Inlägg från: Anonym (T) |Visa alla inlägg
  • Anonym (T)

Hur mkt studielån har ni?

420 682 kr. Känner ingen stress alls över det.

• Anonym (T)

Hur var räntorna då?

Anonym (K) skrev 2023-09-16 20:31:33 följande:

Jag tog studielån under 6 års tid. Betalade av hela lånet 10 år efter examen vilket nu är för 9 år sedan.  Tjänade under den 10 åren efter examen från 25 till 45 000 per månad. Fick 3 barn under de 10 åren. Beror ju en del på vad man prioriterar att lägga sina pengar på. Jag bor i en större stad och har köpt boende så det har inte varit billiga omkostnader alla gånger men ändå fått ihop till att betala av CSN. 

• Anonym (T)
    Anonvm skrev 2023-09-16 21:08:06 följande:

Har inte en krona i studieskuld o har aldrig haft.

Gick ett yrkesutbildning i gymnasiet.
    Jobbade kvällar o helger, samt hela sommarloven under gymnasieåren, började sen en fast heltidstjänst måndagen efter jag slutade gymnasiet.

Pengarna jag tjänat ihop under gymnasietiden räckte till att köpa en bil och liten 1a bostadsrätt kontant. Jag flyttade hemifrån 2-3månader efter att jag slutat gymnasiet och började arbeta.

Nu ungefär 25år senare har jag en årslön som gör att jag behöver betala i alla fall lite statlig skatt, trots att jag fortfarande är en simpel knegare med noll ansvar.

Vad jobbar du med?
  • Anonym (T)
    Anonvm skrev 2023-09-16 22:33:38 följande:
    Maskinförare.
    Ja, det är nog ett bra jobb när det gäller lön och arbetsmarknad. Eller? Även elektriker och sjöfart kanske, lastbilschaufför är nog också bra. Beror såklart på ort också. 

Är även nyfiken på var du bor/bodde med tanke på lägenheten du kunde köpa. 
Svar på tråden Hur mkt studielån har ni?