• Anonym (Arga känslor)

Stort svek

Hej, detta kommer bli långt. Men jag är klyven. Här om veckan kollade jag min sambos smshistorik, jag är den som står på hans kontrakt. Och jag såg att han hade sms med någon typ 17 gånger på en kväll. Men inget de andra dagarna. Googlade numret och såg att detta tillhörde en tjej.
    Konfronterade honom och han blev väldigt konstig och sa att sms endast gällde jobb. Men tyckte inte att 17 st sms var ok. Kollade hans telefon och han hade raderat deras konversation.. 

Efter mycket om och men kom det fram till att denna tjej endast hade jobbat på hans jobb i 1 dag, tog hans telefonnummer av någon annan och skrev typ "hej, jag tyckte du var söt". 
    Han medger att han svarat på detta men att ha. Inte var på, utan att de i slutänden pratade om jobb. Men han nämnde aldrig mig eller barnen eller sa att han var upptagen.. detta ser jag som ett stort svek..delf för att han undanhöll det, att gab faktiskt svarat och sms tillbaka flertal gånger när han vet att hon är intresserad..Men också för att jag ute kan lita på om hans sms var helt oskyldig.. ha. Säger att han raderat konversationen för att jag är så svartsjuk..Men att han egentligen inte är ledsen för det för det var oskyldigt.. han är ledsen för hur han betett sig men ege tligen inte gjort något fel..

Hur eller hur så kan jag inte lämna honom för vår dotter behöver oss mer än någonsin.. Hon har svår problematik och mår väldigt dåligt för tillfället.. 

Men jag mår superroligt. Han vet detta och försökt att visa att han vill vara med mig..

Dock har han gjort nu så jag inte kan se hans smshistorik alls. Jag ser inte vem han sms.. och detta gör mig väldigt misstänksam...
    Tycker ni jag har rätt att få se detta? Eller är jag bara paranoid!!! Hjälp mig känner mig så kluven
    . Fightas med detta hela dagarna, är han efter någon annan.. känner mig jätte nere och självförtroendet är inte på topp. Känner att detta var ett stort svek och nästan som otrohet..  jag vet inte om jag överreagerar eller inte.. 
    Hur skulle ni känt? 

• Svar på tråden Stort svek
  • Anonym (Kändistrollet igen)

En till. Hur många nu, 10? 

• Anonym (Arga känslor)

Såg alla mina stavfel.. Men svårt att skriva med en hand 

• Anonym (Arga känslor)

Kändistrollet. Vad menar du? 

• Anonym (Kändistrollet igen)
    Anonym (Arga känslor) skrev 2023-09-16 09:42:45 följande:

Bor påven i Rom? 
  • Anonym (Oj)

Vilken giftig relation ni verkar ha. Verkar inte som att någon av er mår bra av att vara i relation med varandra. 

Du är så pass svartsjuk att du väljer att kolla igenom hans historik på fakturan. Det låter inte direkt som att din svartsjuka är något nytt utan som att du under lång tid varit svartsjuk och låtit din svartsjuka gå ut över ert förhållande. Och ja, jag kan säga att man faktiskt börjar undanhålla oskyldiga saker från sin partner när hen är så svartsjuk som du verkar vara för även oskyldiga saker triggar svartsjukan. 

Det krävs egentligen bara att man tittar lite fel på en person så börjar utfrågningen. 

Jag ser det som att du/ni har tre val:

1. Om du verkligen tror att han är otrogen; Gör slut. 

2. Om du inte tror han egentligen är otrogen; Sök hjälp. Professionell.

3. Lev vidare som nu och lev i ett destruktivt förhållande där du inte litar på din kille och han tvingas dölja allt som har med andra tjejer att göra. 

Med allt detta skrivet så antyder jag inte att han INTE är otrogen men utifrån det du skriver så ser jag det inte som otrohet. Att sms:a någon av det andra könet är inte otrohet. Att dölja det kan ses som ett svek men samtidigt så har han ingen som helst skyldighet att redovisa vilka han pratar/skriver med och han säger själv att han tog bort det för att du är så svartsjuk, vilket indikerar på att du kollar igenom hans mobil och invaderar hans privatliv rätt ofta. 

• Anonym (Korvspad)

Han ljuger. Klart han var "på". Han blev smickrad och satt och flörtade med henne. Hur det slutar vet vi ju inte eftersom han raderat allt. Antingen sa han att hon var söt men att han är i en relation eller så lämnade han det öppet för vidare kontakt. Hur som helst går han inte att lita på. Eftersom du äger abonnemanget kan du alltid kolla upp om han får fler sms från henne, men säg inget till honom så klart.

• Anonym (..)
    Anonym (Arga känslor) skrev 2023-09-16 09:42:45 följande:

Det menas att forumet kryllar av trådar på ungefär samma tema senaste tiden. 
Svar på tråden Stort svek