Svikna på vårt arv
Men om det inte är pengarna som är viktiga för er så tänker ju er pappa att han gör rätt mot er? Vad är problemet då? Att han är korkad?
Men om det inte är pengarna som är viktiga för er så tänker ju er pappa att han gör rätt mot er? Vad är problemet då? Att han är korkad?
Om ni berättar att ni ändå har rätt till laglotten så kanske de innan pappan dör, spenderar pengarna eller fixar undan pengarna på något annat kreativt sätt.
Jag menar den där ryska frun kanske inte förstår de svenska lagarna helt, utan tror att ni verkligen blir uteslutna ur arvet på det här sättet.
Det kanske man vill tänka på.
Inte speciellt konstigt att hon väljer att behandla er som lyckats efter vad ni sagt om henne.
Jag förstår TS. Det är konstigt att bry sig mer om sin fru än om sina barn och barnbarn. Jag tänker att barnen/nästkommande generationer är något man bygger upp och ska sörja för. Var och en har sitt ansvar. Sen harvman ansvar för varandra inom familjen.
Självklart ska pensionärer spendera sina pengar som de vill när det livet. Det är ju deras pengar och liv. Men sen när när man dör borde det ju vara helt normalt att de egna barnen får ärva sitt jämsides den egna frun här ( som inte är barnens mamma ). Att inte lämna något över till till de egna barnen är oförskämt om man haft det gott ställt.
Men barnen får väl sin laglott och sen flyttar änkan tillbaka till Georgien.
Anonym (Ö): Hon var på en dejtingsajt, vilket var vanligt även för 20 år sedan. Ts pappan var också på en dejtibgsajt. Dessa två personerna machadr, började prata, träffas, dejta och gifte sig.
Hon behöver inte ha varit ute efter just en svensk man, utan enbart en partner. Vilket är det normala när man är på dejtingasajter eller idag dejtingappar.
Jag pratade om den man lever närmast och har en relation med, jag tycker det konstigt att tycka det är konstigt att man vill den personen väl, och därmed inte alls konstigt att man vill hjälpa den. Barnen har ju lämnat och skapat sina egna liv och ansvarar för sig själva, men visst kan man hjälpa dem också om de av någon anledning har det svårt ekonomiskt.
Anonym (Ö): Vad som är normalt för den personen eller inte är inget vi vet. Vi vet inte varför hon valde en svensk man och vi vet heller inte varför han valde henne. Och vi vet inte heller hur länge de dejtade, hur ofta de träffades innan de blev sambo och gifte sig. Inte heller säkert att ts vet detta.
De flesta som är på dejtingasajter/dejtingappar ser efter en partner, inte nödvändigtvis en som bor i samma stad eller samma land. Finns många som möter sina utländska partners via dejtingasajter/dejtingapar eller på semesterresor. Ska de också anklagas för att vara lyckönskerskor/golddiggers?
Men oavsett varför dessa två har gift sig, så får ts och hennes/hans bror ut sin laglott direkt när pappan dör oavsett vad ett testamente säger.