• Anonym (ms)

Vart hitta seriös kk/fwb/älskare/lightpojkvän?

Är en kvinna på 40 år och lever ett rätt intensivt liv med jobb, tonårsbarn på heltid och flera passioner och fritidsintressen. Har inga drömmar om att integrera mitt liv med en livspartner med bolån och vardagsnötandet, vem som ska diska etc men saknar närhet - riktig närhet - och att ha sex, riktigt sex.
    Random/tidigare ligg skulle jag kunna få tag på inom 5 min så det är inte problemet, det jag däremot längtar efter är att kunna träffa någon då och då, uppleva lite romantik, sexuellt utforskande, lekfullhet blandat med allvar, emotionell intelligens, ett fint utbyte, utveckling tillsammans. Någon jag trivs med helt enkelt, bara ha det skönaste i en relation.
    Vart finns såna snubbar? Finns dom?
    Har provat typ alla plattformar som finns med tveksamma resultat, dvs ingenting hållbart på lite längre sikt. Engångsligg lockar inte alls och de jag möter är ofta omogna, osäkra eller utger sig för att erbjuda något de inte är förmögna till eller har helt missat poängen med vilken typ av relation jag önskar. Dvs antingen uttråkande penetration en kväll eller bröllop och barnintroducerande imorgon. Jag vill ha en mellanväg.
    Bara för att det främst är en sexuell och njutningsfull relation jag vill ha så är mina standarder rätt höga, dvs en vettig, skön och genuin person som vågar vara sig själv, kan ta emot intimitet och som har sin shit någorlunda together. Är jag helt ute och cyklar här?
  • Svar på tråden Vart hitta seriös kk/fwb/älskare/lightpojkvän?
  • Anonym (ms)
    Ascendere skrev 2023-09-20 22:11:43 följande:

Kan väl inte vara några problem att hitta så länge du är tydlig?
    Tror tvärtom det där är ett drömupplägg för många män, vet att det skulle vara det för mig åtminstone. 

Tydligen så är det ju det... och vart hittar man sådana som dig?
  • Anonym (ms)
    Anonym (norrmannen) skrev 2023-09-20 22:18:26 följande:

Vi finns nog, inga problem

Men vart? :D
  • Anonym (ms)
    Anonym (Anden) skrev 2023-09-20 22:24:58 följande:
    Man kan inte plocka russinen ur kakan och bara välja det som känns gött. Människor funkar inte så. En hel kvinnorörelse bygger på just detta, då de fick nog av män som bara vill plocka russinen ur kakan.
    Jag kan förstå det, om russinen plockades utan någon kommunikation först.
  • Anonym (ms)
    Anonym (Ännu ett troll) skrev 2023-09-20 23:43:43 följande:

Ville bara meddela alla seriösa medlemmar härinne att exakt samma tråd har startats inne på det ökända trollforumet Flashback, en verbal sopstation, där en äkta småbarnsmor i 40-årsåldern troligen aldrig skulle söka sig till för kontakt.

Med andra ord mata inte inceltrollets hala chipsfingrar. 

Det är jag som startat den tråden även där.
  • Anonym (ms)
    Anonym (49-an) skrev 2023-09-20 23:39:01 följande:

Det där är precis samma som jag önskar hitta. Men de män jag träffat som säger sig vilja ha samma och särborelation verkar inte alla vilja ses i samma frekvens som jag. Jag tänker ca 1 kväll/natt i veckan eller 2 varannan vecka, men det verkar vara mycket.

Vad härligt att det finns fler, misstänkte att jag inte kan vara helt ensam om den här önskan.
    Jag har ungefär samma tanke som dig med hur ofta man ses, mindre än så bygger nog ingen mer givande relation.
  • Anonym (ms)
    Anonym (Anden) skrev 2023-09-21 06:55:26 följande:
    Inte förvånad att du resonerar så. Vanligt med den typen av rättfärdigande av just ...
    Rättfärdigande av?? Jag är inte heller förvånad över resonemanget. Ibland leder tyvärr vissa rörelser till omvänd effekt, tex att jag anses hemsk som inte följer relationsnormen.
  • Anonym (ms)
    Anonym (Ännu ett troll) skrev 2023-09-21 07:00:41 följande:
    Säger du det Captain Obvious? Det gör dig inte till mindre av ett troll.
    Jag skulle starkt rekommendera dig att söka upp en podd som heter Sex på riktigt, leta upp avsnitt #82. Hon är inte jag men det finns tusentals som mig. Vi är inte troll och jag tror du behöver bli lite upplyst. Nätet blir så tråkigt med okunskap.
  • Anonym (ms)
    Anonym (Anden) skrev 2023-09-21 07:04:08 följande:
    Det är skillnad om det är en man eller kvinna som letar efter det som du vill ha. Det ska bli kul att höra ditt försök att bortförklara det, och påstå att det inte är någon skillnad.
    Skillnad för vem? Inte för mig. Ur ett normperspektiv kanske men det är väl en annan diskussion.
Svar på tråden Vart hitta seriös kk/fwb/älskare/lightpojkvän?