Anonym (Old) skrev 2023-09-17 10:24:07 följande:
Detta tycker jag är ett sunt förhållningssätt. Mina svärföräldrar har alltid sagt att det inte kommer finnas något kvar att ärva då de har för avsikt att sätta sprätt på pengarna själva och min man med syskon har uppmuntrat detta. På ett skämtsamt sätt men samtidigt med allvar bakom. De har bra utbildning och jobb och vill att föräldrarna ska få glädje av pengarna.
TS som flera skrivit kan ni dra igång en arvstvist som ni kommer vinna då er far inte kan testamentera bort er laglott. Eller så respekterar ni er fars vilja att hans fru ska få pengarna.
Ditt inlägg sänder två budskap, å ena sidan skriver du att pengarna inte är viktiga, å andra sidan ogillar du er fars val? Så hur ska du ha det? Handlar det om att du och dina syskon har svårt att acceptera att han sätter frun före er?
Varför så ogin mot barnen? Jag vill att mina barn ska ärva mina pengar. Jag ser till att det är en ordentlig summa. Jag vill att de ska ha det bra när jag kilat vidare. Jag älskar dem mer än mig själv.
Självupptagna människor kan vara. Det finns viktigare saker än det egna jaget.
Inte undra på att så många begravs på billigast möjliga sätt med begravningsplatsens personal som närmast "sörjande" på begravningen. (Hade ett jobb med kyrkogårdsförvaltningen)