Svikna på vårt arv
Din pappa gör vad han vill med sina pengar. Men jag tror dock fortfarande ni får ut laglotten eftersom ni är särkullsbarn och då har rätt att ut arvet med en gång.
Din pappa gör vad han vill med sina pengar. Men jag tror dock fortfarande ni får ut laglotten eftersom ni är särkullsbarn och då har rätt att ut arvet med en gång.
Anonym (Casanova): Ogin?
Man gör som man vill med sina pengar. Det är ingen rättighet att ärva sina föräldrar, utan finns det pengar att ärva så är det en bonus.
Så nej, man är inte ogin mot sina barn för att man väljer att leva upp sina pengar istället för att spara för att barnen ska ärva.
Bor ni i Sverige är testamentet inte giltigt. Ni har rätt att få ut laglotten direkt och behöver inte vänta på att hon dör.
Inte speciellt konstigt att hon väljer att behandla er som lyckats efter vad ni sagt om henne.
Anonym (Ö): Hon var på en dejtingsajt, vilket var vanligt även för 20 år sedan. Ts pappan var också på en dejtibgsajt. Dessa två personerna machadr, började prata, träffas, dejta och gifte sig.
Hon behöver inte ha varit ute efter just en svensk man, utan enbart en partner. Vilket är det normala när man är på dejtingasajter eller idag dejtingappar.
Men oavsett vad som händer så får ts och hennes/hans bror ut sin laglott med en gång. Oavsett hur testamentet ser ut. Vilket är det ts vill veta.
Personligen tycker jag att ta och hennes/hans bror är giriga. Utifrån det hon/han har skrivit.
Anonym (Ö): Vad som är normalt för den personen eller inte är inget vi vet. Vi vet inte varför hon valde en svensk man och vi vet heller inte varför han valde henne. Och vi vet inte heller hur länge de dejtade, hur ofta de träffades innan de blev sambo och gifte sig. Inte heller säkert att ts vet detta.
De flesta som är på dejtingasajter/dejtingappar ser efter en partner, inte nödvändigtvis en som bor i samma stad eller samma land. Finns många som möter sina utländska partners via dejtingasajter/dejtingapar eller på semesterresor. Ska de också anklagas för att vara lyckönskerskor/golddiggers?
Men oavsett varför dessa två har gift sig, så får ts och hennes/hans bror ut sin laglott direkt när pappan dör oavsett vad ett testamente säger.