Hypotyreos och ålder
Jag lider på grund av oro för att kunna bli gravid. Min barnlängtan har vuxit sig stark under de senaste två åren (nu 28) och jag skulle helst vilja vara gravid nu. jag har aldrig försökt få barn eller blivit gravid tidigare (vi har alltid skyddat oss och vi träffades när jag var 21)
Min sambo och partner vill också ha barn, men först om två år. Grunden till detta är att jag precis har påbörjat en masterutbildning. Jag har haft många olika jobb och jobbat ett år kvalificerat i det jag utbildar mig till. Jag tar mastern nu för att få min civil-titel.
Men det är så mycket oro i min kropp och i mina tankar att jag knappt kan spänna av, trots att jag själv har VALT att börja plugga igen och vi har flyttat till en ny stad. Jag är orolig över att jag kommer vara för gammal för att få två eller tre barn innan det är för sent. dessa tankarna gör att jag gråter på kvällarna och nätterna och jag mår fruktansvärt!!
En bidragande anledning till oron är att jag har hypotyreos och äter levaxin och att detta kan göra graviditeten svårare.
jag är bara så ledsen att jag kanske inte kan få barn och det liv jag ser framför mig och vill ha. har funderat på att göra en fertilitetstest men vet inte hur eller om det skulle hjälpa mig med situationen jag är i