LFF skrev 2023-09-27 08:23:04 följande:
Jag använder båda, Samsung privat och iPhone som jobbtelefon (så har det varit oavsett arbetsplats sedan 2016). Det är ingen större skillnad tycker jag när man jämför Samsungs S-modell med Iphone. Det är den enda egentliga jämförelse som fungerar, räknar inte in iPhones SE-modell här.
När en Samsung strular så strular den, när en iPhone strular så strular den 1000-falt värre. Att fabriksåterställa en iPhone som krånglat har varit värre än en Samsung.
På ena arbetsplatsen var det både Samsung och iPhone man fick välja på som arbetstelefon. Då min roll var just support av telefon så blev det naturligt att välja iPhone då jag redan hade kunskap om Samsung. iPhone-användarna var fler och problemen var mer av karaktären "batteriet vill inte vara med när det är kallt", "batteriet går snabbt från 50% till död", "touch har slutat fungera", "skärmen är svart men touch fungerar". De flesta batterierna höll, precis som på Samsung, ca 2-3 år innan de blev kassa och laddade ur fort.
Tilläggas ska göras att iPhone har blivit enklare att hantera, mer androidisk när det kommer till att byta från en telefon till en annan. Vet dock inte riktigt hur vare sig den ena eller den andre fungerar om man vill ha med sig information från ena systemet till det andra när man byter helt.
Inte lätt att göra rätt val här inte! :D Men tack för dina erfarenheter! :)
Jag har ju inte ens haft min samsung) i ett år, och det som strular är:
-att den är sååååå trög! Och nej beror inte på operatöreb/området.
- Största problemet: går ofta inte att ringa mig eller att ringa någon! Kul när man väntar viktigt samtal liksom.. Startar man om telefonen funkar de igen, ett tag.
- Efter senaste android uppdateringer om man tar en bil där en människa är med i bilden blir den svart! Sambo fick dock samma problem så antar att de beror på android(?)
- Kommer text att "ta ut laddaren fukt har upptäckts" och går inte att ladda på flera timmar förän det problemet försvunnit.
Ja några av problemen..