Kvinna1989 skrev 2023-09-27 12:27:22 följande:
Har jobbat tidigare på Huawei supporten så jag vet lite iallafall om RAM osv. (Inte super men lite) .Så tog den med mer, sambons är inte seg, men han har samma problem med samtalen också. Vi har samma modell.
Min förra samsung gick sönder samma dagen garantin gick ut, stod att minnet fullt men även om jag tog bort hur mycket appar som hellst hjälpte det inte. Har samsung A53 och innan denna A71. Min senaste kostade nästan 4000 kr så inte billigaste heller.
Jag vet att se finns garanti men ingen tid och ork att bråka om garantin. När jag själv jobbade inom supporten fick man ju tyvärr väldigt ofta ge kostnadsförslag till kunder och de gick inte på garantin,även om jag själv hade tyckt de osv.
Jag är väll mest egentligen ute efter en telefon som funkar smidigt och bra kamera!
Då skulle jag sätta mig och läsa recensioner men det gäller ju att du jämför likvärdiga modeller, som iPhone 14 vs Samsung S23. För kostnaden är typ den samma så du kan även jämföra din A53 mot S23 och se att det blir bättre på allt.
uk.pcmag.com/mobile-phones/145248/samsung-galaxy-s23-vs-apple-iphone-14-the-ultimate-flagship-phone
Jag har som sagt en S21 Ultra privat, så den har ett par år på nacken nu. Ser inga problem alls med den än. Just nu har jag en iPhone SE på jobbet, innan dess, på förra jobbet, var det en iPhone 12. Ingen större skillnad där. Sambon har en 12 mini som han är nöjd med, men han har blivit total Applefanatiker sen några år tillbaks.
Rent generellt kan man säga att iPhone är en livsstil mer än Android, även om tex Samsung där har tagit efter lite med integrationen mellan deras S-telefoner, paddor och datorer. På samma vis har iPhone tagit efter Android med införandet av widgets, att kunna mappa upp appar etc.