat när vi lämnade det men inte polerat till att det blänkte. Så allt går bara man har rätt köpare
    Jag är inte ute efter att tjäna en massa pengar, vill bara "slippa undan" så lindrigt som möjligt pga min hälsa.

Tänkte sälja huset billigt men en bekant sa att då kan det uppfattas som det finns fel på fastigheten.
  • Ensam hemma

Mina tankar har kretsat runt 207 kvm med prylar på 3 våningar.Har inte tänkt på alla möjligheter som tycks finnas, så tack för alla tips.Ska ringa en mäklare bara för att höra mig för vad de har för åsikt och någon som tömmer dödsbon också.

Svar på tråden Sälja hus som inte tömts?