Inlägg från: Anonym (9) |Visa alla inlägg
  • Anonym (9)

Elbilar

Anonym (Funkar inte) skrev 2024-04-26 22:43:52 följande:
    Diesel eller bensin kan ju komma att framställas förnybart inom kort, eller hur?
    Nu blev ju E85 ett megafiasko men .... Alternativbränslen kan ju vara rätt väg på många olika sätt.
    Motorsnillet Björn Gillbrand på Saab var ju inne på att tvåtaktsmotorn skulle kunna ha enorm utvecklingspotential. Fordonsvärlden tycks ha fått tunnelseende på el och hybrid.Lösningen kommer att komma men den heter nog inte batteri.
    Men den stora filosofiska frågan är ju ändå varför du tror att alternativa bränslen är "diesel eller bensin" och inte alternativa bränslen.
  • Anonym (9)
    Anonym (Funkar inte) skrev 2024-04-26 23:44:00 följande:
    Både diesel och bensin som vi känner dem idag kan säkert framställas syntetiskt.
    Då är det inte Diesel eller bensin vi pratar om.
  • Anonym (9)
    Anonym (Funkar inte) skrev 2024-04-26 23:54:29 följande:
    Kalla det vad du vill, namnet är ointressant. Vi talar om syntetiska alternativ.
    Ärt det svårt att förstå?
    Kalla det för Smurfsaft om du vill.
    Min fråga var ifrån början varför du kallar det för fel sak. Du talar inte alls om "alternativ". Du talar om "diesel och bensin".
    Du och jag har aldrig haft en debatt om ämnet i sig. Det är nämligen rätt svårt när man argumenterar för att byta en befintlig term till samma term. Man kan inte "kalla det vad man vill" och sedan kalla det för samma sak som man vill byta bort. Greta argumenterar inte direkt för konstgjord global uppvärmning som alternativ till global uppvärmning, eller?

Eller jo, fan ...det gör hon ju. Sorry. Jag som har fel.
    Vi hoppas att nån uppfinner bensin eller diesel i framtiden!

Svar på tråden Elbilar