• Agda90

Hur orkar ni

Man kan skita i tv, streaming, fb, spel och annat onödigt skit. Sånt slukar TIMMAR ur ens liv  helt i onödan. I stället för att glo på tv 20-22 testa att göra yoga en halvtimme. Då kanske du sover bättre?

Baka åt killen? Kan han inte baka själv?
    Städa, damma, tvätta... Var är killen? Går du allt själv?

Har man små barn, under 7 år, kan man gå ner i arbetstid (vissa arbetsgivare är generösa och erbjuder den möjligheten upp till 11-12 års ålder)

När det kommer till matlagning kan man försöka att laga mer ena dagen så att det räcker till någon annan dag också.

• Agda90
    USA111 skrev 2023-09-14 11:58:51 följande:
    Verkligen inte
    Verkligen inte vaddå?
    Rucka på rutiner för att få ihop livspusslet?
    Alltså är du inte beredd att göra det så får du skylla dig själv att du inte orkar och att tiden inte räcker till
  • Agda90
    USA111 skrev 2023-09-14 12:01:31 följande:
    Presic som jag då ha ha ha
    Seriöst, du klagar om ork och tid och barn och så har du inga och har noll koll på vad familjelivet innebär. 
  • Agda90
    USA111 skrev 2023-09-14 12:01:49 följande:
    då kan man åka utomlands när man vill inte bara när de har lov
    Vi åker utomlands när vi vill och vi har barn.
    Eller vänta lite, vi åker utomlands när vi kan vara lediga från våra JOBB. 
  • Agda90
    USA111 skrev 2023-09-14 12:15:07 följande:
    Nej det går ej man kan bara åka på loven innan de börjar skolan och har man barn kan men ej åka 1 månad
    Jag har två barn och vi har varit iväg när det inte har varit lov. 
    Du har fel
  • Agda90
    USA111 skrev 2023-09-14 12:15:36 följande:
    tråkigt att inte se på tv
    Du är alltså ute för att provocera. Kul för dig.

Den som parkerar sig i soffan och ska se 50 avsnitt av sina 4 favorit serier är en grymt tråkig person. Glo du på tv om du vill.
  • Agda90
    USA111 skrev 2023-09-14 12:16:03 följande:

men varför vill man ha barn. är ju inte kul att va gravid och inte föda heller

Att vara gravid och föda barn var bland det häftigaste jag har gjort. 
    Hade min kropp inte tagit så mycket stryk efter två graviditeter så hade jag nog velat skaffa ett barn till.
  • Agda90
    USA111 skrev 2023-09-14 13:53:00 följande:
    fy fan man måste va jätte noga med vad man gör man är ömtålig 
    Jag skrattar så jag dör här!!!

Jag renoverade ett hus när jag var gravid. Målade, spacklade, klädde fasad, satte upp gipsskivor, la ett trädäck. 

Jag preppade mig för en tung fysisk uppgift - att föda barn - och då ville jag ha så bra form som möjligt så inte sjutton la jag mig på sofflocket och gjorde inget!
Svar på tråden Hur orkar ni