Inlägg från: Anonym (Skiter björnen i skogen?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skiter björnen i skogen?)

Ville han vara otrogen?

Skiter björnen i skogen?
    Är en grodas arsel vattentät?
    Har påven en lustig hatt?
    Sover Dolly Parton på rygg?

Svar: JA, JA, JA, JA

Anonym (Canasta) skrev 2023-09-15 17:14:36 följande:

Det går inte att säga av bara det där faktiskt.

Det är faktiskt möjligt att han bara försökte vara snäll mot en deppig tjej, rätt många killar är inte mycket slugare än så. 

Jag undrar även vad hon har för syfte med att berätta det för dig, för det låter lika mycket som att hon har fiskat bekräftelse men sen gick det visst inte som hon ville.

Min bedömning där hade avgjorts av hur hon annars betett sig, vad jag vet om henne som person. Har hon en historik av att kasta sig över upptagna män och göra crash&burn eller är det en helt vanlig eller lite tillknäppt tjej som har haft längre relationer?

Ja allt är säkert möjligt om man skiter i hur troligt det är.

Tomten, Tandfeen och Påskharen kan finnas på riktigt... men det är nog inte så troligt nej.

Hur hon betett sig spelar faktiskt ingen roll, hon kan lika väl ha sprungit runt och gnidit fiffi i fejset på honom, en trogen kille hade han inte försök få till det med henne ÄNDÅ!
    Anonym (M) skrev 2023-09-15 14:36:19 följande:
    Ja det är uppenbart :/ men frågan är om det bara är sex eller en kärleksrelation. jag är dessutom gravid och han har alltid velat ha en familj. Så förstår inte varför han är beredd att förstöra en relation 
    Spelar det någon roll?
    Oavsett vilket av dem så går han ju inte att lita på, eller hur?

Eller menar du att du är ok med att han knullar andra tjejer bara han inte är kär i dem? I så fall borde ni ha en öppen relation.

Varför han gjorde så är väldigt enkelt, han är en egoist, punkt slut. Sluta slösa tid på att försöka förstå hur han tänkte och fundera mer på om du verkligen ska ha en relation med en kille som vill ligga med andra tjejer oavsett vad han tänker.
    Anonym (Söt men ledsen och ensam) skrev 2023-09-15 21:42:56 följande:

Jag tror din pojkvän drabbades av något väldigt typiskt manligt. En söt tjej (jag antar bara det, åtminstone tycker din kille det) känner sig ledsen och ensam och vill ha tröst.

Det triggar igång nånting i hjärnan på oss som jag inte riktigt vet vad det är, men det gör ont i hjärtat när en söt tjej är ledsen och ensam. Man vill göra henne glad. En söt tjej skall vara glad och skall absolut inte behöva känna sig ensam. Nån slags ridderlighet där man triggas igång nåt enormt.

Många män har en önskan av att känna sig behövda av kvinnor, och den typen av kvinna känns som att hon verkligen behöver en. Till skillnad från med de flesta andra kvinnor där man känner sig utbytbar.

De flesta kvinnor är oroliga för sina slampiga impulsiva väninnor i närheten av deras pojkvänner, men den sortens "söt, ensam och ledsen" väninnor är bra mycket mer lockande för många.

Men gösses vilket sexistiskt skitsnack, ungefär som att alla killar tappar vettet och börjar tänka med kuken så fårt en söt tjej viftar med ögonfransarna... var snäll och inte blanda in alla män i dina egna åsikter om saker.

@TS, gå inte på det här skitsnacket, alla män tänker absolut inte så. 
    Anonym (Söt men ledsen och ensam) skrev 2023-09-15 22:00:20 följande:
    :) Hävdade jag alla män? Om jag gjorde det så fel av mig. Menade många män.
    Anonym (Söt men ledsen och ensam) skrev 2023-09-15 21:42:56 följande:

Jag tror din pojkvän drabbades av något väldigt typiskt manligt. En söt tjej (jag antar bara det, åtminstone tycker din kille det) känner sig ledsen och ensam och vill ha tröst.

Du menar alltså att påstå att något är "typiskt manligt" inte är att syfta på alla män?`Vem syftar du då på? Gnuer? Fiskar? Flygplan`?

Sluta spela dum , du får gärna tro att att män styrs av kuken men det får står för DIG och ingen annan än DIG, blanda inte resten av männen i det.
    Anonym (Tja) skrev 2023-09-15 22:27:47 följande:
    Svar:
    inte om den är på utflykt i ett samhälle.
    Tätt för vatten utifrån i alla fall.
    Inte alla som tycker den är så lustig.
    Eller på sidan? Eller trivs på mage?

Inte allt är svartvitt.
    Att en snubbe som springer runt och försöker få till det med andra tjejer inte går att lita på är nog ganska svartvitt ja.

PS! Allt är inte svart eller vitt betyder inte att allt är grått.
    Anonym (Söt men ledsen och ensam) skrev 2023-09-15 22:36:25 följande:
    Att vara fiskare är ett typiskt manligt yrke. Betyder det att alla män är fiskare? Att fiska är en typiskt manlig hobby. Betyder det att det inte finns kvinnliga hobbyfiskare eller att alla män hobbyfiskar?

Personangreppet bemödar jag mig inte att besvara.
    Att påpeka för dig att dina åsikter inte gäller alla män är inte ett påhopp det är fakta. 
    Anonym (Söt men ledsen och ensam) skrev 2023-09-15 23:36:44 följande:
    Jag tror inte vi har så mycket att säga till varandra mer än så där. Tack för samtalet.

Till TS: Läs min första post igen, det där förklarar vad som hände och varför med din kille.  
    @TS låt varken din kille eller någon annan tuta i dig att alla män resonerar som han gör. Alla män är inte vandrande kukar som inte klarar av att använda hjärnan, din kille är sån och kommer säker försöka få dig att tro att det är normal, det är det inte.
    Anonym (M) skrev 2023-09-16 16:15:05 följande:

Önska han kunde säga sanningen.
    att antingen att han va kåt och ville ha sex, eller att han faktiskt var lite kär i henne. För då kan vi prata och komma fram till hur vi ska agera i framtiden. Att man får vara attraherad av andra, men inte agera på känslorna. Och händer det att man får känslor För nån man inte kan få känslor för, så är det bättre att man inte har kontakt med personen. För min kille förlorade sin bästa vän pga detta. då det var hans bästa kompis ex? som han dessutom va olyckligt kär i fortfarande. Det var inte han som ville att det skulle ta slut, och det visste min kille men ändå passade han på?. så dumt, att förlora en bästa vän och förstöra i ett förhållande 

Du kan önska hur mycket du vill men det kommer inte hända... tänk efter lite... vad får dig att tro att en kille som bevisligen inte är ärligt skulle vara ärligt på dina frågor... snubben ÄR ju inte ärlig? Är inte det lite som att föränta sig att en blind ska se? Du lurar ju bara dig själv....

"för då kan vi prata om framtiden"... du menar alltså på allvar att du ser en framtid med en snubbe som inte går att lita på?
Svar på tråden Ville han vara otrogen?