• Anonym (A)

Fördomsfulla

Hej!
    det är så att jag och min sambo har separerat efter 6 år tillsammans och eftersom lägenheten är hans så var jag tvungen att flytta tillbaka till min mamma och mitt gamla (flickrum), då jag inte står i någon bostadskö eller har pengar till att köpa egen lägenhet så blev detta mitt enda alternativ . 

Sparar givetvis pengar till egen bostad och är på G att flytta ut tills nästa år,.

Min fråga är varför är vi SVENSKAR fördomsfulla så fort vi vet att någon som är 29-30 år fortfarande bor hemma? Jag känner att man blir dömd direkt, ger du en förklaring till vad som hänt så slutar de fråga speciellt på jobbet..

Varför är det så? I USA bor många fortfarande hemma hos sina föräldrar fast de har heltidsjobb? då det är dyrt att bo ensam och klara alla kostnader, varför är det så mycket tabu här i Sverige? Finns människor som har det tufft ekonomiskt och inte har råd att bo själva? 

Flyttar du ut som 18 åring och får barn samt lever på socialbidrag och tar droger blir du mer accepterad i samhället än om du är barnfri har ett heltidsjobb och fortfarande bor hemma som 29 åring.
Svar på tråden Fördomsfulla